Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tanden wisselen-6 jaar

Even n vraagje over het wisselen, zijn jullie kids van 6 al aan het wisselen?
Bij mij dus niet....?? ook geen losse tand te bekennen... terwijl er in zijn klas al diverse met van die gaten in hun mond lopen

Zijn er hier ook kids van 6 ( of misschien wel ouder?) die nog geen tekenen van wisselen vertonen?

aldus n nieuwsgierige Gula

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cindy

Cindy

22-03-2009 om 17:37

Hier ook niet!

Onze zoon is 6 (van oktober) en alles zit nog stevig vast in z'n kaak, terwijl buurmeisje (even oud) al boven en onder aan het wisselen is! Hij voelt zelf regelmatig en roept dan heel vrolijk dat alle tanden nog goed vasthouden...

Zoon wel

Onze zoon van bijna 7 is volop aan het wisselen, maar bij zijn beste vriend van 7 wiebelt er nog niets.Hij schijnt ook laat zijn eerste tanden te hebben gekregen, maar ik weet niet zeker of je dan ook later gaat wisselen.
Afwachten maar.

Marlies

gula

gula

22-03-2009 om 19:46 Topicstarter

Meer gezegdes

laat wisselen, beter voor je grote mensengebit, althans, dat hoor ik steeds.

Nou ja, heb er geen moeite mee hoor, want die mondjes met grote gaten erin en daarna nog grotere tanden , nee dan nog maar even tegen die melktandjes aankijken hihi.
T komt vanzelf wel, althans, daar ga ik wel vanuit haha

gula

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-03-2009 om 19:46

Ook zo laat

Mijn jongste zoon heeft zijn twee ondertandjes gewisseld rond zijn zevende verjaardag. Inmiddels zijn we een paar maanden verder, en er gebeurt nog niets... Om mij heen zie ik vooral veel 5-jarigen die al druk aan het wisselen zijn. Volgens de tandarts is er absoluut geen reden tot zorg.

Guinevere

Guinevere

22-03-2009 om 20:51

6,5

Hier begonnen er pas een paar nieuwe tanden te verschijnen met 6,5 jaar (een paar maanden geleden dus). Losse tanden heeft zoon zelfs nog niet eens dus nu heeft hij onderaan een dubbele tandenrij. Schijnt wel vaker voor te komen....
Zelf waren wij, de ouders, ook nogal traag met wisselen dus het zal wel in de familie zitten hier.

angel3

angel3

23-03-2009 om 10:10

Hier ook niet

Net 6 geworden en zoon is erg ongeduldig. Gaat nog lang duren volgens mij. Ik heb weleens gehoord dat kinderen die laat tanden kregen ook laat wisselen. Zoon was ruim 1 bij de 1e tand....weet niet of het waar is..?

Komt vanzelf

onze zoon wordt in juni 8....niets los nog!
komt vanzelf, laat wisselen is sterke tanden hou ik hem en mezelf voor! Kaak is wat groter, meer ruimte, ze poetsen beter, lijkt me allemaal prima toch?

gula

gula

29-03-2009 om 11:30 Topicstarter

Moener

8 jaar al en nog niet gewisseld? Dacht dat 6 jaar laat was maar t kan dus nog later

Ik heb er ook geen problemen mee hoor maar vroeg me af of er meer waren, en ja dus )

Enne idd, laat wisselen, sterkere tanden! (hoop ik hihi)

gula

6 is niet laat

Er zit een flinke spreiding in wanneer de eerste tand gaat wiebelen. Onze oudste was 6,5 toen zijn eerste tand eruit ging, onze dochter gaat zelfs al aardig richting 7e verjaardag, maar echt los zit er nog niets. Tot haar frustratie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.