Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kippetje

Kippetje

17-11-2009 om 15:19

Spelletje.......

Hallo!

Wat is nou een leuk spel voor een jongetje van 4,5 jaar? "Wie is het", lijkt me wel wat maar is dat al te doen op deze leeftijd?

Iemand andereideeen?

groet,
Kippetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-11-2009 om 15:38

Bijna 5

Mijn bijna 5 jarige vindt Uno en Jenga heel erg leuk. 'Wie is het' hebben we ook, maar het lukt nog niet altijd om de juiste plaatjes weg te klappen.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-11-2009 om 16:18

Kan best

Wie Is Het doet mijn zoontje ook al minstens een half jaar, hij is net 4. Dus dat kan best, lijkt me.

En wat ook leuk is hier: een kaartspel van Nemo, waarbij je met 2 of meer spelers om en om een kaart bij een ander pakt en paren moet vormen. Wie als laatste de Nemo-kaart overhoudt, heeft gewonnen.
Er wordt ook een begin gemaakt met Mens-erger-je-niet, dobbelstenen en stapjes tellen dus.
Domino, mikado (beetje smokkelen toegestaan), torentjes maken van gekleurde kralen (hoe heet dat spel), genoeg keuze lijkt me.

groet, Mamvantwee

Hondje waf

Van de bedrijfs-sint vorig jaar het spel Hondje Waf gekregen en dat is voor kinderen vanaf een jaar of 3-4 wel te spelen. Best grappig.

buzz

buzz

20-11-2009 om 16:06

ik heb zo een hekel aan hondje waf, ik denk dat het hier geen 5 keer is uitgespeeld. eendje kwak is dan nog wel leuk (zelfde serie) Hier is croco loco favoriet en familie beer

buzz

buzz

20-11-2009 om 16:12

Jumboline

ook en dockter bibber junior ook, gewoon domino en memory is trouwens ook nooit weg.
wie is het hebben we ook. Het gaat hier inderdaad ook nog vaak fout.

Vic

Vic

29-11-2009 om 17:13

Pelle

Wat een goede tip was dat! Ik heb het spel gisteren weer eens te voorschijn gehaald (na een half jaar niet gespeeld), en een paar keer gevraagd welke ze om moest gooien. Het kwartje is gevallen ineens, tot grote frustratie van oudste. Jongste stelt op goed geluk als eerste vraag bijv. of de persoon zwart haar heeft, en kan dan vervolgens 80% van de plaatjes omgooien. Ze wint bijna alle potjes op die manier

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.