Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fleur

Fleur

09-10-2012 om 16:21

Spoedje ivm trakteren

De traktatie wordt een roombotercakes en ik wilde met kleurstof stiften hun leeftijd erop schrijven.

Kan ik die dingen een avond van tevoren klaarmaken en dan in folie verpakken,of moet het echt op de ochtend zelf ivm vers blijven, dank alvast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Intal

Intal

09-10-2012 om 16:41

Kleurstiften niet

Die cake kun je natuurlijk gerust van te voren bakken en in folie doen maar de naam erop schrijven met stiften en dan in folie zal denk ik niet gaan. De stiften die ik gebruik voor cupcakes blijven in ieder geval zacht, dus als je daar folie oplegt verpest je je creatiefje

Fleur Mas

Fleur Mas

09-10-2012 om 17:47

Dus..

Hoi, dank voor je snelle antwoord, eerlijkheidshalve erbij zeggen dat de cakesjes gekocht zijn en die kleurstiften waren dus niet goed en de enige die ik nog heb kunnen vinden waren chocolade schrijfstiften,maar dat blijft dus zacht als ik het goed begrijp,maar plan 2 was om met een sjabloontje en poedersuiker de leeftijd erop te maken,zou dat wel van te voren kunnen?

Huh

ik zou het juist wel een dag van te voren doen, dan kan het uitharden. Het inpakken kan pas gebeuren als het uitgehard is.
Met poedersuiker kan natuurlijk altijd

Over uitharden

Die stiften harden inderdaad niet volledig uit (althans, de chocoladevariant).

Als je erg behendig bent kan je het ook doen met gesmolten chocola, dat hardt wel uit. Maar ik kan met schenkstroop al geen cijfers schrijven, dat zou ik hiermee ook niet kunnen. Maar ik ben een kluns.

Ik heb wel eens gesmolten chocola gebruikt ipv suikerglazuur om koekjes op te leuken, groot voordeel daarvan is dat als je de koekjes maar heel even in de koelkast legt, het laagje hard is. Daarna blijft het hard. Suikerglazuur (zelfgemaakt, geen stiften) duurde bij mij erg lang.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.