Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school

Bij mijn dochter in de klas (groep 8) had een jongen gevraagd aan de juf of hij een tosti ijzer mee mocht nemen zodat hij een tosti kon eten tijdens de lunch. Het was een normale schooldag, dus niet vanwege een speciale activiteit. Dit werd goed gekeurd. Ik vind dit persoonlijk bizar. Heb nu tegen mijn dochter gezegd dat ze mag vragen of ze een airfryer mee mag nemen. 

Ben ik nu de enig die het raar vindt, dat de juf dit goed vindt?


Nee ik vind het niet bizar. Bij zoon hadden ze ook een tosti ijzer in de klas. Ik heb er zelfs eens een gegeven toen ze er om vroegen. Kinderen vonden het heel fijn. 

Why not? Ik eet ook graag iets warms tussen de middag en een tosti is relatief simpel. Ik heb ooit thee geïntroduceerd op de basisschool van mijn kinderen. Vonden juffen en meesters maar raar en moeilijk want hete drank oeioeioei. Maar de kinderen vonden het heerlijk. (En voordat we 't in schonken hadden we de thee al met koud water aangelengd.) 

op zich niet gebruikelijk en als school 'm neerzet ook geen probleem  maar als school zou ik het niet toestaan dat een leerling 'm meeneemt ivm de elektrische veiligheid van dit onbekende apparaat.

Nee hoor, ik vind dat je overdrijft.

bij mijn zoon staat standaard een tosti ijzer in de klas l, in zijn vorige klas ook waar ze zelfs curry in de koelkast hadden voor bij de tosti. Ik vond het niet raar, we lusten toch zelf ook wel eens een tosti?

TDM

TDM

14-12-2023 om 19:08

Bij mijn dochter op school is er ook een tosti ijzer, dan nemen de kinderen, die een tosti willen, op hun brood kaas mee en kunnen ze een tosti maken.
Niks mis mee, juist eens fijn dat het ook eens anders kan, en buiten de lijntjes wordt gedacht.

Mensen vinden tegenwoordig al vrij snel iets bizar. Ik bedoel bi-zar.

Ysenda schreef op 14-12-2023 om 19:01:

op zich niet gebruikelijk en als school 'm neerzet ook geen probleem maar als school zou ik het niet toestaan dat een leerling 'm meeneemt ivm de elektrische veiligheid van dit onbekende apparaat.

Precies dit. Bij ons op het werk is het ook verboden zulke apparaten van thuis aan te sluiten. Je zou toch hebben dat er brand uitbreekt vanwege een ondeugdelijk apparaat, of de stoppen doorslaan omdat in alle groepen tegelijk het "tosti-tijd" is.

Ook ik heb wel vaker meegemaakt dat er een tosti-apparaat in een klas stond. Hoe die er kwam, maakt me niet zoveel uit. Het zorgde er in elk geval voor dat kinderen hun meegebrachte boterhammen (makkelijker) opaten. En dat vond/vind ik een slimme aanpak. 

RaggedGull77

RaggedGull77

14-12-2023 om 19:15

In mijn tijd, toen ik naar de basisschool (in de goeie ouwe tijd heette dat nog lagere school) ging, inmiddels meer dan 40 jaar geleden, zouden ze het niet toegestaan hebben. Ze zouden gezegd hebben dat de school geen snackbar of cafetaria is.

Op de basisschool van onze kinderen hadden ze in de bovenbouw ook een tosti ijzer in de klas. Op vrijdag was het tostidag en mochten er boterhammen met kaas of ham/kaas in. 
Zelf meenemen zou ik wel bijzonder vinden. Maar misschien mag hij hem op school laten staan en mogen andere kinderen hem ook gebruiken. 

Voor de laatste dag van het jaar of dergelijke zou ik het niet vreemd vinden.

Voor een doordeweekse donderdag zou ik toch écht opkijken.

Komt een ander straks met een broodrooster aan, nog één met een pan om eieren te bakken, nog één wil wel hotdogs en worst opwarmen ... en voor je het weet kan je een hele keuken draaiende houden.
En springen de stoppen omdat er in élke klas 7 kinderen staan te koken.

Bij mijn zoon op school hadden ze 1 keer per week tostidag. De leraar zorgde voor een tosti ijzer. De kinderen die dat wilden zorgde voor brood met bijpassend beleg (of minder bijpassend want zoon heeft er wel een een boterham met chocopasta opgelegd)

Ik vind het ook raar. Vooral vanwege de precedentwerking. Vandaag neemt iemand een tosti ijzer mee, morgen iemand een airfryer, een gaspit om soep op te warmen en weet ik het wat ze nog verzinnen.
Daarbij lijkt het me veel tijd kosten om al die tosti's te maken. 

Anouk1234

Anouk1234

14-12-2023 om 19:29 Topicstarter

MamaE schreef op 14-12-2023 om 19:22:

Ik vind het ook raar. Vooral vanwege de precedentwerking. Vandaag neemt iemand een tosti ijzer mee, morgen iemand een airfryer, een gaspit om soep op te warmen en weet ik het wat ze nog verzinnen.
Daarbij lijkt het me veel tijd kosten om al die tosti's te maken.

Precies. Gewoon om te testen gaat mijn dochter vragen of ze een airfryer mee mag nemen. Als dat mag wordt de volgende keer gevraagd of ze een gourmetstel mee mag nemen. Gaat ze natuurlijk allemaal niet echt meenemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.