Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Totaal gebrek aan reflectief vermogen

Oudste zoon (bijna 12) ontbeert een reflectief vermogen en ik vraag me af hoe dat bij andere kinderen van deze leeftijd is. Jongste zoon van 9 lijkt deze eigenschap wel te bezitten, in die zin dat hij kan toegeven dat hij bijv. een aandeel heeft gehad in een ruzie. Oudste geeft echt noooooooiiiiiit toe dat hij iets heeft bij gedragen aan een vervelende situatie, ontkent het altijd zeer stellig, het ligt altijd aan de ander. Mijns inziens zou dit inmiddels wel een beetje ontwikkeld moeten zijn of stel ik nu te hoge eisen? Zoonlief is zeer sociaal, creatief en slim maar in dit opzicht lijkt hij vooral zeer eigenwijs of trots of gewoon niet in staat tot nadenken over eigen aandeel. Hoe zit dat bij jullie kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd?

Gr. Coya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan-ie het niet of geeft -ie het niet toe

Mijn partner (ook van het mannelijk geslacht) vertoont hetzelfde gedrag als jouw zoon. Ik heb bij hem sterk de indruk dat hij wel degelijk beseft dat hij soms onhandig bezig is geweest, maar hij is geloof ik bang dat zijn piemeltje eraf valt ofzo als hij dit toegeeft. Een vriendin van mij had een partner met vergelijkbaar gedrag en wij vermoedden destijds een samenhang met het bezit van het Y-chromosoom

Kortom: kan hij het echt niet, of wil hij tegenover jou niks toegeven? Hoe doet hij dit met zijn vrienden?

Groeten,

Temet

bibi63

bibi63

17-06-2012 om 18:56

Hahahahah temet

Hoe herkenbaar!!!!!! Zelfde met man.
Gr. Bibi

Coya

Coya

17-06-2012 om 20:31 Topicstarter

Tja...

Ach ja, dat piemeltje. Speelt zeker een grote rol, ben ik wel van overtuigd. Met zijn vrienden ontstaan eigenlijk zelden conflicten, onenigheden ontstaan vooral met broertje en een bepaald type jochie. Van wie hij weinig verdraagt. Als wij hem dan wijzen op zijn eigen aandeel in het geheel weet hij altijd heel overtuigend te brengen (met reden omkleed) dat het aan de ander ligt en dat hij daar op gereageerd heeft. Ik vind het lastig dat hij altijd de schuld bij een ander legt, op die manier is een gesprek niet meer mogelijk. Ik hoop maar dat hij door onze terechtwijzingen toch e.e.a oppikt.
Dat Y-chromosoom kan hem nog behoorlijk in de weg zitten.

Gr. Coya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.