Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Speelbeekje in Nederland

Weten jullie leuke plekken waar speelriviertjes/-beekjes zijn in Nederland? Dus stenen en een ondiep stromend watertje waar kinderen kunnen spelen?


een waterspeeltuin lijkt me hier ook prima geschikt voor? Delft heeft er 2 - maar ik denk dat dat in veel plaatsen wel is?

Misschien de Loenense watervallen?

Bij Plaswijck in Rotterdam is zo'n superleuk beekje!

De Dinkel is een mooi riviertje en in het Lutterzand (Twente) mag je er in spelen. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

07-05-2023 om 16:56

Speelbos Sparjebird (in Friesland, tussen Drachten en Oosterwolde)

blotenvoetenpad in Opende. Niet echt een beekje maar wel een paar (ondiepe) watertjes langs het pad om te zwemmen/spelen

MRI

MRI

07-05-2023 om 17:11

speeldernis Rotterdam, Waterspeeltuin Delftse Hout in Delft

Moradora schreef op 07-05-2023 om 17:02:

blotenvoetenpad in Opende. Niet echt een beekje maar wel een paar (ondiepe) watertjes langs het pad om te zwemmen/spelen

Ja, blotevoetenpaden lenen zich er ook goed voor!

het Hulsbeek in Oldenzaal (Overijssel) en het Springendal in Ootmarsum (ook Overijssel)

Fiorah

Fiorah

07-05-2023 om 22:25 Topicstarter

Oh leuk, er staan al goede tips, dankjulliewel! ❤️

de zeven stroompjes in utrecht

Hij is al genoemd; de Dinkel!
Het beste kinderfeest uit mijn jeugd heb ik hier gevierd! Je hebt zandhellingen waarvan je zo het water in rolt. Wel vanaf de parkeerplaats een stuk lopen langs de Dinkel zelf, maar dan ergens in een bocht zit een fantastisch stuk waar je kan spelen. 

Natuurspeelplaats Goudse Hout in Gouda.

Het Peeske in Beek (Montferland) is heel leuk voor kinderen. En ook bij het bezoekerscentrum Maasduinen (bij Gennep) is een leuke waterspeelplaats.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.