Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vakantie alweer bijna om...

....en morgen gaan we (dochter en ik) in de klas kijken waar ze vanaf maandag komt te zitten (groep 2). Ze komt in een ander lokaal met 2 nieuwe juffen en veel nieuwe klasgenootjes (e.e.a. gewijzigd op school qua indeling/aanbod kleuters etc.).
Zij heeft er heel veel zin in en ik ben alweer (want daar heb ik veel last van melancholisch en emo, want wat vliegt de tijd en wat wordt mijn meidje snel groot! Die vakantie had wat dat betreft nog wel even mogen duren...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heerlijk!

Bijna weer in het ritme, hier zijn we er wel weer aan toe. Zes weken ook nog eens geen zwemles of hockeytraining is ook te lang voor ze. Nee hoor, van mij mag school weer beginnen

Chris35

Chris35

11-08-2011 om 21:24 Topicstarter

Uh, bedoel echt wat anders...

Voor haar mag school ook wel weer beginnen, ik had het over mijn eigen gevoel, maar ach, wals daar maar overheen, hahaha!
Ik vind het ook wel prettig de woensdag- en vrijdagochtend voor mezelf te hebben, nou ja, valt ook vies tegen, maar het feit dat ze zo snel groter wordt, daar doelde ik op....

Ach

Zo bedoelde ik het ook niet Maar met de jaren worden de mijlpalen een stuk minder van emo-momenten voorzien. Maar ik sta nog steeds bij elke mijlpaal stil. Vandaag de allereerste gymoutfit voor de jongste gekocht. Vanaf komende week gaat mijn gup lopend met de klas naar de GROTE gymzaal (okee, vind ik toch best wel wat).

Dubbel!

Ik ben met een 5 en 3 jarige ook nog wel een beetje van de emo-mijlpalen! Na volgende week. Groep 2 voor onze oudste en in komend schooljaar gaat ook onze jongste naar groep 1 (gelukkig pas in april!)

Tegelijkertijd zie ik mijn kindjes zich ontwikkelen en geniet ik van de vragen fie ze stellen! Zo verzuchtte onze oudste zoon van 5 (zit nu in de Dino-fase): wat zou t toch fijn zijn als de vleeseters en de planteneters vriendjes zouden zijn geweest! Om er daarna nuchter achteraan te zeggen...maar ja dan zouden de vleeseters doodgaan van de honger!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

buzz

buzz

14-08-2011 om 07:46

Hier ook

de jongste 3 julie 4 gewordendus joehoe naar school, ik heb er mede zo veel zin in om dat zij er zoveel zin in heeft, ze roept al 5 weken mag ik vandaag dan eindelijk naar school
en de oudste nog een jaartje groep 2 die word 14 october 6.
tjonge wat is 6 weken lang zech. Ik ben heel benieuwd hoe ze het doen, en ook benieuwd hoe ik het ga doen zonder kind thuis............... Wel jammer dat het zo veel geregend heeft in de vakantie het was met veel zonneschijn vast leuker en gemakkelijker geweest. Maar we hebben nog 1 week, ter afsluiting nog minigolven en naar de dierentuin.

Mijlpalen

Mijn laatste grote mijlpaal (jongste naar groep 3) heb ik gewoon gemist. Totaal onverwacht ging hij na de kerst van 2 naar 3... voordat ik boe of bah kon zeggen was ik uit de kleuters. Was wel even raar.

Gelukkig is zoon er niet anders van geworden, en de mijlpaaltjes blijven toch wel. Zo hebben we laatst gevierd dat zijn eerste melktandje eruit viel. Okee, hij is al lang zes, okee hij gaat morgen naar groep 5, maar de trots om zijn eigen kleine mijlpaaltjes blijft. Daar kan geen ene officiele school-mijlpaal (of juist het ontbreken daarvan) iets aan veranderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.