Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
janneke

janneke

02-09-2009 om 18:19

Uitstapje amsterdam, wie weet er nog iets leuks, gratis

Hallo
Weet niet of dit berichtje hier wel hoort.

Mijn zoon zit in groep 8 , gaan met de klas dagje Amsterdam doen, wordt uit potje van school betaald, met de trein, er naar toe , met begeleidsters en meester.

Ze gaan naar het Rembrand huis, of heet het nu Mauritshuis, weet het even niet meer.

Maar nu vind ik het jammer om zo'n dure trip te maken alleen voor een museum..

Wie weet er dus iets leuks wat ze nog kunnen bezoeken, wat gratis is, de begijnenhof weet ik al. En ze gaan al even door de Kalverstraat/dam.

Gr Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

02-09-2009 om 18:57

Janneke

Het Mauritshuis zit in Den Haag!
Maaruh...wat ik even wil weten: kun jij dan nog invloed uitoefenen op het programma? Heb je het huidige programma in details gezien? Gaan ze in het kader van een schoolreisje of uit cultureel oogpunt?
Gratis in Amsterdam: een mooie wandeling langs de grachten?

janneke

janneke

02-09-2009 om 19:17

Uitstapje a'dam

Nou voor zover ligt het programma vast dat de meester om 13.00 het rembrandthuis heeft besproken. dit duurt ong. 2 uur.
Ze komen om 11.15 met de trein aan, maar dit kan misschien nog uurtje eerder.
Ze gaan denk ik met de trein van 16.30/17.00 terug.

janneke

janneke

02-09-2009 om 19:18

Cultureel

cultureel uitstapje, de school heeft bepaald budget, voor trein en museum, meester wil geen extra bijdrage aan ouders vragen, ( om mij had dit gemogen) maar dit is zijn mening

Marit

Marit

02-09-2009 om 21:25

Bij lekker weer

zou ik naar het Vondelpark gaan. Beetje chillen en mensen kijken: echt leuk en helemaal gratis,
Marit

Laminaat

Laminaat

02-09-2009 om 23:15

Pontje over het ij

Janneke,

Ze kunnen (gratis?) vanaf het station met de pont het Ij oversteken en weer terug. Het is een heerlijk tochtje en voor 8-ste groepers kan je vantevoren of tijdens genoeg vertellen over het Ij en de vroegere betekenis van Ijhaven-Ijsselmeer-scheepvaart etcetera om dat tochtje de moeite waard te maken. kijk even op de GVB site.
Laminaat

janneke

janneke

03-09-2009 om 13:17

Bedankt tot zover,hoe lang duurt het pontje op het ij?

bedankt voor jullie reactie...

hoe lang duurt het pontje over het ij, dan kunnen ze dit misschien vooraf doen...

Ligt eraan

Je hebt een pontje dat recht naar de overkant vaart, dat duurt (nog geen) 5 minuten. En er is ook een pontje dat schuin vaart, dat duurt ongeveer een kwartiertje. Het is idd gratis!! Groet Suus

Amsterdammer

Amsterdammer

04-09-2009 om 11:00

Pontje naar ndsm

Het pontje naar de NDSM werf!

Bijzondere plek om te laten zien.

http://www.ndsm.nl/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.