Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pelle

Pelle

23-06-2010 om 19:34

Uitjes met gips?

Wat zijn nou leuke uitjes om te doen met rolstoel en gips (8 en 11 jaar) als het warm is? Heet weer en dierentuinen lijkt mij helemaal niks of valt dat wel mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bioscoop

wij hadden 2 jaar terug een 11 jarige gips-boy tijdens een hittegolf. We namen bij voorkeur de vroege middagvoorstellingen...heerlijk rustig, lekker koel tijdens het heetst vd dag. Heel wat films gezien in een paar weken!

Ingrid

Polly Shearman

Polly Shearman

23-06-2010 om 19:51

Oh arme pellezoon

Vind het echt heel erg rot!
en ik raad je een dierentuin af als het heel heet is, ik vind het dan altijd zoooo stinken.
Kan je niet als je een goede zak hebt gevonden gewoon naar een strandje gaan? wat in de branding klooien?
En anders naar gewoon keurig overdekte airco musea?
Ik weet het echt niet!! pff tienertoer???
sterkte!!
oh bij ons op bezoek?

Wat zit er in het gips?

Ik heb wschl wat gemist, maar wat zit in het gips? Mijn zoontje had 2 jaar geleden zijn beentje gebroken (was toen nog maar 1,5). Ik kon dus niet uitleggen dat hij niet in het zand mocht en hij kon niet onder de douche.

Ik heb toen een zak gekocht waar je ook mee kon zwemmen volgens opschrift (Aquashield), in elk geval kon hij er prima mee in bad. En een speciale sok waar hij mee in de zandbank kon. Het is niet goedkoop, de zak werd trouwens betaald door de verzekering, maar het geeft veel vrijheid.

Sterkte!
Wiggie

Bastet

Bastet

24-06-2010 om 07:46

Pelle

Dolfinarium is prima te doen,maar je zult wel vaak moeten vragen of hij ook even mag kijken,want het is erg druk in het park over het algemeen.
Dierentuin vind ik matig bij heet weer,dieren liggen vaak op apegapen in hun verblijf.Avifauna in Alphen ad Rijn is wel leuk,Museon in Den Haag,misschien Nemo in A'dam?
Groetjes,Bastet

Vervelend

Vervelend, net nu in het gips zitten. Wij hadden vorig jaar ook een gipser, zijn hele zomervakantie lang. Zijn er geen leuke musea in de buurt? Interactieve musea, leuke tentoonstellingen?
het wordt een wat andere, maar vast evengoed leuke zomer

Puck

Puck

24-06-2010 om 09:18

Dolfinarium ook buiten

Dolfinarium is op zich goed te doen met een rolstoel schat ik in, maar ook daar is bijna alles buiten dus eigenlijk weinig verschillend met een gewone dierentuin.

Puck

Puck

24-06-2010 om 09:19

Vliegtuigen

Vindt Pellezoon vliegtuigen leuk? Dan is aviodromemisschien een optie? Ecodrome in Zwolle vinden onze kinderen ook een topper en is ook rolstoeltoegankelijk. Kom maar koffiedrinken dan gaan wij daarna wel mee....

Guinevere

Guinevere

24-06-2010 om 12:06

Naturalis

Naar Naturalis met die pechvogel, zou ik zeggen. Het Museon heeft nu ook een leuke tentoonstelling, daar wil ik met mijn gipsloze zoon ook naartoe deze vakantie. Avifauna lijkt me erg treurig met een gipspoot. De grootste attractie daar is de enorme speeltuin. Zou ik dus niet doen. Is ie wat cultureel ingesteld? Het Rijksmuseum van Oudheden is erg mooi.
Dat gips lijkt wel erfelijk trouwens bij jullie. Sterkte voor hem!

Wel dolfinarium!

ik zou wel naar het dolfinarium gaan, doordat het aan het water ligt is er lekker veel wind waardoor het minder warm is, de koepelschow mag je vooraan zitten (overal trouwens) dus zie je genoeg...
ik zou het wel doen!

Pelle

dolfinarium is echt niet de hele tijd vragen of je er bij mag...
ik heb ervaring met kind (down) in buggy en die mocht overal gewoon vooraan zitten en werd juist heel netjes behandeld...
en mocht overla gewoon bij... kinderen zien genoeg..maar ja het is je eigen keuze natuurlijk...

Ecodrome

hmmm...mijn kinderen vinden het vooral leuk om in het Ecodrome de botten op te graven, te kanoen, met de trapauto's te rijden en te rijden op een fietsapparaat. Allemaal dingen die volgens mij best lastig zijn met een been in het gips. Sommigen dingen kunnen best, zoals de tentoonstellingen bekijken, maar ik geloof nooit dat jouw zoon daar een middag zoet mee kan zijn.
Ritje naar Zwolle zou ik met dit gipsen been dus niet doen. Zonder gipsen been is het denk ik best een keertje leuk.

groetjes van Purk

dolfinarium bezoeker

dolfinarium bezoeker

25-06-2010 om 21:03

Goed te doen

Bij de voorstellingen zijn de eerste rij stoelen zeg maar weggehaald, en daar heb je dus een hele rij rolstoelplaatsen. De begeleidende familieleden kunnen dan op de stoelen erachter zitten, die worden voor hen vrijgehouden.Wij vonden het personeel erg behulpzaam.
Verder loop je inderdaad rond als in een dierentuin, vaak gaan de mensen al opzij als ze een rolstoel zien, en anders moet je even wachten. Het is echt goed te doen.

dolfinarium bezoeker

dolfinarium bezoeker

25-06-2010 om 21:03

Goed te doen

Bij de voorstellingen zijn de eerste rij stoelen zeg maar weggehaald, en daar heb je dus een hele rij rolstoelplaatsen. De begeleidende familieleden kunnen dan op de stoelen erachter zitten, die worden voor hen vrijgehouden.Wij vonden het personeel erg behulpzaam.
Verder loop je inderdaad rond als in een dierentuin, vaak gaan de mensen al opzij als ze een rolstoel zien, en anders moet je even wachten. Het is echt goed te doen.

Pelle dolfinarium

je krijgt bij de intree een plattegrond waarop de schows staan aangegeven...
bij de koepelschow (grote show) mag je aan de zijkant naar binnen met een rolstoel, en zit je op de voorste rij, en naast de rolstoel mag 1 begeleider zitten de rest kan er achter zitten of ergens anders...
zorg wel dat je op tijd er staat voor dat de deuren open gaan voor de mensen die in de rijen staan te wachten dat scheeld een hoop drukte...

de andere schows zit je ook vooraan... altijd eerst erij en alles goed te zien... (wel spettergevaar

voor de rest kan ej beneden in de lagune kijken bij de dolfijnen dat is heel dichtbij, alleen een glaswand...

en verder is het idd gewoon rondkijken, roggen aaien enzv... lekker wat eten (ook goed te doen en in het resturand achteraan zijn erg brede en grote wc's waar je makkelijk iemand kan helpen die in een rolstoel zit...

als je nog meer vragen hebt geef je maar een gil, ik kom er vaak

Nog mooier pelle!

als jebij d ekassa zegt... 1 gehandicapte en ik ben zijn begeleider mag jij gratis naar binnen!
nou als je dan niet wil gaan lol
grappig van die bijna 6 auro korting!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.