Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tutten


Bb19bb21 schreef op 24-08-2023 om 07:29:

Veel reacties, dank! Ze kan ook heel geconcentreerd bezig zijn, dat is het gekke. Ze kan heel goed tekenen, lezen, enzovoorts. Maar als ze dan op de wc zit moet ik haar na een halfuur halen omdat ze zit te dromen. Timers (mooie die het visueel maken) e.d. hebben we maar heeft geen effect.

Ik zou me inlezen op AD(H)D. Daarbij kun je ook gefocust zijn door de hyperfocus. 

Ik begreep dat add niet meer bestaat maar subtype van adhd is. 

Bb19bb21 schreef op 24-08-2023 om 07:29:

Veel reacties, dank! Ze kan ook heel geconcentreerd bezig zijn, dat is het gekke. Ze kan heel goed tekenen, lezen, enzovoorts. Maar als ze dan op de wc zit moet ik haar na een halfuur halen omdat ze zit te dromen. Timers (mooie die het visueel maken) e.d. hebben we maar heeft geen effect.

Time timer heeft iets dat handig is: het toont de klok met de tijd die je nog over hebt in het rood. Ik weet niet of je al geprobeerd hebt? 

Of zou ze meer structuur nodig hebben? In de zin van doe eerst je broek en shirt aan en dan (als ze die aan heeft) doe je sokken en vest aan. Of heeft ze soms moeit om naar de wc te gaan? Dat had ik vroeger als ik weer eens (beginnende) blaasontsteking had (en achteraf heb ik heel veel blaasontstekingen gehad, zonder dat ik wist dat het dat was (of mijn moeder). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.