Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Twijfelpiet

Twijfelpiet

03-12-2010 om 20:40

Thomas en de laatste draken / funk: serie of niet?

Hallo,

Ik heb hier een boek liggen voor zoon, Thomas en de laatste draken van Cornelia Funke. Lijkt me heel leuk, en weer eens wat anders dan de Grijze Jager...
Nu vraag ik me opeens af of het geen deel van een serie is... en zelfs met hulp van mijn vriend Google kom ik er niet helemaal uit.
Volgens mij zijn hier Funke-fans... wie helpt me? Want een deel van een boek geven dat in een serie valt, zonder dat het begin bekend is... zoon kennende krijgt dan geen enkel Funke boek meer een kans.

Dussss... Sintpapiertje erom of in de kast laten liggen?

alvast bedankt,
twijfelpiet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij heb ik 'm ook liggen

...maar hij is al ingepakt en het was een paar weken geleden.
Heb ff gegoogled en het is een los boek.
Je vindt het meteen als je de titel googlet...
Dus ik ga het maar erop wagen..

Twijfelpiet

Twijfelpiet

03-12-2010 om 20:54

Dankje!

hoi Rode Beuk,

Bedankt voor je supersnelle reaktie! Ik kwam er dus niet uit, ondanks Wikipedia etc...
Goed, dan gaat er een leuk papiertje om, naam erop en hops de zak in .

groeten,
twijfelpiet (of nu misschien beter: gerustgestelde-Piet)

Inpakken

Ik heb op de site van onze bieb gekeken en ik zag dat het in 2004 geschreven is. Veel van haar andere boeken zijn van latere datum, en er staat niet bij dat het een deel van een serie is. Dus ik zou het gewoon geven.
Anders even een stukje lezen , dan merk je snel genoeg of het een nieuw verhaal is.

terwijl ik op de biebsite zat, hebben anderen ook al het antwoord gegeven.... Nouja, dan weet je het bijna zeker dus.

Ik weet 't zeker

en het is een los boek. Helaas, zou ik bijna zeggen, want het is fatanstisch - zoon heeft erg genoten. Goed cadeau!

Twijfelpiet

Twijfelpiet

04-12-2010 om 14:24

Zelfs met gedicht

Hallo Karin en Anneque,

Zoals ik al zei: ik kwam er niet helemaal uit, maar heb het boek gisteravond ingepakt, nog een gedicht erbij (volgens mij hebben alle cadeau's ondertussen een gedicht ).
Omdat zoon (11) pas sinds een paar maanden met plezier zelf leest, twijfelde ik nogal. Voorlezen, geweldig, deden/doen we elke avond. Maar zelf lezen liever niet, op een enkele Geronimo Stilton na (en die vind ik weer te duur om er 2 per week van te kopen en in de bieb vrijwel standaard uitgeleend).
Nu leest hij De Grijze Jager (vanaf een E-reader), maar ik wordt er nu in deel 6 nogal simpel van. Dus terwijl ik op zoek was naar de Inktpot-reeks, kwam ik deze tegen in de Witte Prijzenhal oid.
Impulsaankoop, ligt al maanden in de kast en dit leek me goed moment (om Sint het te laten geven).
En na de reaktie van jullie ga ik er gewoon in geloven dat hij deze ook leuk gaat vinden ,

Nogmaals bedankt en een fijne Sinterklaasavond!
groeten,
Twijfelpiet

Ik ook uit de ramsj

... bij de Slegte.
Hart van Inkt lag er ook, maar die drakenThomas was ook nog mooi met een harde kaft. HvI wel op voorraad gekocht, want die titel hoort ie weer van zijn klasgenoten.

Heb nog even gekeken, hij lag er nog, dus ik weet nu zeker dat het idd deze was (had ik al gezegd dat hij bij mij ingepakt lag te wachten?).

Oh ja, en ik ben weleens bijna opgehouden met de Grijze Jager voorlezen omdat ik dat geweld gewoon te veel vind. Het is ook niet lekker voorlezen, geen mooie cadans. Sommige boeken gaan gewoon vanzelf, zo prettig lezen ze voor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.