Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Krantje

Krantje

10-01-2012 om 16:48

Sociaal iq

In het Parool van vandaag lees ik iets intrigerends maar ik heb er nog nooit van gehoord. Het staat in een artikel waarin een ouder en een kind over elkaar praten. Het jongetje moest van zijn moeder naar een andere school, hij wilde dat niet en gooide zijn kont in de krib waarop zijn moeder besloot hem te laten testen. Ik zie dat verband al niet, maar goed. Toen bleek dat hij "sociaal een IQ van 130 te scoren. Heel intelligent dus." deze intelligentie is ook niet te rijmen met een vmbo-tl-advies, dus nu ben ik benieuwd of er een test die meet hoe sociaal iemand is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bennikki

Bennikki

10-01-2012 om 17:09

Oh!

Krantje, ik weet het ook niet, maar als ik er achter kom laat ik mijn kinderen meteen testen! Ik weet nl. al jaren zeker dat ze sociaal hoogbegaafd zijn!
Maar het klinkt als een vaag artikel. Misschien een aspect van een meervoudige intelligentietest, waar ook gekeken wordt naar bv muzikale en lichamelijke intelligentie?

T&T

T&T

10-01-2012 om 19:45

Vet vaag man!

Weer zo'n vreemde test erbij. Mijn kinderen zouden trouwens erg beroerd scoren, zijn niet van die sociale wondertjes zoals we ze tegenwoordig graag zien; zeg assertief, goedgebekt, veel vriendjes, altijd in het middelpunt willen staan...neuh...niet dus. (ja,sorry, voor de duidelijkheid, ze hebben ook autisme)
Gelukkig scoren ze op een gewone IQ test WEL goed, en dus kan ik ze aanleren wat je in bepaalde situaties nou eenmaal doet, en ze zijn snugger genoeg om dat te onthouden.
Ben wel erg benieuwd of hier nog iemand reageert die er wel iets zinnigs over weet te zeggen
groetjes, Tess

ishtar

ishtar

11-01-2012 om 08:44

Onderdeel van test?

Bij de wisc is er een onderdeel 'sociaal begrip' Misschien heeft moeder alleen dat onderdeel er uit gepikt?

Polly Shearman

Polly Shearman

11-01-2012 om 13:02

Zegt niks

een IQ bestaat uit verschillende onderdelen
als je op een van de onderdelen hoog scoort wil dat niet zeggen dat je een hoog IQ hebt. Juist als er grote verschillen zijn tussen de onderdelen geld het gemiddelde niet eens.

Ook gelezen

las het ook, en mijn wenkbrauwen raakten mijn haargrens. Maar goed, ze vinden wat uit tegenwoordig, dus vast ook wel een test die sociale intelligentie in punten kan vangen.

Groeten,

Temet

mamavandrie

mamavandrie

17-01-2012 om 20:20

sociaal IQ? Eigenlijk nog nooit van gehoord. Mijn zoon is getest en het TIQ (totaal IQ) valt uiteen in een VIQ (verbaal IQ) en een PIQ (Performaal IQ). Maar een Sociaal IQ??? een SIQ nooit van gehoord. Zou er onderhand een flinke sik van krijgen zeg LOL.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.