liora
05-03-2013 om 10:57
Tv-vraag voor heel groep 6
Hallo,
Naar aanleiding van de vraag hierboven: mijn zoon van bijna 10 claimt dat zijn hele clas (groep 6) op vrijdagavond mag kijken naar The Voice en andere dergelijke vrijdagavond familieshows. Die programma's duren wel tot 23 uur vaak.
Mogen jullie kinderen daarnaar kijken?
Liora

Temet
05-03-2013 om 11:05
Geen antwoord, maar wedervraag
Liora, geen antwoord (nou ja, wel, namelijk: kind mag het niet. Maar die is jonger dan jouw oudste). Maar wel een wedervraag: bedoelt je zoon werkelijk dat die kinderen niet alleen mogen gaan kijken maar ook het hele programma mogen uitzien? Ik kan me ook nog voorstellen dat ze een deel zien en dat de rest wordt opgenomen voor de dag erna.
Maar goed, andere kinderen mogen natuurlijk ook altijd alles en krijgen ook veel meer zakgeld (zie ook het draadje hierboven)
Groeten,
Temet

Clowntje
05-03-2013 om 11:12
Hier jonger
Meisje 7,5 en in groep 5 mocht ook wel eens kijken. De rest van de week ligt ze er om half 8 in en The voice kijken was een soort beloning. Zusje mocht dan tot de eerste reclame kijken.
Totdat ik ontdekte dat het op zaterdag nog een keer komt en dan tussen 18-20 uur. Ideaal. Nu zitten ze op zaterdag zo'n dans programma te kijken en wij met een borrel en de kranten aan tafel, heerlijk!
Dusss misschien kijken er wel meer kinderen op zaterdag, kunnen ze het toch zien en dan wel op vrijdag op een soort van normale tijd naar bed.

amk
05-03-2013 om 11:15
Jonger en ja
Mijn 7,5 jarige kijkt het hele programma af op vrijdagavond. En staat vervolgens vrolijk en fruitig op op zaterdag om half 9 op om naar de zwemles van 10 uur te gaan.
We hebben dan ook de foute vrijdag filmavond geintroduceerd. Na het eten doen we een spel en om een uur of 8 gaat er een film op met chips en limonade. En dan is het ook vaak 10 uur half 11 dat ze naar bed gaat.
Als ze sjagie haar bed uit zou komen of ik zou het idee hebben dat ze het niet aan kan bv door al op de bank in slaap te vallen zou het niet mogen.

lisbeth
05-03-2013 om 11:22
Nee en ja
Nee ze kijkt het niet want ze vind die programma's vreselijk maar kijkt wel met regelmaat op vrijdag of zaterdag tot half elf of elf uur tv. Vaak een film die ze mag afzien. Ze slaapt trouwens nooit vroeg.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin
05-03-2013 om 12:21
Met zoon (net 8) heb ik eens in de twee weken een zelfde soort avondje als AMK. En dan kijken we samen naar The Voice, of nu naar dat dansprogramma. Over het algemeen kap ik het wel om tien uur af en nemen we de rest op voor zaterdagochtend. Vooral omdat ik dan aan mijn taks zit, trouwens.
En hij is niet de enige in zijn klas die kijkt, aan de verhalen 's morgens bij de kapstok te horen. Al kunnen die ook de middagherhaling hebben gezien, natuurlijk.
Van twee vrienden (van 9 en 10) weet ik in elk geval dat ze ook kijken, soms tot 10 uur, soms helemaal.

Pippe Lientje
05-03-2013 om 13:01
Ik denk
dat je je niet af moet vragen of iedereen daar zijn kinderen naar laat kijken: ik denk dat je je af moet vragen of dat goed is voor jouw kind.
Kijk als die lekker uit kan slapen en de volgende dag niet shagrijnig, lijkt mij er niet veel op tegen te zijn. Maar als ik naar mijn zoon kijk op die leeftijd: die was altijd vroeg wakker en dan vanaf de middag niet te genieten na zo'n latertje. Dus voor hem niet.
En gek, hij accpeteerde dat zo makkelijk: in de vakantie ging hij zelfs braaf slapen rond half negen, als veel kleinere kindjes naast zijn slaapkamer in het speeltuinttje nog speelde!

Ginny Twijfelvuur
05-03-2013 om 14:32
Met uitslaapeis
Dat was hier de deal. Onze 11 jarige mag kijken, maar dan moet ze de volgende morgen verplicht uitslapen en wordt er niet gemekkerd de volgende dag. 11 uur vind ik trouwens ook wel erg laat.

