Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Uitdagend speelgoed

Ik heb vrijwel heel veel babyspeelgoed lekker kunnen verkopen via MP en wil van dag geld weer speelgoed gericht op leeftijd gaan kopen (uiteraard ook weer goedkoop)
Ik zoek speelgoed voor 2 jongetjes, de 1 is 5 de ander wordt in januari 3. Waar denken jullie aan en spelen jullie kinderen graag mee?
Ik zat te denken aan:
-kapla
-magnetix of smartmax
-knex
-meccano
-stempel letterdoos
-houten speelboerderij/playmobiel speelboerderij

Nog meer ideetjes??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Zelfde leeftijd, zelfde geslacht

Oudste knutselt en tekent graag, en kijkt barbapapa en anere kinderfilmpjes.
Jongste is gek op treinen maar de laatste tijd speelt hij minder geconcentreerd en dwarrelt beetje met broer mee. Houten trein is wel de basis.

Oja kleine lego ook geliefd bij oudste maar moet wel onder begeleiding.
Duplo ook leuk maar zijn ze sneller op uitgekeken..

En natuurlijk fiets, loopfiets, loopauto!

Succe met zoeken!

app-sent

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-12-2011 om 15:19

Kapla

Sinds vorige week hier in huis en ik vind het echt superleuk, ook voor mezelf Mijn kinderen zijn 2 en 6 en vinden het allebei geweldig!

Duplo en playmobile zijn hier ook populair.

Ik heb er o.a. eentje van 5. Een jongen. Hij speelt met Kapla, garage, boerderij, autootjes, knutselspullen. Dat kleine spul is juist niet aan hem besteed. Soms speelt hij weer enthousiast met de duplo en duplotrein. Echter vaker met kapla en garage.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

09-12-2011 om 20:08

Nog wat ideeen wellicht

Je schrijft dat je gericht op de leeftijd wilt inslaan. Maar knexx en meccano vallen dan al af (althans voor die van 3, 5 is ook wat jong). Voor constructiespeelgoed op die leeftijden zou ik voor baufix gaan. De stempelletterdoos zou ik nog even mee wachten, je hebt ook stempels met dieren, op zich vinden mijn kinderen stempelen ook erg leuk. Smartmax ken ik niet, maar dat is eerder voor die van 3 denk ik.
Kapla is voor elke leeftijd leuk. En een knikkerbaan?
En om te bewegen: de bilibo! (ook leuk voor knikkers/zand/alles)

Annet

Annet

09-12-2011 om 21:40

Zijn het bouwers?

Je noemt speelgoed op (lego en knex) dat leuk is voor kinderen die graag bouwen. Als je bouwers hebt (of in ieder geval de oudste is een bouwer) dan is dat perfect spul.
Hier geen bouwers in huis, wel kinderen die graag fantasiespel/rollenspel spelen. Belangrijkste onderdelen waren verkleedkleren en playmobil.
Kapla werkt dan uitstekend ter ondersteuning van het spel. Kapla is volgens mij leuk voor alle type spelers.
Magnetix is ook aantrekkelijk hoewel niet heel vaak. Lego en Knex wordt nauwelijks aangeraakt. Lego niet omdat je met het bouwsel niet kan spelen, dan val het alleen maar uit elkaar. Knex niet omdat het vooral bouwen is, daarna kun je er weinig mee (voor een rollenspelkind).
Mocht je kinderen hebben die graag creatief bezig zijn met klei en ander spul, dan moet je bij andere ouders zijn. Mijn kinderen hebben daar niets mee.

