Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mari

Mari

07-04-2012 om 19:59

Supercadeau voor 11 jarige jongen?

Mijn zoon wordt 11. En ik zoek nog hèt cadeau. Ik vind dit een lastige leeftijd. Hij is niet zo into vechten of schieten. Houdt van: tekenen, klimmen, Habbo (pre-tienersite), gadgets voor zijn kamer. Hebben jullie ideeën?

alvast bedankt voor het meedenken.

Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

07-04-2012 om 20:14

Minecraft

Misschien heeft hij het al maar onze zoon (groep 6/7) speelt graag minecraft en zijn meeste klasgenoten ook.
Het is geen vecht- of schietspel, wel een bouwspel.
Het spel is heel betaalbaar (via internet).

Sahara

Sahara

07-04-2012 om 20:16

Nerf

Alles van Nerf doet het vaak wel goed. En een I pod touch is natuurlijk ook geweldig. Wel een stuk duurder natuurlijk. Maar je kan er echt van alles mee. Muziek, internet via wifi, apps met spelletjes, foto's maken, filmpjes etc.

Irene

Irene

07-04-2012 om 20:53

Hier

Ook een zoon van 11, die voor zijn verjaardag o.a. een dartboard heeft gehad. Gezelschapspellen doen het ook nog altijd goed hier. En verder zijn de nerfpistolen erg geliefd, net als alles wat radiografisch bestuurbaar is.

Annet

Annet

07-04-2012 om 21:00

Die i-pod, daar sluit ik me helemaal bij aan

Toevallig heeft man via werk net een I-phone gekregen. Zoon is helemaal geobsedeerd, enthousiast, en nog veel dingen meer.
Hij gaat vooral voor de spelletjes dus een dure i-phone is zeker niet nodig maar met een i-pod komen die spellen ook in bereik, berichten sturen ook via wifi, helemaal goed (en nog steeds duur).
Neef wil ook een i-pod dus iedereen is nu gevraagd van de familie om geld te geven zodat hij dat ding kan kopen. Goed doel vind ik.

Kay

Kay

07-04-2012 om 21:34

Nerf en traxxas

Jaaa....Nerf, daar is mijn zoon ook gek van, hebben ze van allerlei verschillende geweren van.
Hij heeft vorig jaar ook als groot cadeau met bijkeg van wat eigen geld een goede radiografisch bestuurbare auto gekocht van Traxxas waar hij heel veel plezier van heeft.

Ely

Ely

07-04-2012 om 22:48

Goh

Nou ben ik toch verbaasd. Nog nooit van Nerf gehoord. Google het net en zie plastic geweren en mitrailleurs. Ik krijg er de kriebels van. Ik dacht altijd dat ik op OO 1 van de minder correcte ouders was maar dit soort speelgoed komt er bij mij echt niet in. Tenzij het waterpistolen zijn? Dat is de uitzondering. Vinden jullie het dan niet akelig als je kind speelt dat hij mensen doodschiet? Of ben ik nou zo bekrompen?

O en ontopic: de IPod. Daverend succes hier, echt aanrader.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mari

Mari

07-04-2012 om 22:53

Tja

Zoals ik al zei: hij houdt niet van schieten, dus Nerf valt af (heb hem ook al expliciet gevraagd of hij het wilde: nee dus). En een Ipod: tja weer zo'n beeldscherm erbij. Zoals ik al zei is hij graag op Habbo (zo'n virtuele hangsite waar ze hun eigen kamer bouwen). Dat mag hij drie kwartier per dag met nog drie kwartier tv kijken. En dat loopt dan vaak uit. Ik zie al verslavingsgedrag. Hoe lang gaan jullie kinderen op zo'n ipod per dag? Of hoeveel beeldschermtijd hebben ze in totaal? Ik vind het ook nog al een prijzen, zeg voor een kind van elf.
Maar ik ben nog totaal van het idee af hoor.
Mari

Mari

Mari

07-04-2012 om 22:58

Hm foutje

Maar ik ben nog totaal van het idee af hoor, schreef ik.

