Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
A.K.

A.K.

16-05-2010 om 17:36

Uit logeren

Mijn zoon van 8 is uitgenodigd voor een verjaardagslogeerpartijtje bij een klasgenootje, hij is daar 1x gaan spelen en dat jongetje ook bij ons 1x. Hij is het enige jongetje die is uitgenodigd en dan nog 2 meisjes uit de klas. De moeder ken ik van korte gesprekjes wel, aardig mens, vader ken ik niet. Toch zit het me niet lekker met al die rare verhalen tegenwoordig. Hij is wel gewend om bij familie (oma,oom) te logeren. Zouden jullie het doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

16-05-2010 om 19:02

Lekker laten gaan...

Misschien is dat weer mijn fout, maar ik zou er niet eens bij stilstaan, bij al die rare verhalen...Zeker niet als het een klasgenoot is. Je kunt eventueel nog even subtiel informeren bij ouders van klasgenoten die het gezin beter kennen, maar ik zou het echt geen probleem vinden...

Inderdaad

Redelijk bekend terrein, ik zou het proberen. Lijkt me juist gaaf voor een 8-jarige, zo'n eerste logeerpartij bij vriendje. Rare verhalen over dit soort logeerpartijtjes ken ik niet, zijn meestal totaal andere situaties waar je die rare verhalen over hoort.

Annet

Annet

16-05-2010 om 23:11

Zeker laten gaan

juist omdat je zoon gewend is om ergens anders te logeren (aangenomen dat hij zelf ook wil gaan).
Op deze leeftijd is een slaapfeestje wel bijzonder maar ik zou er niets achter zoeken. Mijn zoon (7 jaar) zou mogen gaan.

Sowika

Sowika

17-05-2010 om 09:39

Slapen doe je in je eigen bed...

Ik zou er ook over twijfelen. Mijn dochter van 8 is erg nieuwsgierig naar jongens. Ik zou toch bang zijn dat ze alle vier op een kamer slapen. Mijn ouders waren altijd heel makkelijk ik mocht altijd bij jongens logeren, nou er gebeurde wel degelijk wat. Mijn zusje heeft op haar 13e al een vriendje door deze logeerpartijen. Vind ik persoonlijk veel te jong. Door mijn eigen ervaringen ben ik tegenwoordig erg terughoudend wat logeren betreft. Mijn kinderen mogen alleen bij oma en opa logeren. Je zoon is nu 8, wat doe je als hij 13 is en hij wil bij vriendin logeren, mag het dan ook? Slapen gewoon in je eigen bed vind ik. Zoveel mis je niet, het is toch de bedoeling dat hij s nachts slaapt toch? Ik zou hem gewoon s avonds ophalen.

*bella*

*bella*

17-05-2010 om 11:19

Wat een onzin

Sowika, er zijn wel meer kinderen die vroeg een relatie hebben. De relatie met logeren ontgaat me volledig. Mag je dochter dan ook niet op kamp oid?
Slaapfeestjes zijn blijkbaar in. Dochter werd al met 6 uitgenodigd. Ze is niet gebleven want ze wilde zelf niet. Anders had ze zeker van me gemogen, heb wel een goed gevoel bij de ouders. Zonder goed gevoel gewooon niet doen. Dochter logeert gewoon niet graag. Maar er komen genoeg kinderen bij ons slapen. Meestal samen in bed, jongens meisjes samen, moet ik me nu zorgen gaan maken

Ise

Ise

17-05-2010 om 12:09

Sowika

Mijn zoon is 11 en heeft vorige week een slaapfeestje gehad bij een vriendinnetje. Vier meisjes en twee jongens op de zolder. Geen moment in me opgekomen dat het wel eens 'verkeerd' zou kunnen gaan. En slapen op een slaapfeestje???? Volgens mij is niets leuker dan héééél lang elkaar wakker houden. Ophalen vóór het slapen???? Dan mis je juist waar het om draait!
Als je dochter buitenspeelt met vriendjes hou je ze dan ook iedere minuut in de gaten?
Kortom: A.K. ik zou hem lekker laten gaan hoor!

Sowika

Sowika

17-05-2010 om 12:44

Bella

Ik wist al dat ik er een andere mening over had dan anderen . Ik bedoelde overigens niet dat alle relaties van jonge meisjes door logeren komen. Maar toch vind ik dat het invloed heeft gehad bij mijn zus. Als kind heb ik echt heel vaak gelogeerd bij verschillende vrienden van mijn ouders. Een van de vrienden heeft later aan mijn ouders verteld een pedofiel te zijn. Hij heeft me niets ernstigs aangedaan. Hoogstens veel aandacht en knuffelen en als ik terugkijk snap ik nu waarom hij sommige dingen/ spelletjes met mij deed. Achteraf had ik liever gehad dat mijn ouders wat meer kritisch waren over logeren.... Verder wat de kinderen betreft ook daar heb ik vervelende ervaringen met opdringerig jongetje van nog maar 10 jaar oud. Soms kunnen kinderen niet zo goed hun grenzen aangeven. Wie beschermd jou kind dan? Het zal wel komen door mijn ervaringen en ik zal wel te beschermend zijn....

Aaf

Aaf

17-05-2010 om 13:14

Hier

Onze dochter van 8 was laatst uitgenodigd bij een jongetje uit haar klas. Er kwamen nog 3 meisje en een jongetje. Met z'n allen op zolder. Dikke pret! Jongens en meiden bij elkaar heb ik geen moeite mee op deze leeftijd. Maar ik kende zijn ouders niet zo goed. Heb moeder nog wel uitgebreid gesproken en ik vertrouwde het (voor wat dat waard is) Ze heeft deen geweldig feestje gehad.Dus leukl voor haar.
Wat mij betrefd hoeven die slaapfeestjes nog niet zo jong. Vind een gewoon kinderfeestje eigenlijk leuker voor ze. Maar daar denken de kinderen anders over. Hier thuis wil ik geen slaapfeestjes voordat ze een jaar 11-12 jaar zijn. Kan altijd nog.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-05-2010 om 22:02

Ja hoor

Als je kind zelf wil: gewoon laten gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.