Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vaderdagknutsel van school


---

---

23-06-2022 om 16:06

MamaE schreef op 23-06-2022 om 15:45:

Ben ik de enige die echt cringe neigingen krijgt van dit soort zogenaamd ludieke en grappige dingen? Ik vind vaderdag en moederdag sowieso commerciële onzin dus wat mij betreft mogen scholen het afschaffen.
Zo'n rol wc papier is nog best prima, daar hebben we nog wat aan.

Dochter haar vaderdagscadeau is nog op school. Ze wilde het voor zijn verjaardag meenemen maar dat mocht niet en daarna werd ze ziek. We zien het wel een keer verschijnen.

Als een kind een kadootje knutselt kun je dat toch niet commercieel noemen? Het is belangrijk om te vieren en te gedenken. Ja vaderdag is pijnlijk als je alleen moeders hebt of als je vader is overleden of je ziet hem niet meer maar altijd maar roepen dat het 'commercieel' is gaat mij ook wat ver. Je kunt het net zo commercieel maken als je zelf wil en ik vind het goed voor een kind om iets voor een ander te doen. Bij sinterklaas kregen wij als ouders ook altijd kadootjes bijvoorbeeld. Ik ken gezinnen die zeggen dat het alleen maar voor kinderen is. Mijn kinderen moesten ook een poos kadootjes voor ons kopen voor sinterklaas, budget kregen ze van ons. Het is goed om eens na te denken over wat iemand fijn vindt om te krijgen en niet altijd aan jezelf denken. Ik zie het niet anders als een verjaardag en ja hier vallen helaas ook de verjaardagen van de ouders in de buurt van vader/moederdag. 

Helemaal niets, in Zwitserland kennen ze geen vaderdag......

Het knutselen vind ik ook niets commercieel zeker op school waar het educatieve erin verwerkt kan worden, daarom viel het ne tegen dat het na groep 4 bij ons niet meer gedaan wordt. Voor de hogere groepen kun je een gedicht schrijven in het kader van educatief.

Iets kopen ben ik zelf nooit aan begonnen....ja misschien nog in mijn kindertijd maar ik heb het snel afgeschaft! 

--- schreef op 23-06-2022 om 16:06:

[..]

Als een kind een kadootje knutselt kun je dat toch niet commercieel noemen? Het is belangrijk om te vieren en te gedenken. Ja vaderdag is pijnlijk als je alleen moeders hebt of als je vader is overleden of je ziet hem niet meer maar altijd maar roepen dat het 'commercieel' is gaat mij ook wat ver. Je kunt het net zo commercieel maken als je zelf wil en ik vind het goed voor een kind om iets voor een ander te doen. Bij sinterklaas kregen wij als ouders ook altijd kadootjes bijvoorbeeld. Ik ken gezinnen die zeggen dat het alleen maar voor kinderen is. Mijn kinderen moesten ook een poos kadootjes voor ons kopen voor sinterklaas, budget kregen ze van ons. Het is goed om eens na te denken over wat iemand fijn vindt om te krijgen en niet altijd aan jezelf denken. Ik zie het niet anders als een verjaardag en ja hier vallen helaas ook de verjaardagen van de ouders in de buurt van vader/moederdag.

Het waarderen van ouders hangt voor ons niet af van een bepaalde dag. Op school knutselen ze iets wat door de juf bedacht is omdat het moet. Onze dochter doet het hele jaar door genoeg voor ons en leert ook om iets voor een ander te doen. 

---

---

23-06-2022 om 16:23

MamaE schreef op 23-06-2022 om 16:12:

[..]

Het waarderen van ouders hangt voor ons niet af van een bepaalde dag. Op school knutselen ze iets wat door de juf bedacht is omdat het moet. Onze dochter doet het hele jaar door genoeg voor ons en leert ook om iets voor een ander te doen.

Ja en dan hoeven ándere kinderen dat niet te leren? Niet ieder kind wordt zo opgevoed als het jouwe? Mijn kind was goed in rekenen, ik zeg dan toch ook niet: stop maar met de regenlessen? Het is gewoon iets wat ze doen bij handvaardigheid. Of wil je liever dat wat ze daar maken gewoon meteen wordt weggekieperd? 

--- schreef op 23-06-2022 om 16:23:

[..]

Ja en dan hoeven ándere kinderen dat niet te leren? Niet ieder kind wordt zo opgevoed als het jouwe? Mijn kind was goed in rekenen, ik zeg dan toch ook niet: stop maar met de regenlessen? Het is gewoon iets wat ze doen bij handvaardigheid. Of wil je liever dat wat ze daar maken gewoon meteen wordt weggekieperd?

Ja tuurlijk moet elk kind dat leren en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Zo'n verplichte door een ander bedachte knutsel waar de creativiteit nou niet bepaald vanaf spat hoeft van mij gewoon niet. Ik ben echt niet zo'n moeder die daarover gaat klagen bij school of zo. Jij jouw mening, ik de mijne. Nog los van dat het voor kinderen die een ouder moeten missen om welke reden dan ook wel degelijk pijnlijk kan zijn.

