Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Stiefvader verandert enorm naar stiefdochter


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 09:08

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:00:

[..]

Nee hij heeft een dochter en een zoon. Ik hoop dat dat niet het geval is, aangezien hij met kinderen werkt. Dit is ook niet waar ik gelijk aan denk maar ik begrijp dat je het benoemt.

Het kan uiteraard ook zijn dat hij gewoon de waarheid sprak en hij gewoon geen vadergevoelens voor je dochter voelt en hij van deze rol af wil.

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 09:08 Topicstarter

Mija schreef op 07-09-2022 om 08:27:

[..]

Is dit met alledrie de kinderen tegelijk, in mei van dit jaar begonnen? Was dat een abrupte omslag? Ik vind het vreemd, dat iemand na vijf jaar liefdevol ge(stief)vaderd te hebben ineens zo’n karakterverandering doormaakt. Heb je wel eens gezegd: “ik maak me zorgen over je, je bent zo veranderd, gaat het wel goed?”


Als hij erbij blijft dat hij deze omslag moet maken, slappe excuses blijft zoeken ervoor, verandert de reden/oorzaak inderdaad niks aan het feit dat je je dochter uit die situatie moet halen.

Nee bij zijn kids al veel eerder.. Strengere opvoeding, afstandelijker. Hij ziet ze om het weekend en voorheen ook 2 dagen na schooltijd. Daar stopte hij abrupt mee en wilde ze alleen nog om het weekend. Na rond Moederdag, we waren met z’n allen, zei hij dat zijn vadergevoel naar m’n dochter is veranderd en ik moest kijken hoe ik het met die ene BSO kon oplossen. Na deze zomervakantie zei hij dat ik niet meer op zijn hulp hoefde te rekenen tijdens schoolvakanties. We hadden er net 2 weken opzitten met z’n allen. En vanaf vorige week ineens een box ipv een knuffel.. Het is ontzettend pijnlijk!! M’n hart huilde ook echt toen ik het zag. Meteen er wat van gezegd. Deze week al afstand gehouden, omdat ik alles voor mezelf op een rijtje moet zetten. We zouden elkaar dit weekend weer zien maar alles in mij zegt,  Nee!! 

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 09:14 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 07-09-2022 om 08:38:

[..]

Dit vind ik wel een goede tip. Dat hoeft niet gelijk een zware therapie te zijn, maar kan ook gewoon spelenderwijs. Verder weet je inderdaad al wat je moet doen volgens mij TO.

Je verhaal doet me een beetje denken aan een meisje uit mijn middelbareschoolklas. Haar biologische vader had ze ook nooit gekend. Maar al voordat ze geboren was had haar moeder een nieuwe relatie, deze man had ze altijd als haar vader gezien. Deze man kreeg samen met haar moeder ook nog een kind. Op haar 16-de gingen haar ouders scheiden en toen wilde hij van de ene op de andere dag niets meer met haar te maken hebben. Kwam ook niet op de diploma uitreiking. En zei nog een paar gemene dingen waaruit bleek dat hij haar alleen maar getolereerd had om haar moeder tevreden te stellen. Na een jaar zette hij ook het contact met zijn biologische kind op een laag pitje.

Ik zou blij zijn dat je samen geen kinderen hebt en dat dus geen reden is om te blijven.

Ik vind dit ook een goeie tip idd. Vanmorgen werd ze wakker, liep naar de woonkamer en zei.. Oh hij is er niet.. En ik zag gewoon een opluchting bij haar.


Hij wilde een jaar geleden nog heeeeel graag een kindje van ons samen maar toen zei alles in mij, Neee absoluut niet!

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 09:16

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:14:

[..]

Ik vind dit ook een goeie tip idd. Vanmorgen werd ze wakker, liep naar de woonkamer en zei.. Oh hij is er niet.. En ik zag gewoon een opluchting bij haar.


Hij wilde een jaar geleden nog heeeeel graag een kindje van ons samen maar toen zei alles in mij, Neee absoluut niet!

De relatie staat al wat op scherp sinds een jaar dus?

Je alarmbellen tav samen kinderen gaan niet voor niets af. Hij werkt met kinderen dus hij weet wat dit met jouw kind doet. De reden zou mij niet zoveel uitmaken of het nou sadisme is of compulsieve seksuele neigingen. Voor geen van beide zou plek zijn in mijn leven. 

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 09:20 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 09:08:

[..]

Het kan uiteraard ook zijn dat hij gewoon de waarheid sprak en hij gewoon geen vadergevoelens voor je dochter voelt en hij van deze rol af wil.

