Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marije J.

Marije J.

04-01-2010 om 14:57

Sociale contacten

Mijn dochter zit sinds november op school en ik merk dat velen uit haar klas al veel meer contact hebben met klasgenootjes dan zij. In de middagpauze en na schooltijd is het een drukte van belang om te bespreken wie bij wie gaat eten/spelen. Mijn dochter gaat wel huppelend naar school, maar speelt veel alleen. Ik hoor haar ook bijna nooit over andere kindjes behalve over een jongetje. De BSO vindt ze ook leuk, maar als ik haar daar ophaal, zit ze meestal alleen te tekenen. Waarschijnlijk maak ik er een te groot punt van en heeft dit tijd nodig, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan.
Marije

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook niet..

Mijn zoontje (4,5) zit dit schooljaar in een nieuwe klas en heeft ook welgeteld 1 vriendje waar ie af en toe bij speelt. Vooralsnog heeft hij ook geen andere playdates gehad. Volgens mij is het niet zo raar hoor... de eerste maanden moeten ze zoveel schakelen. Het is toch al fantastisch dat ze lekker draait en huppelend naar school gaat en de BSO ook goed gaat? Juist haar keuze om lekker rustig te tekenen vindt ik goed: na een schooldag weer met nieuwe kinderen spelen lijkt me ook best vermoeiend dus prima als ze dan lekker gaat tekenenen?

Je kunt je dochtertje misschien een beetje helpen door eens te vragen of ze met het jongetje of met een andere kindje van de klas na school wil spelen. Maar als ze daar nog niet aan toe is of het niet wil is er volgens mij niets om je zorgen over te maken. Ze zit net 2 maanden op school!

Tango

Tango

04-01-2010 om 20:41

Nog maar kort

Sinds november is natuurlijk nog best kort, waarschijnlijk zitten de meeste kinderen al langer op school. Het belangrijkste is inderdaad dat ze met plezier naar school en bso gaat. De rest komt heus vanzelf wel. Geeft ze zelf aan dat ze na schooltijd wil afspreken? Als ze dit niet doet, zal ze er misschien zelf ook niet zo mee zitten. Misschien zit jij er meer mee dan zij.
Natuurlijk kun je een keer het jongetje waar ze op school mee speelt eens meevragen als ze dit leuk vindt. Maar het kan best zijn dat ze alleen school en bso al druk genoeg vindt en er helemaal nog geen behoefte aan heeft.

100%mama

100%mama

05-01-2010 om 12:10

Hier

denk ik zo'n half jaartje toch wel toen de eerste keer "mama mag X bij mij eten" kwam. Het kontakt in de klas was wel gelijk goed (maar niet helemaal "eerlijk" hier omdat mijn moeder als kleuterjuf daar werkt en zoonlief wel eens al op school was gweest een paar uurtjes), maar de vraagstelling duurde denk ik wel zo'n half jaartje. Komt goed hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.