Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Speurtocht in het donker

mijn dochter wordt 9 en geeft 's avonds thuis een feestje met o.a. gourmetten en daarna een speurtocht buiten in het donker (als het weer meezit uiteraard). We hebben al lichtgevende bandjes, en ik ben nu op zoek naar leuke opdrachten voor kinderen van 9-10-11 jaar, voor buiten in het donker....wie heeft leuke ideeen?

Groetjes
Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier gedaan

Hoi Gruffalo,

Wij hebben afgelopen november een avond speurtocht gedaan voor zoon zijn 9e verjaardag. Ieder kind kreeg een zaklamp (Action), ik had 2 verschillende kleuren, dus gelijk de verdeling van de teams. We hadden een vel, zoek de verschillen, een rebus, een zin die dool een doolhof loopt, in een donker stukje bos moesten ze 5 verschillende bladeren zoeken. Ze hielpen elkaar met bijschijnen met de lampjes. Ook nog een puzzel met allemaal dierenplaatjes, elk eerste letter van het dier, vormde samen een ander dier. Omdat het donker is is dit al moeilijk genoeg. Maak het niet te spannend, er zijn altijd kinderen die het eng vinden in het donker. Wij hadden daarna een vuur om marshmallows boven te smelten en warme chocolademelk met slagroom, dat viel goed in de smaak. Een voel spelletje is ook best spannend zo in het donker. Wij hadden de speurtocht uitgezet met aluminiumfolie, de laatste groep nam alles folietjes weer mee in een zak.

Succes met voorbereiden, groetjes Pinkelot

gruffalo

gruffalo

28-01-2011 om 10:42 Topicstarter

Pinkelot

wat een ontzettend leuk idee om te eindigen met een vuur, marshmellows en warme chocolademelk!! erg leuk, dat ga ik zeker doen (mits het weer het toelaat).

ik had al twee zaklampjes van de action, denk dat ik er een paar bij ga halen zodat ze er allemaal een hebben. Kunnen ze dat ook mooi na afloop mee naar huis nemen ipv snoep oid.

de tip van aluminiumfolie neem ik ook mee, wel makkelijk. en een voelspelletje lijkt me ook wel leuk voor die stoere 6e groepers...wat had jij er in gedaan? Ik zit meteen aan gekookte spaghetti te denken of zou dat te ver gaan in het donker?

Voelen

Hoi,

Dat voel spelletje hebben wij niet gedaan, dat bedacht ik me pas later om ook te kunnen doen. Iedereen kreeg inderdaad de zaklamp aan het eind mee, dat vonden ze erg leuk.

Gekookte spagetti is leuk om te voelen, voor de rest weet ik zo ff niet. Veel plezier met het voorbereiden.

Groetjes, Pinkelot

soepstengel

soepstengel

29-01-2011 om 13:24

Voelen is erg leuk/spannend

Wij hebben met mijn werk een keer een speurtocht gedaan en de kinderen kregen van te voren een lap stof die"ze goed bij moesten houden want ze hadden m nog nodig!"dat gaf al een leuke spanning, ze hebben zo vaak gevraagd waarvoor die was.
Aan het eind van de tocht hadden we een touw over de speelplaats gespannen en daaraan vanalles gehangen. Het gekke is dat er helemaal niks engs aan hoeft te hangen. ze vinden het toch wel eng hahha! Het was helemaal niet zo lang maar ze liepen heel langzaam zodat het veel langer leek, een paar bochtjes erin is al voldoende.
We hadden een handveger, een luier,een harig matje, een knuffel, een zakje smurfensnot, een nepslang enz.
Was het grootste succes van de avond!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.