Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
hesi

hesi

15-11-2009 om 13:57

Tips voor niet willen drinken bij griep

Hallo allemaal.

Na een hele week waarin onze zoon (4 jr) erg moe was is ie gisteren "ingestort". Hij wilde bij het ontbijt geen eten en drinken en er ging nog een slokje melk in. Gedurende de ochtend kreeg ik er in totaal 1 boterham in. Maar het eten is minder belangrijk.
Hij heeft zich voor de intocht nog op weten te peppen maar daarna was het koorts, huilen, zere mond, buik, alles! (zo zegt hij het he). De koorts ligt tussen de 38 en 39. Niet schrikbaren dus. De hele avond heel onrustig met huilbuien tussendoor geslapen en consequent verhoging.
Met een groot drama erbij kreeg ik nog een smelttablet er in en daarna is ie tegen 23.30u ook in een diepe slaap gevallen. Vanmorgen leek ie weer ok te zijn maar meer als 2 kaasrijstenwafels en 1 beker ranja is er verder niet meer in gegaan. Zelfs geen cruslie, snoep, pepernoten, cola wil hij. (dit zijn zaken die hij errug lekker vind maar zelden krijgt).
Nu is hij alweer heel moe, zere mond en buik. En z'n grote zus is blij met de tv aan ter afleiding voor haar broertje

Wat ik niet zo prettig vind is dat ie niets hebben wil, vooral het niet willen drinken.
Een beetje ziek zijn kan maar als jullie tips hebben hoor ik ze graag.

bedankt alvast.
gr.sim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bidon

Heb je een bidon of iets dergelijks, anders een beker met rietje. Zet dat op een vaste plek en probeer je zoon soms te porren voor een klein slokje.

Op zich logisch dat hij met pijn in zijn mond niet wil drinken.

Sterkte ermee.

Groetjes Pham

angel3

angel3

15-11-2009 om 15:26

Waterijs

ik zou hem lekker waterijs geven dan of een bak vla/yoghurt? vind hij smoothies niet lekker met een rietje? banaan pureren met scheut yoghurt en scheut water. Sterkte!

hesi

hesi

15-11-2009 om 15:44

Aften

ik heb ff terug wat aften ontdekt in z'n mond. De ha post heeft een verdovend middel en een koortsblaar middel voorgeschreven (die kunnen ook naar binnen slaan zeiden ze). Ik moet nog ff wachten voor de medicijnen thuis zijn want ik heb geen auto en manlief komt pas over 2 uur thuis .
Net zat ie al aan een chocolaatje te zabbelen. Het zal wel met golfbewegingen gaan denk ik. Drinken weigert ie evengoed nog categorisch, maar komkommer kreeg nu een enhousiast JA!

bedankt voor de tips.

gr.hesi

angel3

angel3

15-11-2009 om 17:25

Herkenbaar

zoon heeft dit ook gehad, koortsblaren die naar binnen sloegen. Hele ontstoken mond bijna. Ik gaf hem waterijs dat verdooft en paracetamol. Dat werkt na ongeveer een half uurtje en dan DRINKEN!!! komkommer is ook oke natuurlijk
sterkte!

Aften

Als hij aften heeft, geef dan vooral geen sinaasappelsap of citrusfruit, want dat doet gemeen zeer. Kiwi zou ik trouwens ook niet doen. Water drinkt waarschijnlijk nog het makkelijkste weg. En thee, mits niet te heet.
Waterijs is een goede tip, dat verdooft ook nog wat.
Het verbaast me trouwens dat hij met die zere plekken in zijn mond wel chocola lust, bij mij doet dat ook altijd zeer. Wel een goed teken dat hij dat eet, lijkt me.

Groeten,

Temet

Jet Burg

Jet Burg

16-11-2009 om 09:51

Nat washandje

Vorige week was mijn zoon ziek, wilde ook niet veel drinken en ik had hem toen een natte washand gegeven en hij heeft daar een tijdje op gesabbeld, steeds tussendoor weer nat maken. Maar zo krijgen ze toch wat vocht binnen.

Beterschap!

Tijgeroog

Tijgeroog

16-11-2009 om 13:49

Pakjes

Hier willen pakjes met drinken ook wel eens helpen. Die krijgen ze thuis nooit, dus dat is toch wel bijzonder. En dan steeds een slokje erin praten.
Als ze slecht eten bied ik meestal ook niet veel meer aan, als ze wel weer willen eten komen ze het vanzelf vragen. Ik zet dan wel een bakje met wat fruit neer, kunnen ze ook zelf pakken als ze willen.

busy

busy

16-11-2009 om 14:26

Tips!

Mijn dochter had het een paar weken geleden (mex. griep).
Wat hielp was een beker met tuitmondje (toch altijd nog makkelijk om te bewaren zo'n peuterbeker).
Daarnaast had ik potjes Olvarit fruit gehaald en in de koelkast gezet. Dit ging hapje voor hapje, maar op ene dag gingen er toch 2 potjes in. Dit is toch weer 400 cc vocht.
ook kun je waterijsjes, of vla proberen.
Hele veel beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.