Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
zomaar een naam

zomaar een naam

26-09-2010 om 15:41

Typetopia

Ik wil graag dat mijn dochter leert typen. Dit omdat schrijven haar heel veel moeite kost en ze op school steeds meer werkjes op de computer mag doen.

Nu kan ze heel goed lezen maar haar spelling is heel erg slecht. Ook wordt ze momenteel getest op ADD.

Nu heeft ze eerst de pica cursus van een vriendin geleend maar deze is erg lastig voor haar omdat het in een boekje kijken en tikken te veel voor haar is.

Ook heeft ze de drie proeflessen van typetopia gedaan. Deze vind ze veel leuker en het werkt voor haar ook beter dan pica.
Maar nu maakte ze vanmorgen de 3de proefles en daar maakte ze toch wel veel foutjes (op een hele langzame stand) waardoor ze de oefening steeds opnieuw moest doen.

Ik wil graag dat ze leert typen maar ik ben bang dat ze op deze manier gefrustreerd raakt.

Heeft er iemand raad.
En weet iemand of de dyslexie versie van typetopia wat langzamer gaat en of dit ook werkt voor kinderen die alleen problemen met spelling hebben?
Of zou het toch te moeilijk voor haar worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

26-09-2010 om 16:23

School

Misschien moet je eens vragen aan school of zij iets hebben. Mijn zoontje heeft ook veel moeite met schrijven en ik kreeg van school een speciale 'laptop' met een heel klein schermpje (5 regels of zo). En daarop een programma om te leren typen. Ze hadden deze dingen een aantal jaar geleden gekocht op school maar gebruikte ze bijna nooit meer. Ik mag 'm lenen zolang mijn zoon op school zit. Door omstandigheden zijn we er even mee gestopt maar we willen er zeker mee doorgaan. Het kost niets en alle opdrachten staan gewoon op het schermpje.

Pelle

Pelle bedankt voor de tip, heb even de revieuws gelezen en klinkt goed en super betaalbaar. Ga er zeker iets mee doen.

Groet, Pinkelot

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.