Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Chippie

Chippie

09-11-2010 om 21:05

Speelgoed voor mini-architect

Onze zoon (8) is de laatste tijd heel erg druk met het tekenen van plattegronden van huizen. Is er speelgoed wat hierbij aansluit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eeehm...

Lego?

Of is dat flauw?

Heeft ie een zusje?

Misschien kan ie (evt samen mat jou of man) een poppenhuis voor haar ontwerpen en bouwen? Of bouw samen een maquette van jullie eigen huis of zijn zelfontworpen droomhuis. Of voor de cavia of konijn als je die hebt. Of voor de vogels.

Volgens mij heb je ook wel van die (kartonnen) bouwplaten waar je gebouwen van kunt maken. Maar dan ontwerp je zelf natuurlijk niks.

leuk hoor, zo'n kind met een hobby!

Annet

Annet

09-11-2010 om 22:51

Kapla

Hier kun je geweldige gebouwen mee bouwen.
Of van de ministeentjes die je kunt metselen. Je kunt ze kant en klaar kopen maar met een mal kun je de steentjes ook goedkoop zelf maken.

Bouwplaten

hier: http://cp.c-ij.com/en/contents/1006/
Misschien is zo'n set om baksteentjes te maken en zelf huizen mee te bouwen leuk? Zoek maar eens op Brix bouwstenen van Ses.

koentje

koentje

10-11-2010 om 09:19

Ik weet een leuke club voor hem

een club mensen die landen ontwerpt hier hele plattegronden en verhalen bij verzint en daar samen regelmatig bijeen komen.
Jij hebt er een in de dop; misschien leuk voor hem als hij wat groter is!

Chippie

Chippie

10-11-2010 om 09:23

Tekenen inderdaad

Hij wil tekenen en niet in de weer met blokjes oid. Een computerprogramma zou kunnen, maar dan moet het echt wel heel erg makkelijk zijn.

Indirect

ik weet niet of jullie een nintendo hebben? Anders kan je eens zoeken op "mechanic master"; dat spel draait rond dingen uitvinden en creativiteit, dat is dus indirect wel iets voor architecten/ingenieurs in de dop.
Het staat ergens op ons lijstje, nav. een tip van een vriendin van mij (met slimme zoon).

Maxime.M

Maxime.M

10-11-2010 om 09:53

Sims

Mijn kinderen spelen het hele spel sims niet (de poppetjes 'leven' en werken enzo) maar ze zijn altijd alleen maar in de weer met huizen bouwen. Het spel koop je, maar je kan online allemaal cheats vinden om oneindig veel geld te hebben en met dat geld (virtueel geld) bouwen ze dus alleen maar. Je kan heel veel leuke dingen maken.

Rab

Rab

10-11-2010 om 11:27

Idd sims

Net wat Maxime zegt, Sims is daarvoor leuk. Het spel vind ik echt helemaal niks maar die huizen die je ermee kunt bouwen, echt erg leuk. En ben je klaar dan kun je het meteen in 3D zien. Compleet met tuinen enz.

Vader

Vader

10-11-2010 om 14:35

Tycoon

Mijn zoon van 8 speelt graag 'Tycoon', hij heeft RollerCoaster Tycoon2 met water-uitbreiding. Hiermee kan hij zelf (dus) achtbanen bouwen, afhankelijk van een goede bouw gaat het pretpark vervolgens 'lopen' en moet de boel worden onderhouden en de mensen moeten naar het toilet kunnen enzovoorts. In het begin heeft hij uitsluitend banen gebouwd met verschillende bochten, krommingen, tunnels etcetera. Vervolgens kwam er meer bij (ander soort karretjes, gebouwen) en inmiddels zijn het hele pretparken geworden met de bijhorende personeelsproblemen (uw schoonmaker is ontevreden en veegt niet naar behoren...). Heel leuk en je hoeft dus niet meteen het hele spel te spelen!
Vader

Chippie

Chippie

11-11-2010 om 10:43

Liever niet computer...

