Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Speelgoed voor in bad, voor 9 jarige

Wij hebben hier thuis een 9-jarige die ontzettend graag in bad gaat, en het heerlijk vindt om in bad te spelen. Nu neemt hij allerlei dingen mee in het water die er niet geschikt voor zijn, en we zien onze badkuip ook beschadigd raken. Niet echt wenselijk!

Nu was ik dus op zoek naar speelgoed voor in het bad, maar dat valt nog niet mee. Ik vind veel spul voor de hele kleintjes, maar ik heb weinig inspiratie gekregen voor een 9-jarige. Nu neemt hij lego en knex mee, en auto's bijvoorbeeld. Hij houdt erg van bouwen en zo.

Hebben jullie tips voor leuk speelgoed in bad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lege flessen

Misschien kan je bij de Action van die hele goedkope neplego kopen, speciaal voor in bad. Verder doen lege shampooflessen, oude plastic bekers enzo het goed. En anders zet je hem lekker onder de douche.

skik

Hier populair

Een duikbril en snorkel...

Annet

Annet

17-10-2012 om 21:15

Brandweerboot en andere boot van playmobil

Dat heeft onze zoon lang leuk gevonden.
(mocht je in omgeving Gouda wonen, wij zijn de playmobil aan het uitzoeken om op internet te zetten waaronder twee boten, ze staan er nu nog niet op maar dat kan ik best versnellen

Tango

Tango

17-10-2012 om 22:46

Hier ook

Een 8-jarige die graag in bad speelt. Hier zijn vooral de gogo's favoriet om mee in bad te nemen, daarnaast nog wat AH-smurfen en ook inderdaad bakjes, emmers en shampooflessen. Helemaal favoriet is momenteel het lege spuitflesje van de anti-klitspray van zijn zus. Verder heeft hij ook een tijdje met hotwheelsauto's gespeeld, van die serie die met heet en koud water van kleur verandert. Was ook een succes.

A zorac

A zorac

18-10-2012 om 01:38

Bruisbal

Niet om echt mee te spelen, wel groot succes: bruisbal.
Spelen met duikbril, wasmiddelbollen, oude shampooflessen, opwindvissen, washandjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marleen

Marleen

18-10-2012 om 21:19

Hema

Bij de Hema heb je van die ontdeksets, zit ook iets voor water bij, met slangetjes en een spuit en zo. Ook leuk!
Marleen

Pingpongballetjes

en zo'n medicijnspuitje( bij de apotheek)

Jasmino

Jasmino

18-10-2012 om 22:27 Topicstarter

Bedankt voor de tips!

Leuke tips lees ik hier! Ik ga binnenkort eens kijken bij de hema en action, klinkt goed! En lege flessen is ook geen verkeerd idee, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen?

We wonen helaas niet in de buurt van Gouda, maar het is op zich wel een leuke tip. Pleegzoon heeft helemaal niets van playmobil, en het lijkt me een dure investering. Maar ik ga het eens onderzoeken.

En gogo's moest ik even opzoeken op google: dat zijn die poppetjes van C1000? Daar komen we nooit, dus die heb ik zelf niet.

Met deze tips kan ik vast wel iets leuks vinden. Hij mag binnenkort afwemmen voor zijn A-diploma, ik denk dat ik dan een mandje voor hem maak met wat van deze spulletjes om cadeau te doen! Thnx!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-10-2012 om 22:47

Duikstenen

Bij de Hema: allerlei voorwerpen die naar de bodem van het bad zinken en opgedoken kunnen worden. Was hier in combinatie met een duikbril een groot succes.

Voor de rest bakjes, kopjes en kannetjes.

Overigens kan Lego best tegen een stootje, dus waarom dat niet meenemen in bad?

Jasmino

Jasmino

19-10-2012 om 08:00 Topicstarter

Ginny twijfelvuur

Het is niet dat Lego niet tegen een stootje kan, maar ons bad raakt beschadigd door de scherpe hoeken van lego. We hebben al verschillende krassen in ons dure kunststof bad, de lego hebben we dus verboden. Maar goed, een alternatief is wel zo fijn. Wat jij beschrijft klinkt ook heel leuk, ga ik opzoeken!

Annet

Annet

19-10-2012 om 09:42

Jasmino, kijk op marktplaats

Je kunt tweedehands veel playmobil vinden. Een set is niet altijd meer compleet, dat maakt ook niet veel uit.
Koop vooral geen grote stukken (zoals het circus) waar je vooral betaalt voor grote decorstukken als entree en tribune.
Voor jongens van zijn leeftijd is Topagent serie leuk. Mijn zoon heeft veel gespeeld met deze auto: 4876
Maar voor in bad is deze geweldig: Playmobil torpedo jager 4883
Alle playmobilsets hebben een nummer. Zo kun je snel zoeken op de advertentiesites als Marktplaats of online winkels.

Koffiefilter

Zo'n losse koffiefilter om bijv zeep doorheen tr laten lopen, is hier favoriet. Naja, na de legoboot
Weet niet of dat hem nog boeit..

Jasmino

Jasmino

21-10-2012 om 16:48 Topicstarter

Vandaag op pad geweest

Vandaag ben ik op pad geweest om wat leuke dingen te zoeken, ook naar aanleiding van de tips hier. Bij de Action heb ik wat klein spul gescoord dat volgens mij wel leuk is voor hem, waaronder ook wat balletjes. Bij de Hema heb ik gezocht naar de ontdekset, maar helaas niet gevonden. Bij de 1e Hema waar ik was keken ze me ook aan of ik van een andere planeet kwam, toen ik erom vroeg. Bij de 2e Hema hadden ze de sets wel, maar niets dat leek op de duikstenen. Misschien ben ik gewoon in het verkeerde seizoen? Een snorkelset hadden ze er wel, maar die was me voor nu veel te duur, dat moet nog maar even wachten.

Wel had ik een mazzeltje bij V&D waar ik een leuke brandweerboot heb gevonden van Lego, die ook geschikt is in bad. Die heb ik met veel korting kunnen kopen (beschadigde doos, en 20% korting met VIP pas terwijl hij al flink afgeprijsd was omdat hij uit de collectie ging).

Voor nu heb ik dus even voldoende, volgende week kunnen we hem zeker blij maken.

A zorac

A zorac

24-10-2012 om 18:47

Drijfplankje

Nog eentje: wat het hier ook tijden goed gedaan heeft in bad, was een piepschuimplankje. Restant van een magnetronverpakking meen ik. Daar bouwden de kinderen met wasbolletjes een bouwwerk op en dan van bovenaf water erin gieten en kijken hoe een waterval ontstond hetzij de toren wasbolletjes instortte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.