Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Yvonne

Yvonne

18-11-2010 om 12:58

Surprise perikelen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Peetje

Peetje

22-11-2010 om 11:51

Kobalt

Jahaaa, ik snap het . Zowel de moeilijke als de makkelijke versie!

En daar gaan we inderdaad voor, sterker nog, ik ga de moeilijke versie niet eens voorstellen. Want dat klinkt mooi, hij kan zich dat ook prachtig voorstellen maar het maken... Nee hoor, die toestanden ga ik voorkomen

Karton, stift, raster. Helemaal goed en add-kind-vriendelijk

dankjewel!
groeten,
peetje

*bella*

*bella*

22-11-2010 om 13:14

Jamaar pelle

Mijn dochter past ervoor mij in te schakelen. Ze zou stomverbaasd zijn als ik zou zeggen dat ik dat zou beslissen, het is toch háár surprise? Haha, ik loop achter hoor, had nog helemaal niet beseft dat zoiets pakkie an van ouders is, en geef mijn kinderen daar vreemde gedachten over mee.
Omdat ik het niet zie als iets van mij kan ik me ook niet ergeren over resultaat.
Zoon vraagt duidelijk wel hulp hoor, want die heeft de meest ingewikkelde ideeen die dan vervolgens praktisch lastig blijken. Ik wil ook wel helpen, geen probleem. Organisatorisch help ik sowieso, het wordt anders een chaos hier. Maar van mij wordt het niet.

Merel

Merel

22-11-2010 om 14:36

Gaat vanzelf

Tja, ik vind het zelf gewoon heel moeilijk om te gaan zitten toekijken bij gekluns. Ik heb 3 huisgenoten (incl. papa) die géén knutsel-gen hebben. Ze vinden het niet leuk, kunnen het gewoon niet. Terwijl ik echt (ahum, klinkt opschepperig) het zo uit mijn mouw schud en het ook nog eens hartstikke leuk vind om te doen. Ik moet er dus hier heel erg op letten dat de kinderen niet stilletjes richting bank opschuiven en tv gaan zitten kijken, terwijl mama staat te knutselen. Ik probeer ze er wel bij te blijven betrekken, het moet immers hun surprise worden. (maar ze weten mijn zwakke punt, en maken daar zeker misbruik van )

Vic

Vic

22-11-2010 om 21:05

Och

Ik heb ook wel surprises voorbij zien komen van een erg hoog niveau. Het kan natuurlijk best dat een kind dat zelf heeft gemaakt, je hebt nu eenmaal handige knutselaars. Mijn dochter (nu groep 8) help ik altijd wel, dat gaat een stuk sneller dan. Dit jaar maken we een voetbalshirt. Wit T-shirt met op iedere schouder drie blauwe streepjes, zwarte letters op de voorkant (bwin) en een 7 op de achterkant. Voor een jongetje dat fan is van - raad maar T-shirt dichtnaaien, opvullen en cadeautje erin. Ik vind het weer een superidee De gedichten schudt dochter trouwens zo uit haar mouw, dat dan weer wel.

Helpen wordt toch vaak meer

Hoi, ieder jaar trap ik ook weer in die valkuil. Je wilt het samen doen, maar uiteindelijk doe je zelf toch het meeste omdat je kind gewoon nog niet die handigheid heeft en het inzicht. Wij hebben nu van een omgekeerd mandarijnen-kistje een poes gemaakt. Kistje met sinterklaaspapier ingepakt,cadeautjes aan de onderzijde geplakt met dubbelzijdig tape. Dan kop en staart er op geplakt en deze gekleurd en versierd. Het is geen supergeval geworden maar het is zeker geen flutsurprise.

Linda

Linda

23-11-2010 om 10:17

Hoeft niet moeilijk te zijn

maar het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn en een opgeleukte doos met krantensnippers kan heel leuk zijn. Ikzelf heb dat als kind ook eens gekregen, de doos was zwartgeverfd en alle knopjes (het moest een radio voorstellen) waren van snoepjes gemaakt (kaugompjes, vroeger had je die per stuk, ingepakt) enz.

Zelf heb ik ook eens, heel teleurstellend, de zak van sinterklaas gekregen, met kranten erin (amper gesnipperd, zal wel teveel tijd hebben gekost) rotte appels zaten er tussen en ik kreeg een vulpen, waarvan de dop niet bij de pen hoorde. Tja... dat ik me dat nu nog herinner zegt wel wat, terwijl ik als kind heel erg mijn best had gedaan op mijn surprise.
Ik vind dat je als ouder wel toezicht kan houden op wat er dan gemaakt wordt, het hoeft echt niet perfect te zijn.

Peetje

Peetje

23-11-2010 om 13:46

Xanneke

Hoi Xanneke,

Bedankt voor je tip! Zou ik dus nooit bedacht hebben, en zoon uitgebreid met lineaal ed aan de gang laten gaan .

Zo wordt de surprise maken leuk voor beiden . Nu nog een gedicht.....

groeten,
Peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.