Ik bedoelde:
Maar ik ben nog niet totaal van het idee af hoor

Kay

Kay

08-04-2012 om 11:25

Leesbril nodig

Stom Mari, ik las jouw bericht helemaal verkeerd. Ik zag net staan dat hij wél van schieten houdt. Maar nee, dan is Nerf geen optie.
Onzin van dat mensen doodschieten. Het is net als darten/paintball enz, probeer iemand of iets te raken met dat pijltje. Je hebt ze trouwens ook in waterpistolen, staan hier op het verlanglijstje, en dan snap ik daar het verschil weer niet in qua gedachte, ook daarmee probeer je iets of iemand te raken.

Ely

Ely

08-04-2012 om 12:03

Dat zat erin, ik stel een vraag en krijg gelijk 'wat denk je nou' antwoorden

For the record: ik hou ook niet van lasergamen etc. Nog vreselijker (hou je vast) ik ben zelf nooit in een botsautootje te vinden .
Ik realiseer me terdege dat het allerminst zwart-wit te stellen is. Ik kan me voorstellen dat er ergens een grens komt, bij de 1 eerder, bij de ander later. Misschien ligt hij bij jullie pas als Anders Breivik wordt nagespeeld, bij mij ligt ie bij waterpistolen. Met takken bomen doodschieten zou ik ook niet leuk vinden. Maar precies en consequent zoiets doorvoeren is en blijft lastig.
Ik begrijp het argument van het katapult bouwen, hier is de proppenbuis ook nog langsgeweest, tsja wat moest ik daar nou weer mee? Ik heb het toegestaan mits niet op de levende have werd geschoten.
Kortom, mijn vraag was oprecht nieuwsgierig en niet veroordelend bedoeld.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vliegen

Via een marktplaats aanbieding hebben wij onze zoon van elf wen vliegtochtje kado kunnen doen. Hij krijgt dan eerst theorie en gaat dan vliegen met instructeur en mag dan ook zelf even sturen, natuurlijk gaat man mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hier krijgt zoon voor 11e verjaardag

een echt Zwitsers zakmes. Dat wil hij heel graag hebben, en krijgt hij dan ook van ons.
Een Ipod kreeg hij vorig jaar voor zn 10e verjaardag
Ook heeft hij op zn verlanglijstje staan, boeken van Leven van een Loser, horloge, Lego technic, afstandsbestuurbare auto en Itunes Card

Irene

Irene

08-04-2012 om 19:40

Ely

Zo ben ik ooit ook begonnen, maar het bleek moeilijk houdbaar. Ik heb 3 zoons (van 11, 8 en 5) en ben er wel achter dat jongens gewoon iets "te pieuwen" willen hebben. En is het niet voorhanden, dan verzinnen ze het zelf wel (met stokken of wat dan ook). Inmiddels hebben wij dus een behoorlijk wapenaarsenaal in huis: waterpistolen, klapperpistolen, nerfpistolen, een houten geweer, pijl en bogen (de meeste zelfgemaakt, met hun zakmessen, die hebben ze namelijk ook)...
Ik houd ook niet van schietspelletjes op de computer, maar ook dat blijkt moeilijk tegen te houden. Is het niet hier, dan doen ze dat wel bij vriendjes.
En ik moet zeggen: ik ben er ook veel makkelijker over gaan denken, want hoe graag ze ook spelen met hun schietspul, het zijn gewoon hele lieve jongens die in de werkelijkheid geen vlieg kwaad doen en bijvoorbeeld nooit met elkaar (of anderen) vechten of elkaar (of anderen) slaan ofzo. Sterker nog, ik krijg echt bonje als ik bijvoorbeeld een spin doodmaak.