thein

thein

10-12-2011 om 06:59 Topicstarter

Een fietsje krijgt de jongste in januari als die jarig is.
Lego noemde ik niet op, want dat hebben we in huis en zo af en toe wordt er wel eens mee gebouwd maar is hier niet favoriet.
Hier zijn het fases waar de kinderen mee spelen. Nu vinden ze knutselen, tekenen, verven en het krijtbord weer helemaal geweldg maar we hebben een lange periode gehad dat Thomas de trein (jongste) en playmobiel en de tolletjes favoriet waren.
Ik probeer de kast af te wisselen met ander soort speelgoed dus als er weer iets "nieuws" in staat dan vinden ze het enorm leuk om er weer mee te spelen.
Meccano gaat mijn jongste juist geweldig vinden, niet om te boouwen maar om lekker te priegelen, die houdt echt van schroefjes en moertjes en maar lekker priegelen.
Knutselspullen, klei enz heb ik voldoende in huis (allemaal schoenkadootjes geweest)
Schrijven nog niet aan de orde?? We hebben een schrijfdoos aan de oudste gegeven en elke dag is hij hiermee fanatiek mee aan de slag. Ook met letters stempelen op school en woorden maken.
Zit nu ineens te denken aan loco.
Verder hebben ze ook veel fantasie dus verkleedkleren volop, maar is indd een idee om nog dit uit te breiden en ik heb een keukentje gekocht want ze zijn ook vaak in de weer met het kassa'tje en andere kleine spulletjes. mooie uitbreiding voor de fantasie.
Volgens mij kom ik al heel ver.

Limi

Limi

10-12-2011 om 07:43

Cijfers, letters

Hier zijn net 5 en net 2 en erg van de cijfers (naast 10.000 auto's, duplo trein, puzzels, en de winkel/boodschappen/keukenspulletjes), dus we hebben ook redelijk wat kleine dingen met cijfers of letters.
- van een rommelmarkt 'mijn eerste rekenspel', kaarten met sommen en als je het antwoord hebt gelegd kun je dat controleren met een rode bril. De bril doet het 'm voor de oudste. HIj speelt dus voortdurend vals omdat hij zo graag die bril op wil. Ach
- een magneetbord met cijfers en rekentekens. De bedoeling is dat je sommen legt, denk ik, maar de jongste gebruikt het als puzzel door alles terug te drukken in het uitdrukfoam. Dit doet hij al een paar maanden met plezier.
- rummikub. De oudste speelt dit normaal, de jongste vindt de cijfers geweldig om te pakken en op te noemen.
- we hebben ook magneetletters, foamletterstickers, maan-roos-visletterdoos, maan-roos-viskwartet...
Met alle dingen kunnen ze beiden wel iets mee, maar vaak niet hetzelfde.

liora

liora

10-12-2011 om 08:19

Trein

Hoi,

Voor de jongste zou ik nog een trein doen met rails, tunnels en bruggen.
Drie of vijf jaar is toch nog een heel groot verschil vind ik.

Liora

Liora

Isabella Caramella

Isabella Caramella

10-12-2011 om 17:22

Alles

Thein, volgens mij heb je echt voldoende speelgoed in huis. Waarom dan geen museumjaarkaart, kan je zo vaak jullie willen bv naar het spoorwegmuseum etc? Of een dierentuinabonnement?

thein

thein

10-12-2011 om 19:06 Topicstarter

Dank

bedankt limi, met die tips kan ik wel mee. Ik loop nu ook regelmatig kringlopen af om af te speuren voor leuk/goedkoop speelgoed. Dus kan ik eens kijken of ik daar naar kan kijken.

Museumkaart is ook een idee, maar we gaan regelmatig een dagje weg en via de c1000 zijn we nu een paar keer naar 1 of ander museum geweest (aviodrome, treinmuseum)
maar is altijd een idee,zat ook al te denken om een "zwem strippenkaart" te kopen voor de jongste die is gek op zwemmen en misschien kan ik met hem peuterzwemmen gaan doen. Ik zal eens even kijken wanneer daar de dagen van zijn! Ook een tip, ook niet aan gedacht.
Verder zijn het ook ideetjes die ik door kan geven aan familie qua uitdagend speelgoed, want wij doen met kerst aan kadootjes dus altijd weer de vraag: "wat moeten we ze geven"
Ik zet het allemaal op mijn lijstje en zo af en toe gaan we eens op zoek (ik hoef het ook niet allemaal nu aan te schaffen)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.