Dat is wat hij zegt idd.. Hij had het mooier gemaakt in z’n hoofd. Dat hij wel de vaderrol op zich kon nemen. M’n dochter was 4,5 jaar ongeveer toen ze het zelf aan hem vroeg. Uit het niks, tijdens het eten. Mag ik jou papa noemen? Het ontroerde hem toen ook. Hij zegt, zoals ik van m’n eigen kinderen hou, zal ik nooit van haar kunnen houden. Hij kan haar niet opvoeden zoals hij z’n eigen kinderen opvoedt

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:08:

[..]

Nee bij zijn kids al veel eerder.. Strengere opvoeding, afstandelijker. Hij ziet ze om het weekend en voorheen ook 2 dagen na schooltijd. Daar stopte hij abrupt mee en wilde ze alleen nog om het weekend. Na rond Moederdag, we waren met z’n allen, zei hij dat zijn vadergevoel naar m’n dochter is veranderd en ik moest kijken hoe ik het met die ene BSO kon oplossen. Na deze zomervakantie zei hij dat ik niet meer op zijn hulp hoefde te rekenen tijdens schoolvakanties. We hadden er net 2 weken opzitten met z’n allen. En vanaf vorige week ineens een box ipv een knuffel.. Het is ontzettend pijnlijk!! M’n hart huilde ook echt toen ik het zag. Meteen er wat van gezegd. Deze week al afstand gehouden, omdat ik alles voor mezelf op een rijtje moet zetten. We zouden elkaar dit weekend weer zien maar alles in mij zegt, Nee!!

Goed dat jij nu ook afstand houdt. Oók. Want eigenlijk is hij dus al een tijdje bezig om steeds meer afstand van jou en je leven te houden. 


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 09:25

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:20:

[..]

Dat is wat hij zegt idd.. Hij had het mooier gemaakt in z’n hoofd. Dat hij wel de vaderrol op zich kon nemen. M’n dochter was 4,5 jaar ongeveer toen ze het zelf aan hem vroeg. Uit het niks, tijdens het eten. Mag ik jou papa noemen? Het ontroerde hem toen ook. Hij zegt, zoals ik van m’n eigen kinderen hou, zal ik nooit van haar kunnen houden. Hij kan haar niet opvoeden zoals hij z’n eigen kinderen opvoedt

Ik denk eigenlijk dat je dochter hem veel te snel heeft geadopteerd als papa. En het is lastig om nee te zeggen tegen een kind in de periode dat de kindjes gepaaid moesten worden. En daar komt ie nu van terug. Heel rot wel.

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 09:25:

[..]

Ik denk eigenlijk dat je dochter hem veel te snel heeft geadopteerd als papa. En het is lastig om nee te zeggen tegen een kind in de periode dat de kindjes gepaaid moesten worden. En daar komt ie nu van terug. Heel rot wel.

Hij doet het ook bij zijn eigen kinderen. Misschien wil hij überhaupt van de verantwoordelijkheid van het vaderschap af? 

Uitmaken!! Deze man is onbetrouwbaar. Zou ik niet in mijn huis willen hebben. eerst dacht ik nog dat hij misschien meer seksuele gevoelens voor haar zou hebben gekregen, maar dit klinkt sowieos niet goed.

Sar! schreef op 07-09-2022 om 09:20:

[..]

Dat is wat hij zegt idd.. Hij had het mooier gemaakt in z’n hoofd. Dat hij wel de vaderrol op zich kon nemen. M’n dochter was 4,5 jaar ongeveer toen ze het zelf aan hem vroeg. Uit het niks, tijdens het eten. Mag ik jou papa noemen? Het ontroerde hem toen ook. Hij zegt, zoals ik van m’n eigen kinderen hou, zal ik nooit van haar kunnen houden. Hij kan haar niet opvoeden zoals hij z’n eigen kinderen opvoedt

Maar dat is toch een raar excuus? Want zijn eigen kinderen is hij dus ook aan het lossen?!? Het heeft dus niks te maken met stief of bio, lijkt het. Ik blijf het gevoel houden dat die man verhaaltjes zit op te hangen om te verbergen wat er echt aan de hand is. Het is toch niet normaal dat je ‘vadergevoel’ zomaar verdwijnt. Die man was lange tijd een liefdevolle, betrokken (stief)vader, althans zo beschrijf jij hem. Ontroerd omdat jouw dochter hem papa wil noemen en betrokken en liefdevol naar haar toe. En dan begint hij zonder aanwijsbare reden sterk te veranderen en kan hij geen affectieve relaties meer hebben met drie van de betrokken kinderen. Ik vind het echt een heel vreemd verhaal. Er kan ook een medisch of psychisch probleem aan ten grondslag liggen. Ik zou me ook echt zorgen maken om hem als zijn gedrag en zijn karakter zo sterk zijn veranderd. Wat, nogmaals, helemaal losstaat van het feit dat je je dochter uit die situatie moet halen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 09:41

yette schreef op 07-09-2022 om 09:33:

[..]