Molleke
05-03-2013 om 14:36
Hier wel. Dochter van 7 en dochter van 11 (bijna) 12. Ze slapen de volgende dag meestal wel uit. Als ze heel moe is van een drukke week dan gaat ze eerder maar meestal kijkt ze het uit.

dorle
05-03-2013 om 15:05
Liora
Hier een net 10 jarige die soms naar dit soort programma's mag kijken tot een uur of 21.30/22.00 en heel soms tot 11 uur.

Geetje
05-03-2013 om 17:09
Nee
Nee, mijn 11 jarige uit groep 8 mag dat nog niet eens omdat hij op zaterdag weer vroeg op moet om te voetballen. Je wil niet weten hoe dat er op het veld uit ziet als hij zo laat naar bed zou gaan. Hij mag wel het beginstuk zien tot 21:30.

Rosa van der Zanden
05-03-2013 om 17:15
Kind van ruim tien ziet het helemaal, kind van bijna tien niet. We maken er een hele happening van of haar vriendin komt bij ons of zij gaat naar vriendin. We zetten een extra grote pot thee en halen m&m's en negerzoenen. Tussendoor wordt er luidkeels commentaar geleverd.
The Voice kids is nu afgelopen en nu is het ook klaar en gaat ze op vrijdag om negen uur naar bed. Ik vond het wel gezellig maar ben eerlijk gezegd blij dat het afgelopen is. Al die wedstrijdprogramma's is niet dat waar mijn voorkeur naar uitgaat.
Rosa van der Zanden

P
05-03-2013 om 19:34
Ja hoor
Of de hele klas dat mag dan weet ik niet maar mijn zoon mocht dat vorig jaar (nu 7) ook gewoon afkijken. Hij hoefde nooit vroeg op in groep 6 en hij heeft eindelijk leren uitslapen toen dus prima.
Overigens hield jongste het in groep 6 langer uit dan oudste toen in de brugklas. Die was bekaf na zo'n week en lag altijd op vrijdagavond eerder in bed.

Fiorucci
05-03-2013 om 20:02
Liora
Mijn dochter kijkt The Voice sinds haar tiende, ja. Ze kon toch lekker uitslapen op zaterdag, dus geen probleem.

FayW
05-03-2013 om 20:18
Opnemen
Al weer een tijd geleden, maar ik nam de "tweede helft" van dit soort programma's op en dan keken de kinderen later de rest. Of ik nam het helemaal op en dan keken we het later zonder de reclames.

Jesse_1
05-03-2013 om 21:06
Ook ja en nee
Met de kinderen van 12, 10 en 8 kijken we op zaterdag om 18.00 met patat of pizza op de bank. Heerlijk na een drukke dag vol sport.
De finales hebben ze wel op vrijdagavond gekeken.
Jongste twee moeten over het algemeen vroeg sporten op de zaterdagochtend, dus zo laat elke keer naar bed op vrijdag vind ik dan niet aan te bevelen bij hen.

Yaron
05-03-2013 om 21:10
Hier
Zoons van 8 en 10 mochten het soms zien, afhankelijk van het programma van de rest van het weekend. Dus als er een voetbaltoernooi was op zaterdag mochten ze tot 21/21.30 uur kijken en de rest namen ze op. Uiteindelijk hebben ze het twee keer uitgekeken.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Guinevere
05-03-2013 om 21:36
10 jaar
Hier een zoon van 10 en het is hier ook afhankelijk van het zaterdagochtendprogramma of hij zoiets mag afkijken of dat we een deel opnemen. Hij mag één keer per weekend langer opblijven voor zoiets, dat wel, maar niet als hij de volgende dag om 9 uur een wedstrijd heeft.

Vic
05-03-2013 om 23:25
8-jarige
Mijn jongste (8) mag het kijken tot een uur of 22.00 uur. Dat vind ik laat zat en zelf vindt ze het ook al heel laat Oudste (13) moet ik om 00.00 uur zo'n beetje naar bed sleuren. Zaterdagavond gaan ze een stuk vroeger en dan heb ik het zelf ook vaak al eerder bekeken.

dirksmama
06-03-2013 om 03:26
Vriendinnen van dochter
Kijken, maar alleen de eerste helft.
Dochter heeft die avond al scouting en gaat daarna in bad.
En dan staat de tv allang op iets wat IK leuk vind ik vind die talentenjachten echt vreselijk, hou het niet langer dan 5 minuten ol.

Genista
06-03-2013 om 13:15
Opnemen inderdaad
Wij verbazen ons ook niet meer over het late uitzendtijdstip van familieshows. Als de kinders iets echt leuk vinden, nemen we het op en kijken we het later - met doorspoeling van de reclame inderdaad.