Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

06-07-2010 om 13:10

Straf of begrip en geduld

Ayladochter van net 6 is de laatste 2 weken niet te genieten en met niet te genieten bedoel ik echt niet te genieten. Brutaal, heeft overal een antwoord op, doet niet wat je vraagt en is chagrijnig. Ook doet ze dingen die absoluut niet door de beugel kunnen. Vorige week in een pot met planten gepoept, gisteren op de grond gespuugd. Ze wil het dan niet opruimen en vliegt boos naar boven. Gisteren hebben we haar straf gegeven tot en met morgenmiddag niet afspreken en buitenspelen. Toch vraag ik me af of ik het nou goed aanpak. Ik heb het idee dat ze vreselijk in de knoop zit met zichzelf. Toen ik gisteren het met haar wilde uitpraten kroop ze bij me op schoot en heeft 5 minuten lang vreselijk gehuild, ze kan niet uitleggen wat er is alleen dat ze zo verdrietig is. Moeten we dit gedrag nou toch indammen met straf of meer geduld en begrip tonen en hopen dat het straks in de zomervakantie vanzelf goed komt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-07-2010 om 13:30

Tussenweg

Ik schat zo in dat het gewoon einde-schooljaars-moeheid is en dat het vanzelf straks weer goed komt. Maar dat neemt niet weg dat je het ook maar op zijn beloop moet laten. Dingen die niet door de beugel kunnen mag je best aanpakken op de manier zoals dat bij jullie goed werkt. Ook al zit een kind niet lekker in zijn vel, in een pot met planten poepen is er dan toch echt niet bij (hoe verzint ze het overigens, moet er heimelijk wel een beetje om lachen). Een beetje compassie kan wel, maar ze hoeft nu toch echt niet de grenzen aan alle kanten te overschrijden.

koentje

koentje

08-07-2010 om 12:02

"heimelijk om lachen?

Dan heb je het effect vast nog niet goed geroken...........

Of ruikt jouw dochter naar roosjes, Ayla?

ayla

ayla

09-07-2010 om 05:38

Haha

normaal wel maar toen even niet. Het gaat deze week wat beter heb ik het idee, of ze is ervan gechrokken dat ik zo boos was (dat ben ik nl niet snel) of de verandering van school doet haar goed. Al was het gisteren weer even stomme mama en ik haat je. En dat alleen omdat ze te laat was en ik de planten al water had gegeven. Pffhh vanaf wanneer komen ze in de puberteid? Het zal eindejaarsmoeheid zijn en de warmte, nog 2 weken en dan vakantie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.