Een goudklompje van klei omdat Pappa goud waard is.

MamaE schreef op 23-06-2022 om 16:12:

[..]

Het waarderen van ouders hangt voor ons niet af van een bepaalde dag. Op school knutselen ze iets wat door de juf bedacht is omdat het moet. Onze dochter doet het hele jaar door genoeg voor ons en leert ook om iets voor een ander te doen.

Dan kun je alle feestelijkheden wel doorspoelen denk ik. Benieuwd of mensen daar dan 1 lijn in trekken. 

En ook dat mag, maar voor een ander kan het daarom nog wel te waarderen zijn, of leerzaam of gewoon leuk zijn zonder dat het wordt afgeschoten 

En iemand missen: vaak zijn er nog wel opa's of andere personen die iets voor het kind kunnen betekenen.

De school van de kinderen doet niet aan moederdag/ vaderdag, dus geen knutsels hier. Nou vinden wij dat niet erg want onze kinderen houden niet van knutselen dus ik doe ze er geen plezier mee zelf met ze te gaan knutselen. Wij hebben de traditie om op moederdag/vaderdag een uitje te doen en dat de ouder mag kiezen waarheen.

---

---

23-06-2022 om 20:53

MamaE schreef op 23-06-2022 om 17:27:

[..]

Ja tuurlijk moet elk kind dat leren en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Zo'n verplichte door een ander bedachte knutsel waar de creativiteit nou niet bepaald vanaf spat hoeft van mij gewoon niet. Ik ben echt niet zo'n moeder die daarover gaat klagen bij school of zo. Jij jouw mening, ik de mijne. Nog los van dat het voor kinderen die een ouder moeten missen om welke reden dan ook wel degelijk pijnlijk kan zijn.

Bedenk eens hoe lastig het is voor een leerkracht om een half uurtje te hebben voor een vaderdagknutsel en dat de hele klas zelf mag gaan verzinnen, voorbereiden, pakken, doen, opruimen wat ze zelf willen. Daar is zo'n klas gewoon te groot voor. 

Een rietje want papa is hun favoRietje. Is toch geniaal verzonnen. 

--- schreef op 23-06-2022 om 20:53:

[..]

Bedenk eens hoe lastig het is voor een leerkracht om een half uurtje te hebben voor een vaderdagknutsel en dat de hele klas zelf mag gaan verzinnen, voorbereiden, pakken, doen, opruimen wat ze zelf willen. Daar is zo'n klas gewoon te groot voor.

Je kunt dat ook aankondigen: op maandag zeggen dat ze op donderdag iets voor vaderdag gaan maken en zelf mogen verzinnen wat. Of een soort invulversje met witte plekken waar ze dan in kunnen vullen wat er leuk is aan papa of wat ze graag doen met papa. 

Nou ja, ik kan me er eigenlijk ook niet druk over maken want het boeit me niet maar een rietje als cadeau, tja, doe dan niks.

MamaE schreef op 23-06-2022 om 21:38:

[..]

Je kunt dat ook aankondigen: op maandag zeggen dat ze op donderdag iets voor vaderdag gaan maken en zelf mogen verzinnen wat. Of een soort invulversje met witte plekken waar ze dan in kunnen vullen wat er leuk is aan papa of wat ze graag doen met papa.

Nou ja, ik kan me er eigenlijk ook niet druk over maken want het boeit me niet maar een rietje als cadeau, tja, doe dan niks.

Wat een gezelligheid. Het gaat niet om het cadeau maar om het gebaar. En om hoe leuk de kinderen het vaak vinden om een verrassing te hebben voor hun vader of moeder. 

Zelf verzinnen kunnen lang niet alle kinderen, die hebben daar sturing bij nodig. Daarnaast is het niet te doen om 30 verschillende knutsels te gaan maken. 

Een rietje dat kind geknutseld heeft vind ik persoonlijk dan weer leuker dan een niets gezegend doosje bonbons ofzo. Alles wat kind maakt vind ik leuk. 

Kleuter kleinkind had een in principe bruikbare parkeerschijf gemaakt. Ze had een auto geknutseld, met de tekst “ hier parkeert mijn papa”, verder zichzelf achterin getekend en papa voorin. Het geheel was geplastificeerd. Vond het origineel en leuk. Er liggen nu dus 2 parkeerschijven in de auto, vraag mij af wat een parkeerwachter denkt als hij hem ziet liggen. Peuter had een gouden medaille geknutseld voor de grappigste vader, de tekst mocht ze zelf kiezen.

JtM

JtM

23-06-2022 om 22:34

Jippox schreef op 23-06-2022 om 10:44:

[..]

want papa is een ouwe sok?

Nee, held op sokken

Vriend kreeg dit jaar ook de sokken + leuk briefje waar o.a. 'voor mijn held op sokken' op stond.

Vorig jaar kreeg hij een kei 'omdat je een kei van een vader bent'.

Leuk om te zien hoe trots zoon op die knutsels is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.