Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Spelletjes voor griezelfeest: wie denkt mee (9 jaar)

Mijn zoon is onlangs 9 geworden en door allerlei omstandigehden gaan we begin april zijn partijtej geven. Er komen in totaal 7 jongens in de leeftijd 8 t/m 10 jaar. En het thema is griezelen....

Wat is het plan: (na de kado's, taart en drinken....) ze worden met opdrachten metd e hele groep het huis rond gestuurd (bijv dobbelsteen, ganzenbord) en in elke kamer vind een enge opdracht plaats. Na uitvoering van de opdracht en met goed succes krijgen ze een letter.

Aan het eind van de letters zowel mogelijk woordne maken, HET codewoord ontdekken en daarmee de woonkamer "ontsluiten" alwaar gegeten gaat worden (wrs steengrillen in makkelijke variant)

Wat heb ik al aan opdrachten:
* Voeldoos: hand in doos steken en voelen welk voorwerp erin zit (denk aan pluizig knuffeltje, iets van plastick, haren, een zakje met vloeibare zeep etc)

* Muizenbak: dankzij mijn neef kunnen wij beschikken over een bak met wat tamme witte muizen erin. Hier gaat een geplastificeerd puzzeltje van zoons foto in. Elk kind (die durft) moet een stukje uit de bak vissen, dus met zijn hand tussen de muizen grabbelen...)

* Ze moeten 1 voor 1 geblindoekt naar zolder en daar een parcours afleggen. Als ze bij het eind zijn moeten ze een sticker op een doel plakken. (Het grapje is dat er geen obstakels staan....maar dat zien ze dus niet)

* Proeflaboratorium: geblindoekt elkaar iets voeren uit een 1 van de geheimzinnige potjes (koude spaghetti, suiker, drilpudding etc) Moet dus wel eetbaar zijn.

Wie weet er nog meer een leuk griezelig spelletje/ opdrachtje?
Wie weet nog meer eetbare dingen die eng/raar aanvoelen in je mond?
Wie weet nog meer dingen die negig aanvoelen in een donkere voeldoos?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

24-03-2011 om 16:59

Ook gedaan

toen zoon 6 werd
Wij deden met dat proeven dan ook echt namen erbij verzinnen dus: trollen darmen (koude spagetti), draken snot (lik smeerkaas), vingerkootjes (soepstengel), geitenogen (olijven)

Ook lieten we man verkleed als griezel op bed liggen en kids moesten in donker snoepjes zoeken zonder griezel wakker te maken (die ging af en toe heel hard snurken en net doen alsof hij ging opstaan. HILARISCH)

Verder deden we een griezelkleding catwalk op enge muziek (eng bewegen in verkleedkleding)

Dat soort dingen....
Suk6!

liora

liora

25-03-2011 om 10:42

Wat leuk

Ik ben niet zo inventief op dit gebied, maar wat ontzettend leuk!

judiths mama

judiths mama

25-03-2011 om 11:48

Afgehakte vingers

als je knakworstjes in de tomatenketchup legt, zijn dat afgehakte vingers. Je kan ook nog aan de bovenkant een geschaafd amandeltje er in steken als nagel.

Je hebt al een heleboel leuke ideeën. Ben benieuwd wat de kinderen ervan vinden!

Drakenbloed

was bij ons een kan met groene ranja.

dihanne

dihanne

25-03-2011 om 18:20

Halloween websites

Hoi

dit wordt een griezelig leuk feestje

ik heb geen directe tip, maar ooit een halloween feestje gegeven voor dochter

er zijn diverse halloween-websites met allerlei ideeen, misschien leuk om te kijken

wij hadden daar ook een verzameling 'enge' moppen afgehaald, was een succes!

veel plezier
Dihanne

Marjoleine64

Marjoleine64

27-03-2011 om 19:17

Doodskist

wij hadden een 'doodskist' gemaakt waar ze in mochten voelen. Een lange doos met 4 onderdelen, gaten in een zwarte doek eroverheen. Daarin achtereenvolgens 'hersenen' (gekookte macaroni), 'ogen' (halfgare krielaardappeltjes), botten (takjes uit de tuin, of 'echte' kluifjes voor de hond, en doore blaadjes. Echt heel eng...
En mummies maken is altijd een succes, Zorg voor voldoende WC-papier, en een fotocamera.
Veel plezier.
Marjoleine

Zintuigenfeest

Ik heb ook eens een dergelijk feestje georganiseerd. Het thema was niet griezelen, maar zintuigen. Wat niet prettig aanvoelde was drilpudding (maar lijkt misschien veel op zeep in zakje), haarborstel, of een echt gezicht, geoliede nepslang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.