Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
roosje

roosje

05-01-2011 om 15:02

Tandpasta vraagje

Mijn zoon is net 5 geworden. Nu moet hij eigenlijk over naar tandpasta voor 5 jarige. En dat wil hij dus niet. Ik heb colgate al gebrukt en prodent maar wil ze allemaal niet. Hij wil alleen de prodent waar de teletubbies op staan. Volgens de tandarts moet hij wel met andere tandpasta gaan poetsen. Maar ik blijf geen tandpasta kopen wie weet welke tandpasta een beetje lekker is voor deze leeftijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Clowntje

Clowntje

05-01-2011 om 18:12

Elmex

Wij gebruiken Elmex junior tandpasta en dat vindt dochterlief prima. Scheelt wel dat we daar ook de 0-5 jaar versie van gebruik(t)en, ze is het gewend. Deze is niet zo zoet als de andere kindertandpasta. Ze moest wel even wennen met de overstap van kinder naar junior maar dat duurde niet lang.

Later

Onze zoon vond met 5 jaar de elmex voor 5jaar en ouder te heet en wilde die absoluut niet. Ik heb toen weer de tandpasta voor jongere kinderen gekocht, en toen die op was vond hij die andere wel lekker. Ik heb er niet zo'n punt van gemaakt. Wat je nog zou kunnen doen als je wel nu wilt overschakelen is 3/4 peutertandpasta doen en 1/4 van de nieuwe tandpasta.
Muizemeis

Tango

Tango

05-01-2011 om 21:09

Hier pas met 6 jaar

Overgestapt bij beide kinderen, eerder lukte het bij ons echt nog niet. Ik heb er nooit moeilijk over gedaan, liever poetsen met een tandpasta voor jongere kinderen dan niet poetsen. En de tandarts merkt echt niet waarmee je poetst hoor.
Onze kinderen gebruikten ook de teletubbie-versie van prodent. Bij Tangodochter eerst de prodent voor oudere kinderen geprobeerd, daar waren destijds diverse soorten van. Ze vond 1 daarvan wel te doen, maar precies diegene ging uit de handel. De andere was een beetje zo'n blauwe soort, die vond ze heel vies. Toevallig had ik toen een proeftubetje Zendium en die vond ze ook wel prettig. Die gebruiken we nu dus nog steeds, inmiddels voor beide kinderen. We hebben nog 1 tube Teletubbie-tandpasta die nog niet op is en Tangozoon van 6 mag die nu opmaken (weggooien doe je toch ook niet). Dit gebeurt dan 's morgens voordat hij naar school gaat, want dan poetsen ze beneden hun tanden. Vind ik wel handig, want hij hoeft dan niet te spoelen en beneden kan hij nauwelijks bij de spoelbak.

cqcq

cqcq

05-01-2011 om 21:17

Weinig verschil

De belangrijkste reden dat er over gestapt 'moet' worden is dat de grote mensen tandpasta een hoger fluorgehalte heeft. Dat kun je ook op andere manieren oplossen. Bijvoorbeeld meer tandpasta gebruiken of losse fluortabletjes bijgeven.

Marie

Marie

05-01-2011 om 22:31

Witte elmex

Hallo
Als het probleem de scherpe pepermuntsmaak is kun je hem ook laten poetsen met witte Elmex, want daar zit geen pepermunt in. Dit verkopen ze trouwens niet overal, in elk geval niet in de gemiddelde supermarkt. Meestal wel bij de drogist.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.