Hij doet het ook bij zijn eigen kinderen. Misschien wil hij überhaupt van de verantwoordelijkheid van het vaderschap af?

Hij voedt zijn kinderen anders op dan TO zou doen, dat wil niet zeggen dat hij van zijn kinderen af wil. Hij is blijkbaar een stuk strenger en minder knuffelig maar dat is geen schande ofzo. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 09:44

Mija schreef op 07-09-2022 om 09:39:

[..]

Maar dat is toch een raar excuus? Want zijn eigen kinderen is hij dus ook aan het lossen?!? Het heeft dus niks te maken met stief of bio, lijkt het. Ik blijf het gevoel houden dat die man verhaaltjes zit op te hangen om te verbergen wat er echt aan de hand is. Het is toch niet normaal dat je ‘vadergevoel’ zomaar verdwijnt. Die man was lange tijd een liefdevolle, betrokken (stief)vader, althans zo beschrijf jij hem. Ontroerd omdat jouw dochter hem papa wil noemen en betrokken en liefdevol naar haar toe. En dan begint hij zonder aanwijsbare reden sterk te veranderen en kan hij geen affectieve relaties meer hebben met drie van de betrokken kinderen. Ik vind het echt een heel vreemd verhaal. Er kan ook een medisch of psychisch probleem aan ten grondslag liggen. Ik zou me ook echt zorgen maken om hem als zijn gedrag en zijn karakter zo sterk zijn veranderd. Wat, nogmaals, helemaal losstaat van het feit dat je je dochter uit die situatie moet halen.

Ik denk eerder dat dat vadergevoel voor TO haar dochter er nooit is geweest maar hij heeft het geprobeerd.

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 09:49 Topicstarter

Mija schreef op 07-09-2022 om 09:39:

[..]

Maar dat is toch een raar excuus? Want zijn eigen kinderen is hij dus ook aan het lossen?!? Het heeft dus niks te maken met stief of bio, lijkt het. Ik blijf het gevoel houden dat die man verhaaltjes zit op te hangen om te verbergen wat er echt aan de hand is. Het is toch niet normaal dat je ‘vadergevoel’ zomaar verdwijnt. Die man was lange tijd een liefdevolle, betrokken (stief)vader, althans zo beschrijf jij hem. Ontroerd omdat jouw dochter hem papa wil noemen en betrokken en liefdevol naar haar toe. En dan begint hij zonder aanwijsbare reden sterk te veranderen en kan hij geen affectieve relaties meer hebben met drie van de betrokken kinderen. Ik vind het echt een heel vreemd verhaal. Er kan ook een medisch of psychisch probleem aan ten grondslag liggen. Ik zou me ook echt zorgen maken om hem als zijn gedrag en zijn karakter zo sterk zijn veranderd. Wat, nogmaals, helemaal losstaat van het feit dat je je dochter uit die situatie moet halen.

Het is ook niet normaal! Mensen om me heen zien de verandering ook. Laatst werd ik erop aangesproken op een verjaardag. Waarom hij zo hard tegen z’n kids deed en tegen mijn dochter. Dat ze hem niet herkende zeg maar. 
Ik maak me ook zorgen om hem, en wil dat hij een afspraak maakt bij de HA. Toen hij mij rond Moederdag vertelde dat hij z’n vaderrol naar m’n dochter niet kon waarmaken, had ik al meer afstand genomen. Dat merkte hij, waarop hij zei, laat mij fixen wat ik stuk heb gemaakt bij m’n dochter.. Op vakantie gegaan met z’n allen, wat heel leuk was! Ik heb ook 1 op 1 uitjes met zijn kids kunnen ondernemen, was echt heel leuk..Het besef was er dus wel maar voor korte duur.. Dat ging even goed en nu is het nog triester. 

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 09:41:

[..]

Hij voedt zijn kinderen anders op dan TO zou doen, dat wil niet zeggen dat hij van zijn kinderen af wil. Hij is blijkbaar een stuk strenger en minder knuffelig maar dat is geen schande ofzo.

Sar! schrijft dat hij zijn eigen kinderen minder wilde zien. Hij had ze om het weekend en twee keer per week, nu alleen nog om het weekend. Dat is toch niet simpelweg een andere kijk op opvoeding?! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.