Ik vind het juist zo leuk dat hij echt met potlood en papier in de weer gaat. Ik ga millimeterpapier kopen. Wat ik leuk zou vinden is een soort van sjabloongevalletje oid waarmee je wastafels, stoelen, etc kunt tekenen.

Guinevere

Guinevere

11-11-2010 om 11:03

Chippie

Zomaar een ideetje, maar hij zou kunnen leren om zelf modellen te tekenen en dan te bouwen. Als hij op dun karton tekent en het dan uitsnijdt/knipt, kan hij hele gebouwen maken. En dan is het een enorme uitdaging om alle onderdelen passend te krijgen, en zodanig te bedenken dat het in elkaar te zetten is.
Of je kunt kant-en-klare bouwplaten downloaden van internet, puur ter inspiratie natuurlijk.

Yaron

Yaron

11-11-2010 om 11:04

Ideeetjes

Ik tekende vroeger ook altijd huizen en inrichtingen, ik wist altijd precies in wat voor huis ik later zou wonen. Maar over de cadeaus, sjablonen heb ik destijds gekocht bij de goed gesorteerde kantoorboekhandel, op internet vond ik de volgende site: http://www.harolds.nl/ hier is genoeg te vinden, maar ik weet niet of ze verzenden.
Wat ook leuk is, is een tekenbord met linealen en een tekenpen van Rotring, kun je heel precies meten. Ook had ik vroeger een stempelset waar je gebouwen naar eigen idee kon stempelen. Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt.

Puck

Puck

11-11-2010 om 12:01

Sjablonen

Geen idee waar je sjablonen zou kunnen krijgen, maar je zou eens kunnen navragen bij een keuken/badkamerzaak. Vaak maken die ook gebruik van dat soort sjablonen als ze een voorstel voor een klant op papier zetten.
En wat computerprogramma's. Een familielid van mij wil architect worden en heeft speciale programma's waarbij hij dus kan ontwerpen. Zijn geen spellen zoals Sims en Tycoon, echt een programma om te ontwerpen. Geen idee hoe het heet, maar als dat je wat lijkt dan kan ik het wel navragen voor je.

Puck

bedoel je google sketchup? Mijn man heeft daar ons hele huis in gemaakt, zowel de binnen- als buitenkant om onze as verbouwing te visualiseren. Ons hele huis is dus in schaal en 3d nagemaakt. Verder kun je ook allerlei zaken die anderen al gemaakt hebben downloaden, zoals bijvoorbeeld een bepaald type auto, hond. Misschien nog iets te moeilijk voor de zoon van Chippe maar misschien wel toekomstmuziek. Zie oa http://sketchup.google.com/

Chippie

Chippie

11-11-2010 om 14:47

Yaron, yes!

Ik kon de sjablonen niet vinden op de site, maar door te googlen krijg ik ze wel te zien bij Harolds. Nog geen idee wat de prijs is, maar dit lijkt me echt heel erg leuk voor hem.

Enne, hier is het ook genetisch bepaald. Lijkt me ook echt wel iets voor hem... wie weet!

Puck

Puck

11-11-2010 om 15:35

Bintje

Ik heb werkelijk geen enkel idee welk programma hij gebruikt. Ik heb er ooit eens een blik op geworpen maar dat is dan ook alles. Maar misschien heeft Chippie ook wel wat aan jouw tip dan.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

15-11-2010 om 00:52

Waarom tekent hij plattegronden?

Voordat je van alles gaat aanschaffen zou ik er eerst proberen achter te komen of hij van tekenen houdt en nu toevallig een periode waarin hij het leuk vindt om plattegronden van huizen te tekenen of dat hij bouwen en inrichten leuk vindt. Zijn jullie bijvoorbeeld net verhuisd? Dan is het misschien iets voorbijgaands.

Chippie

Chippie

15-11-2010 om 08:46

Slimme brunette

Hij vind tekenen geen bal aan en we zijn niet net verhuisd. Ook al zou het iets voorbijgaands zijn, so what?
"Voordta je van alles gaat aanschaffen" klinkt wel heel erg ambitieus. Ik heb 1 sjabloontje gekocht en hem nog niet ingeschreven voor Bouwkunde...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.