Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Uno junior

Ik post in kleutertijd, omdat zoon wel bijna 9 is, maar verstandelijk een kleuter. Ik wil zoon voor zijn verjaardag een nieuw spelletje geven. Hij heeft al memory (verschillende versies) , domino, kleurentorentjes, kikkers vangen. Al googelend kom ik ook bij uno junior. Maar omdat zoons taalontwikkeling en verstaanbaarheid ver achterloopt met zijn vertandelijke ontwikkeling vraag ik mij af of je bij uno junior moet praten. Kwartetten bijvoorbeeld kan zoon niet, hij zou het vertandelijk wel snappen maar kan niet vragen "Mag ik van de auto's de blauwe vrachtauto" of zoiets. Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-04-2012 om 16:19

Uno

Als hij de cijfers en kleuren kent, of van elkaar kan onderscheiden, zou hij gewoon Uno kunnen spelen. Mijn kinderen speelden dat ook al op de kleuterleeftijd.

amk

amk

25-04-2012 om 16:24

het enige dat je verbaal nodig hebt is optijd het woord Uno, maar zelfs daar kun je oplossingen voor bedenken. Hand op tafel of hand om hoog. Het is in elk geval een spel met flexibele spelregels.

Uno maar ook

Uno is leuk. Ik ken de junior versie niet maar de gewone versie konden ze bij ons ook al jong spelen.

En nog een heel ander spel. Doolhof is ook erg leuk. Je hoeft er niet bij te praten. Spelregels zijn eenvoudig en iedereen kent het spel en vindt het leuk om te spelen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

26-04-2012 om 00:00

Sluit ik me bij aan

Uno junior ken ik ook niet maar gewone uno wordt hier vanaf groep 1 gespeeld. Zelfs mijn peuter (2) vindt het leuk, de cijfers herkent ze nog niet, maar de kleuren wel.

Gijsbertha

Gijsbertha

26-04-2012 om 13:43

Wat

misschien ook wel een leuk spel voor hem is, is Halli Galli junior. Dan moet je 2 lachende clowntjes van dezelfde kleur op tafet zien en dan snelop de bel drukken.

judith70

judith70

26-04-2012 om 19:33 Topicstarter

Bedankt

He, bedankt voor de tips. Ik heb vandaag in de stad al Uno junior gekocht. Cijfers herkent hij wel als symbool maar niet als cijfer zeg maar, dus toch nog maar niet de gewone Uno.Halli Galli junior heb ik ook gezien, lijkt mij leuk en gaan we zeker op zijn verlanglijstje zetten. Doolhof ga ik eens op googelen. Het blijft altijd moeilijk leuke kadootjes te vinden omdat hij lang in een bepaalde fase blijft hangen, dus moeten we toch wat afwisseling aanbrengen. Gelukkig heeft Little People dit jaar plaats gemaakt voor Playmobil, waarmee hele verhalen "in het chinees" worden gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.