Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vaderdagknutsel van school


Het ding is dat veel kinderen in hogere klassen niet meer gemotiveerd zijn om iets te maken voor vader/moederdag en liever iets kopen. De paar die wel graag zelf iets maken kunnen prima thuis frobelen. 

Bijtje82

Bijtje82

25-06-2022 om 11:38

LydiaDietz schreef op 25-06-2022 om 10:52:

Het ding is dat veel kinderen in hogere klassen niet meer gemotiveerd zijn om iets te maken voor vader/moederdag en liever iets kopen. De paar die wel graag zelf iets maken kunnen prima thuis frobelen.

Ik merk dat er in de hogere Klassen sowieso nog weinig geknutseld wordt. Echt heel jammer. Er is voornamelijk aandacht voor digitale ontwikkeling. Ook nodig, maar fijne motoriek is ook belangrijk. 

Bijtje82 schreef op 25-06-2022 om 11:38:

[..]

Ik merk dat er in de hogere Klassen sowieso nog weinig geknutseld wordt. Echt heel jammer. Er is voornamelijk aandacht voor digitale ontwikkeling. Ook nodig, maar fijne motoriek is ook belangrijk.

Precies en dan zijn dit soort dagen ideaal om een knutselopdracht te maken. En anders een gedicht schrijven in het kader van de taalontwikkeling.

Ik.merk dat op onze school de laatste 4 ofzo weken voor de vakantie wordt gebruikt om dit soort werkjes te doen. Ineens wordt er elke donderdag techniekles gegeven.

Bijtje82

Bijtje82

25-06-2022 om 21:37

Decembermamma schreef op 25-06-2022 om 16:00:

[..]

Precies en dan zijn dit soort dagen ideaal om een knutselopdracht te maken. En anders een gedicht schrijven in het kader van de taalontwikkeling.

Ik.merk dat op onze school de laatste 4 ofzo weken voor de vakantie wordt gebruikt om dit soort werkjes te doen. Ineens wordt er elke donderdag techniekles gegeven.

Hier gaat groep 7 ook ineens naar een hogere school voor techniek lessen. 

Bijtje82 schreef op 25-06-2022 om 21:37:

[..]

Hier gaat groep 7 ook ineens naar een hogere school voor techniek lessen.

Nou bijvoorbeeld, het is leuk voor de kinderen hoor maar het lijkt me ook een soort van "o nu is er tijd voor dingen die de juffen niet makkelijk vinden te doen maar wel moeten dat doen we nu nog even snel achter elkaar" terwijl dit voor veel kinderen als dit door het jaar heen was geweest een soort van lucht in de lange weken les had kunnen zijn.

Er is natuurlijk wel enig onderscheid te maken tussen leerlingen enthousiasmeren voor techniekonderwijs, ontwikkelen fijne motoriek, beeldende vorming en zo'n suffe vaderdagknutsel.

EmmaT schreef op 26-06-2022 om 07:35:

Er is natuurlijk wel enig onderscheid te maken tussen leerlingen enthousiasmeren voor techniekonderwijs, ontwikkelen fijne motoriek, beeldende vorming en zo'n suffe vaderdagknutsel.

Nou de hebben laatst een schommelstoel van knijpers gemaakt....dat is toch prima als Vaderdag cadeau?  In het kader van taalontwikkeling een mooi gedicht erbij wellicht dat pa lekker tot rust kan komen in de schommelstoel.

Heb je dus en een Vaderdag knutsel, en een techniekles en een taalles (dichten). Hoppa 3 vliegen in 1 klap.

Decembermamma schreef op 26-06-2022 om 08:07:

[..]

Nou de hebben laatst een schommelstoel van knijpers gemaakt....dat is toch prima als Vaderdag cadeau? In het kader van taalontwikkeling een mooi gedicht erbij wellicht dat pa lekker tot rust kan komen in de schommelstoel.

Heb je dus en een Vaderdag knutsel, en een techniekles en een taalles (dichten). Hoppa 3 vliegen in 1 klap.

Ja dat klinkt een stuk beter dan een wcrol met een nepdrol 😉

Wat een heerlijke knutsel.  Even wat anders dan de standaard dingen.  Alles is goed, maar hiervan zou ik echt in de lach schieten!

En hier twee tieners van 14 en 16 die voor moeder- en vaderdag iets geknutseld hebben 

EmmaT schreef op 26-06-2022 om 08:50:

[..]

Ja dat klinkt een stuk beter dan een wcrol met een nepdrol 😉

Ja alleen doen ze niet meer aan Vaderdag op school dus die knutsel kwam ook gewoon na Vaderdag. 

Maar ik bedoel ermee te zeggen dat je binnen het curriculum van school kunt blijven en dan toch die bijzondere dagen mee kunt pakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.