Ely

Ely

08-04-2012 om 23:41

Dank irene

Deze uiteenzetting snap ik
En war ik eruithaal is dat ik gewoon maar blijf kijken naar de kinderen zelf. Zolang ik het allemaal een beetje à la proppenbuis kan oplossen zie ik wel weer. Blijf erbij dat ik het niet ga stimuleren, hoe goed het wellicht ook is voor de coördinatie

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Klimmen

Wat dacht je van een dagje klimwand klimmen? Googel klimwand en je vind er vast wel 1 in de omgeving. Of een dagje klimbos? Daarvan zijn er wat minder, maar is ook erg leuk voor klimgrage kinderen.
groeten albana

tipgever

tipgever

09-04-2012 om 21:45

Onze zoon van 12 kreeg

Onze zoon is vorige week 12 geworden, is ook gek op klimmen, kreeg dus een klimtouw. Hij heeft al een klimgordel (volgens mij van de Decathlon) en enkele supersonische carabines.

Verder kreeg hij: een verzamelmap voor euromunten uit alle eurolanden. Een deel van de Grijze Jager (hij vindt Leven van een Loser inderdaad ook helemaal geweldig). Van een vriendje kreeg hij een vuurmaker http://www.megagadgets.nl/fire-starter.html. Zakmes heeft hij al, maar vindt hij ook heel leuk.
Klimpark hebben we met zijn verjaardag gedaan. Groot succes, maar wel vrij prijzig. Dit zou je als cadeau kunnen geven: middagje klimmen met je beste vriend/ broer.
Succes!
PS Nerf: best geinig, maar wel een tijdelijke rage heb ik hier gemerkt.

@tipgever euromuntenmap

Dat vind ik ook een leuk idee, waar koop je zo'n euromuntenmap?
gr Nora

En hier krijgt bijna 12-jarige

Een leefnet, en een schepnet (hij vist). Een deursticker met zijn naam en een gitaar in het rood. Een op afstand bestuurbaar autootje op zonnecellen en een abonnement op een visblad.

Mari

Mari

11-04-2012 om 20:52

Ultieme cadeau gevonden!

Zoals het er nu naar uitziet!
powerisers:


http://www.youtube.com/watch?v=ugCMXct4nrs

Ik heb eens 'toevallig' wat filmpjes langs laten komen. Hij vindt het helemaal te gek. Dit is helemaal wat voor dit kind! Want hij is goed in karate, capoeira, free runnen en klimmen. Nog niemand heeft dit en het is zo kicken (wel met bescherming natuurlijk)
En moeders is ook blij want geen beeldscherm of schieten maar stoere lichamelijke lol in de buitenlucht. Blij ik!
laat nog weten hoe zoon het vond.

Bedankt voor het meedenken, Mari

Kay

Kay

11-04-2012 om 23:11

Leuk

Ziet er leuk uit! Ik heb ze vorig jaar in Duitsland gezien, in Fantasialand, daar hadden sommige medewerkers die aan.
Ook wel heftig, maar dat zal hij moeten leren.

Ben nog wel eens benieuwd te horen hoe het gaat!

Leuk!

voor mijn knul zou het niets zijn, die is motorisch niet zo sterk, maar als ik aan mijn neef denk, die ook dat soort dingen leuk vindt, dan denk ik; ja!
Lees graag hoe hij vordert!
Gefeliciteerd alvast.

Cool zeg

Die wil ik ook wel proberen en mijn kleutertje zou ook gaan kwijlen, ik zal es zo'n filmpje laten zien. Heb je wel lekker veel ruimte in de buurt om te stuiteren?
Leuk gevonden en idd beter dan weer een beeldscherm erbij!

app-sent

tipgever

tipgever

13-04-2012 om 22:23

Euromuntenmap

Nora, ik kocht hem in Utrecht: http://www.happytown.nl/Utrecht-W-van-der-Bijl/postzegelhanel-postzegel-postzegels-munthandel.htm

voor tien euro.
We liepen toevallig voorbij dit postzegenverzamelwinkeltje toen we in de voorjaarsvakantie in Utrecht waren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.