Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
zwam

zwam

20-10-2010 om 23:50

Transpireren

Van de week heb ik ontdekt dat mijn dochter van 7 echt ruikt bij haar oksels. Dit heeft ze nooit eerder gehad. Niet echt een vervelende geur, maar ze heeft de afgelopen dagen ook niet intensief bewogen, maar toch duidelijk een zweetgeur iedere avond.
Is dit nu een (voortijdig) pubertijdsverschijnsel, of hebben meer kinderen dit? Bij zoon van 9 heb ik nooit iets gemerkt. (zal eens aan hem gaan snuffelen, maar hij is er nu niet haha) Maar bij dochter is het ook eigenlijk niet te missen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

6 jaar

Hoi,

mijn dochter van 6 heeft dit inderdaad ook af en toe. Ik dacht altijd dat dat pas op latere leeftijd begon, maar helaas niet dus.
Gelukkig stinkt het niet echt, maar ook ik vond het vreemd om te ruiken.

groetjes van Charlotte

Puck

Puck

21-10-2010 om 09:21

Nee hoor

Het is voor zover ik weet niet een teken van een beginnende puberteit. Het ene kind heeft er gewoon eerder "last" van dan het andere. Een familielid van mij had het ook toen het 6 was, is nu 12 en begint nu pas te puberen. Puckoudste heeft ook al een aantal jaren een zweetluchtje (maar vooral bij inspanning of wanneer hij "vergeet" te douchen) en is nog niet aan het puberen

Puck

Puck

21-10-2010 om 09:21

Nee hoor

Het is voor zover ik weet niet een teken van een beginnende puberteit. Het ene kind heeft er gewoon eerder "last" van dan het andere. Een familielid van mij had het ook toen het 6 was, is nu 12 en begint nu pas te puberen. Puckoudste heeft ook al een aantal jaren een zweetluchtje (maar vooral bij inspanning of wanneer hij "vergeet" te douchen) en is nog niet aan het puberen

zwam

zwam

21-10-2010 om 15:42

Oke

Kwam het een aantal keren tegen op internet, dat het een pubertijdsverschijnsel zou zijn, maar het bleek lastig goede info erover te vinden. Maar ze is dus niet de enige iig, gelukkig want pubertijd met 7 zou te vroeg zijn. (zelf vindt ze het reuze interessant)
Toch een beetje vreemd want ze heeft dus nauwelijks bewogen de afgelopen dagen. Ik was ziek en ze is veel met me in bed gekropen haha. En goed gewassen in bad en toch de dag erna ´s avonds weer een zweetlucht. Heb het echt nooit eerder geroken ook niet in sportkleren, die ruik ik vaak even na om te kijken of ze al gewassen moeten worden na 1 keertje. Ze hebben hier wel eerder getranspireerd maar dan echt met heel warm weer oid, maar dan was het zo goed als reukloos.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.