guera
13-05-2014 om 13:51
Tips gevraagd weekend weg met zoon 11
Elk jaar gaan we 1 op 1 een dag weg met een van de kinderen. Dit jaar ga ik met zoon van 11 en man gaat met dochter.Zoon weet zelf niet zo goed wat hij wil doen. Wie heeft er leuke ideeen? Het maakt niet uit waar het is in Nederland (behalve de eilanden .
We zijn al bij oa Corpus, Nemo, Space expo, Legermuseum geweest.
Iemand een leuke tip?

Jippox
13-05-2014 om 13:59
iets actiefs
Kanoën op de kromme rijn, of een fluisterbootje huren en door de Biesbosch varen, of zo'n bomenklimparcour...
Als je het toch meer in de musea zoekt: naturalis in leiden, of natuurlijk het Rijsmuseum.
Of, ook leuk: Kroller Muller museum combineren met fietstocht op de Hoge Veluwe (met de gratis witte fietsen aldaar). En bezoek dan vooral ook het Jachthuis St. Hubertus (met rondleiding).

Ella
13-05-2014 om 14:04
Misschien
Omniversum in combinatie met het Museon. Of Naturalis, GeoFort, 'n dierentuin, Archeon, Rijksmuseum, de bios...

guera
13-05-2014 om 18:28
dank
Naturalis en geofort en rijksmuseum hebben we met gezin weleens gedaan. Ahum sorry was wel handig geweest dat ook te vermelden. De actieve tips vind ik ook wel leuk. Kano klimmen. ...meer ideeën?

Libertine
13-05-2014 om 19:44
Rotterdam
Ik ben onlangs een paar dagen met mijn dochter (10 jaar) naar Rotterdam geweest, en dat vonden we echt fantastisch. Diergaarde overtrof alle verwachtingen (groot, ruim, mooi!). We sliepen in hotel Bazar. Zeer betaalbaar, leuke buurt en goed ontbijt inclusief. We hebben oa in Hotel New York gegeten en hebben van daaruit de watertaxi genomen, dat zijn een soort speedbootjes die razend snel gaan. We hebben ook nog de Kunsthal bezocht. Maar er is natuurlijk veeeeel meer. Het Maritiemmuseum is leuk. Het Mariniersmuseum moet je ding zijn maar schijnt heel leuk voor wat oudere kinderen te zijn. Natuurhistorisch is ook een aanrader. Als ie van voetbal houdt het Feijenoord stadion? In Futureland de haven ontdekken. Met de Speedo. Zucht, ik wil weer (En dat zegt een ras Amsterdammer....)

bertje1
13-05-2014 om 20:23
klimbos, spoorwegmuseum (utrecht, bakkerijmuseum (Hattem, geweldig althans, de bakker' is geweldig) plus iets in zwolle, proefjesmuseum (eh, weet niet waar)..

Tink
14-05-2014 om 00:04
als je naar Rotterdam gaat...
... doe dan vooral ook de Splashtour! Is ook met andere dingen te combineren, bijvoorbeeld de Euromast.

guera
14-05-2014 om 09:39
Rotterdam
Ik vind het n goeie. Totaal blinde vlek want ik kom ervandaan .
Maar inderdaad superleuke dingen te doen. En het hotel van Bazar is wel ok dus?
Tenx

gonniegans
14-05-2014 om 11:00
ss rotterdam
En ga lunchen op de ss Rotterdam, kan je daar gelijk zelf rondkijken of een rondleiding boeken.

Libertine
14-05-2014 om 11:53
guera
Ik vind Bazar geweldig. Leuke kamers, juist voor kinderen. Lekker kleurrijk enzo. En het ontbijt is heerlijk. En dat voor 75-, per nacht! Ook leuk om ´s avonds te eten natuurlijk.

MarSy
16-05-2014 om 20:11
Maritiem hotel
Is ook leuk, simpele kamers, maar goed ontbijt en vlakbij water!
Ik heb toen via booking.com gereserveerd, ik zou zeggen zoek ff een goede aanbieding, als je uit de stad komt, weet je welke locaties goed zijn!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.