Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Bellefleur

Bellefleur

15-12-2009 om 09:33

Solo van roald dahl

Mijn dochter van 10 is een fanatieke lezer. Maar de meeste boeken van haar leeftijd vind ze te zoet. Ze is dol op Roald Dahl, ze spaart zijn kinderboeken. Nu heb ik het eerste gedeelte van zijn autobiografie, Boy, voor haar uit de bibliotheek gehaald. Die had ze binnen een dag uit. En ze wil graag het vervolg lezen: Solo. Maar in de bibliotheek staat dit boek geclassificeerd als een boek voor 13- tot 18 jarigen. Wie kent het boek? Is het geschikt voor haar, of moet ze wachten? Natuurlijk ga ik het als eerste lezen, maar ik ben benieuwd naar andere reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

15-12-2009 om 14:58

Wikipedia

Bij wikipedia staat: Going Solo is een autobiografie geschreven door Roald Dahl die in 1986 gepubliceerd werd. Het is een vervolg op het eerste deel van zijn autobiografie Boy. In dit boek vertelt hij hoe hij bij Shell gaat werken, en daarna naar Tanzania gaat waar hij Swahili leert spreken en alles over giftige slangen te weten komt. Hierna gaat hij het leger in om in de Tweede Wereldoorlog bij de Royal Air Force tegen de Duitsers te vechten.

En op deze site staan boekverslagen van kinderen (middelbare school) over het boek. Misschien heb je hier iets aan. http://www.scholieren.com/boekverslagen/titel/1672

Interesant, misschien moet ik het zelf ook eens gaan lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.