Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fem

Fem

14-05-2009 om 16:47

Te laat op school!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

17-05-2009 om 20:27

Bizzyb

Hier moet s ochtends ook gedoucht worden, zeker door mijzelf ivm nachtelijk zweten. En zoon hoeft niet elke dag, maar als hij moet douchen, dan wel s ochtends. Dus dat duurt mijn rammelende maag veel te lang!

bertje1

bertje1

18-05-2009 om 12:34

Andersom

Ik heb andere reakties niet gelezen, maar ik zou het omdraaien (en consequent blijven!)
- alleen tv aan als de kleren aan zijn
- tv om half acht uit
- om half acht eten
- kinderen meer laten doen
- en laten zien dat je het meent...
succes..

Te laat komen....

Toen het tijd werd voor mijn dochter om naar de basisschool te gaan was ik bang dat ik ook zo notoire telaatkomer zou gaan worden. Gezien het feit dat ik hier ook om bekend sta. Om een hoop problemen te voorkomen heb ik besloten mijn klok met 10 minuten vroeger te zetten. En de gewoonte en vaste rituelen nemen het dan gewoon over. Dus stond ik altijd 10 minuten te vroeg op school, maar ik was op tijd. En werd niet een standaard te-laat-kom-moeder die continu de klas verstoord. Je moet je eigen psychische klok niet instellen om op 8.30 op school te komen, maar om 8.20 uur op school te staan. Want uiteindelijk is dat de tijd dat de school begint en niet om 8.30. Het is uiteindelijk datgene wat je in je hoofd inprent. Heb dat nu ook met afspraken, wanneer ik om bijvoorbeeld ergens om 9.00 uur moet zijn dan schrijf ik 8.45 uur op. En op die manier ben ik nooit meer te laat. EN ik ben mij titel van te laat komer ook kwijt. TIjd speelt altijd een spelletje met je, maar ook jij kan een spelletje spelen met tijd.... en op die manier voorkomen dat je te laat komt.

bibi63

bibi63

18-05-2009 om 22:09

Dat klopt hecuba

Als de school om 8.30 begint, betekent dat de LES om 8.30 begint. Dus dan moeten de kinderen in de klas achter hun tafel zitten. Dus NIET om 8.30 het schoolplein oplopen, fiets weg zetten, naar boven lopen, kletsen met andere kinderen, jassen uit doen enz. In zo'n geval ben je zowiezo te laat. Dus zorgen dat je tussen 8.20 en 8.25 het schoolplein opkomt.
Groetjes,
Bibi

Fem

Fem

21-05-2009 om 11:15

Niet meer te laat geweest!

Het werkt dus echt. Gedonder is er nog genoeg hoor, mijn kids zijn 's ochtends niet op hun best. Dus de tv gaat uiteindelijk maar bar weinig aan.
Denk dat we wel een ommekeer bereikt hebben hier

Asa Torell

Asa Torell

21-05-2009 om 20:21

Geweldig zeg!

Fijn he, op tijd komen, ik geniet er elke dag van, en dat nu al maanden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.