Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

03-04-2009 om 15:38

Uitspraak, komt dat vanzelf goed?

Mijn dochter (4,2) is vorige week, op mijn verzoek wat eerder dan normaal, getest door de schoollogopediste. In de brief die ik kreeg stond dat ze 'op niveau' is, maar dat ze niet alle letters goed uitspreekt en de mondmotoriek zwak is. Die uitslag had ik ook wel verwacht, en ik heb binnenkort een afspraak met de logopediste om te bespreken wat er moet gebeuren.
Ik heb zelf het idee dat het misschien wel vanzelf 'goed' komt. Mijn dochter is heel laat begonnen met praten en ontwikkelt ook goed, alleen wel steeds een half jaartje later dan wat volgens de boeken moet. Geldt dat ook voor uitspraak, of is dat iets waar je toch actief mee moet oefenen om het goed te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier niet

Mijn zoontje had ook een slechte mondmotoriek en sprak sommige letters verkeerd uit. Hier kwam het niet goed uit zichzelf. De logopediste zei dat hij een "foutje op zijn harde schijf" had. Hij hoorde dus ook niet zelf dat hij het fout zei en moest er daarom ook echt op getraind worden. Vele maanden en oefeningen later gaat het eindelijk beter !
groet, Sonja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.