Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jesse_1

Jesse_1

05-05-2012 om 20:30

Spelletjes ideeën voor kinderfeestje

Hallo, binnenkort hebben wij het kinderfeestje van jongste. Thema is: wereld (we gaan de wereld rond).
Nu zoek ik een aantal activiteiten/spelletjes die ik kan linken aan verschillende landen voor een groep 8-jarigen (gesplitst in 2 groepen denk ik die tegen elkaar mogen).
Bijvoorbeeld:
Egypte - wikkel 1 persoon met wc papier in als mummie.
China - stoelendans (overbevolking)
Japan - haaien happen uit bak water of iets anders met vissen of stokjes eten.
Italië - spaghettisliert eten (dropveter)
Spanje - iets met stierenvechten of penaltyschieten (Wereldkampioen voetbal)
Cariben - Limbo
Australië - skippyballenrace (kangoeroe)
Oceaan oversteken - onder blauw zeil doorkruipen
Amerika - basketbal??? of honkbal?
Mexico - pinata.
Zoals je ziet al wel wat ideeën, maar ik hoop op nog wat leuke suggesties voor spellen voor 8 jarige jongens die ik aan iets typisch van een land kan linken. Bijv iets met pinguins, of sneeuw (ijsblokje laten smelten??). Het wordt niet echt geweldig weer, dus echt spelletjes met veel water en nat worden zijn niet zo geschikt.
Of heeft iemand een suggestie voor een leuk (kort) filmpje over iets met de wereld? Ik zit ook nog met een ren-je-rot-achtige quiz in mijn hoofd. Ideeën te over, maar ik heb het idee dat ikzelf te eenzijdig denk.
Suggesties dus zeeeeeer welkom.
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
judiths mama

judiths mama

05-05-2012 om 20:44

Sneeuw

sneeuw in de vorm van een watje. Dan met een rietje het watje over een lijn blazen (2 kinderen tegenover elkaar).
Wat wij vroeger een leuk spelletje vonden was: om de beurt met een dobbelsteen gooien, wie 6 gooit, trekt wat verkleedkleren aan en gaat met mes en vork ontbijtkoek eten. Ondertussen wordt er doorgegooid, dus net als jij alles aan hebt, gooit de volgende 6 en moet je alles snel-snel weer uitdoen. Deze kan je ombouwen naar elk land dat je maar wil, evt. Chinese verkleedkleren en met stokjes noodles eten?

Leuke ideeën heb je al! Veel plezier met het feestje

sax

sax

05-05-2012 om 22:34

Ideetjes

Hier een keer zo'n feestje meegemaakt: bij China snoepjes eten met stokjes, voor Nederland een parcours lopen met klompen aan, voor Egypte met blokken een pyramide maken, voor Griekenland een Griekse dans doen met Griekse muziek. Veel plezier!

madelief

madelief

06-05-2012 om 00:09

Tv programma's

Ik haal vaak inspiratie uit tv programma's als ik hou van holland, jongensvs meisjes etc. Wat mijn zoon geweldig vindt is dat uit jongens tegen
Meisjes in groepjes, éen hand op vloer, twee voorhoofden, éen knie etc. Kin je vast een land aankoppelen. Dat woordenspel met letters op je buik en dan een woord maken( kan uit elk land). Eskimo's neuzen, misschien een estafette en samen iets tussen je neus naar de overkant brengen? Ik zal nog ff denken maar het is wel leuk hoor!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

06-05-2012 om 22:17

Leuk, dankjulliewel!

Hier kan ik nog verder mee stoeien, leuk!
Ik heb er zin in, jammer dat ik me altijd voorneem om wat langer van tevoren de boel voor te bereiden en dat het dan toch weer _te laat_ komt
Thnx.

Tiepmiep

Tiepmiep

08-05-2012 om 17:03

Paspoort

Ik heb iets dergelijks ook gedaan met een grote groep kids,en dat was een succes.
Ik zal eens even terugdenken:
-IJsland: ijsschots springen met kranten (dus steeds eentje voor je neer leggen en dan wie het snelst aan de overkant is)
-Engeland: High Tea
-China; met stokjes kralen oppakken en in een bakje doen
-....schiet me even niks meer te binnen.

We hadden van te voren een paspoort gemaakt, met alle vlaggen van de betreffende landen erop, en het spelletje wat erbij hoort. Bij elke spel kregen ze een stempel.
Ze kregen een sleutelhanger met wereldbol mee naar huis.
'Reis rond de wereld'was het thema.

Al;s me nog meer te binnen schiet (als je het nodig hebt) zoek ik het op!
Suc6!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.