Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Spelen met vriendinnetjes

Mijn oudste dochter is 10, is een leuke meid en sociaal. Sinds een jaar nu is het geneuzel met een ander meisje. Het is een leuk meisje zo op het gezicht, maar blijkt heel bezitterig en jaloers te zijn. Dat uit zich op allerlei manieren als in de gaten houden en alles klikken aan de juf (wordt mijn dochter helemaal iebel van en Juf ook), andere vriendinnen opstoken en demonstratief weg lopen, uitschelden etcetera.
Ik word er zo onderhand helemaal iebel van. Ik heb het gelaten en verder steeds met de juf opgelost, die houdt het in de gaten, zegt er wat van of geeft zelfs lesjes over vriendschap. Het werkt niet. Het blijft irritant en nu weet ik ook niet meer wat ik eraan kan doen.

Hebben jullie een tip?

groetjes van LuNa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet echt

Ook al is het irritant, het hoort allemaal wel een beetje thuis in de "schoolmaatschappij". Jongens schreeuwen eens tegen elkaar of delen een schop uit en spelen weer verder. Meiden doen het weer op een andere manier.We zeggen niet voor niets "kattekoppen". Je dochter kan het best zelf naar de leerkracht toe gaan als het tè gek wordt met de dame.
Als ouder heb je er niet veel invloed op. Het is natuurlijk een ander verhaal als je dochter erg gepest wordt en het meisje maakt haar echt het leven zuur.
Ik kan je vertellen dat de meiden straks in de brugklas nog harder zijn naar elkaar toe.
Als de juf het op school niet kan oplossen en de sfeer wordt steeds minder, volgt er vast een gesprek met de ouders van het meisje?

koentje

koentje

03-04-2012 om 11:00

Wat wil je precies

wil je dat het meisje haar gedrag verandert?
dat je dochter niet meer met haar speelt?
dat je dochter jou niet lastig valt met het gezeur erover?

Heb je wel eens overwogen om je er helemaal niet mee te bemoeien? je dochter te adviseren eens goed na te denken of ze wel vriendinnen wil zijn met zo'n meisje en of haar volkomen te negeren als ze zo vervelend doet?

Jij kunt je ergeren aan het gedrag. Maar zo lang jouw dochter het meisje op blijft zoeken, valt er voor haar blijkbaar toch iets te halen. Vergeet niet dat kinderen ontzettend veel leren uit de vriendschappen met anderen. Leuke en minder leuke dingen. Mijn advies is vooral om je dochter het een beetje meer zelf uit te laten zoeken en haar hooguit te adviseren als ze bij je komt erover!

jess

jess

10-04-2012 om 09:11

Vergelijkbaar

probleem gehad hier. Of nou ja, gehad. Bij vlagen blijft jaloerse "vriendin" vervelend doen.
Wij hebben het eerst op school gelaten. Merendeel gebeurde ook bij school.
Wij hebben onze dochter het advies gegeven om het te negeren. Dat is moeilijk, maar bij mensen die veel aandacht willen (jaloersheid) het beste.
Hoe meer dochter erop reageerde, hoe erger het werd namelijk. Toen het op een gegeven moment uit de hand liep, zijn wij wel bij de moeder van het meisje geweest. Zij schrok hiervan. Hiermee bedoel ik de moeder, maar het meisje eigenlijk ook wel.
Wij zijn niet beschuldigend geweest, maar meer in de vorm van het botert niet tussen de meiden. Echter laat ze elkaar gewoon met rust laten. Dat leek haar ook het beste. Het gaat sinds die tijd wel beter, maar wat ik al aangaf bij vlagen gaat het toch mis.

Kortom mijn advies is dochter aangeven het te negeren, niet aan te ergeren, want dat kost energie en die kun je beter in leuke dingen steken.
Ik zie het als een les voor de grote mensen wereld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.