Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vakantie: vermaken kinderen zich?

't Is bij ons nog even zoeken naar een nieuw evenwicht merk ik. Met het mooie weer vermaken ze zich met vissen en zwemmen in natuurwater, maar nu de regen valt en er niet voor iedereen een vriendje beschikbaar is....
Klieren schijnt een leuk tijdverdrijf te zijn als de schermtijd op is. En dan baal ik wel eens dat ze al zo groot worden dat er ook al geen avond meer over blijft. Ik geef toe, ik moet ook wennen aan de hele tijd kinderen om me heen. Hoe gaat het bij de andere noordelingen die al wel vakantie hebben, maar nog niet op vakantie zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Stoeien tot kunst verheven...

Ze zitten hier al de hele ochtend op elkaars nek/in elkaars haren/op elkaars lip....het geschreeuw is niet van de lucht. Vanochtend waren er 2 buurmeisjes, die de zaak een beetje in het gareel hielden, maar sinds die weg zijn, kan ik weer mijn politiepak aantrekken. Pfff, we moeten echt nog even een ritme vinden hier. Gelukkig weet ik inmiddels dat dat na een tijdje dan wel weer lukt, maar voor nu ben ik het eventjes zat.

Eerste week....

is altijd wennen. Ik waarschuw ze er ook voor, dan zijn zij (en ik) er op voorbereid. Het is ook wel een omschakeling, van alle drukte en hectiek van de laatste weken naar helemaal niks. Had ik er ook nog een zwaar zieke tussen zitten (die nu gelukkig aardig bijtrekt) waardoor de eerste vakantiedagen helemaal wat lamlendig en onactief waren (maar wel met redelijk onbeperkt dvd's kijken, dat scheelde natuurlijk). Maar ik merk dat ze nu al relaxter worden. Heeeerlijk. Ze zitten met autootjes te spelen...hahaha (de jongens van 9 en 12)

Nog een dag of 10, dan vertrekken we. Ik heb er zin in...

En hier...

Slapen ze niet uit , nou oke dan de oudste tot 8.30 en de jongste is voor zevenen al wakker hoe laat hij er ook in ligt. Dit gaat 4 a 5 dgn goed en dat word hij chagrijnig, 2 avonden weer gewone tijd op bed en klaar. Gelukkig blijft hij wel stil tot iig 8.00 en komt dan zachtjes vragen of hij mag lezen haha .
Verder met het mooie weer veel spelen maar nu met de regen zijn ze ineens gaan knutselen gewoon lege doosjes met papier beplakken en beschilderen af en toe tussen de buien door even naar buiten voor de frisse lucht. Ja bedenken ze zelf hoor (8 en 11).
Maar elkaar in de haren zitten doen ze ook kunnen niet veel van elkaar hebben en ja ook ik moet er even aan wennen dat ze de hele dag om me heen zijn, al vind ik het wel heerlijk,( en tussendoor ben ik met opa schilderen) maar ben blij dat ik vanavond even mag werken. Hopelijk gaan ze volgende week nog 1 nachtje logeren bij opa en oma als de nichtjes uit Spanje over zijn en over 3 weken gaan we op vakantie.

AAhhh de zon breekt door ga maar even lekker naar buiten met ze.

ingmyr

Maylise

Maylise

07-07-2009 om 22:03

Ja, tot nog toe wel

Tot niet vermaken de kinderen zich wel. Vandaag heeft mijn zoon de hele ochtend op de moonwalk geoefend. 's middags heeft hij een paar uur met de wii gespeeld en we hebben net met z'n allen de memorial gekeken (janken). Hij wilde nog naar buiten maar het is al vrij donker en er zijn toch geen kinderen meer op straat. Dus we gaan nog even wat drinken en dan is het wel weer bedtijd.

Mijn dochter heeft vandaag twee vriendinnen uitgenodigd en ze zijn begonnen met het maken van een plakboek over hun jaar groep in 8. Daar waren ze een groot deel van de dag mee bezig. Ze zijn tussendoor nog even in het winkelcentrum geweest om spulletjes daarvoor te kopen.

Dus tot nog toe gaat het prima. Gisteren waren de kinderen overdag bij mijn schoonzus en toen hebben ze zich ook wel vermaakt. Althans ik heb van schoonzus geen erge dingen gehoord.

Maylise

Silone

Silone

08-07-2009 om 12:13 Topicstarter

Te vroeg geklaagd

Heren waren vanochtend voor het ontbijt al aan het monopoly-en. Oudste twee staan nu pannenkoeken te bakken, en jongste vertrekt zo naar vriendje.
Ik geniet van de zalige knusse huiselijke sfeer!!(Terwijl de regen tegen de ramen klettert)

Monique D*

Monique D*

08-07-2009 om 16:01

Logeerpartijen, uitstapjes, even zonder elkaar

Als mijn kinderen constant in huis samen zouden zitten, terwijl hun vrienden met vakantie zouden zijn dan zouden zij ook elkaar op de nek, in elkaars haren of op elkaars lip zitten...wat gepaard gaat met geschreeuw, waarbij moeders horendol van wordt. Gelukkig lijkt dit nu anders te worden..
Op dit moment logeert mijn dochter (12) bij een vriendinnetje in Alkmaar. Ik heb op de dag van het Popweekend haar bij de grote kerk haar vriendinnetje en haar moeder ontmoet. Later kwamen we mijn vriendin op de markt tegen en we waren toen samen gaan shoppen. Mijn dochter kon wel enorm zaniken over Birkenstock slippers van 40 euro die mama te duur vond. Ook vriendin zeurde op haar beurt tegen haar moeder (hoe zou dat later moeten met dat koopgedrag). Later gingen ze met de bus naar huis. Mijn vriendin en ik bleven achter en genoten op het terras op het Waagplein van livemuziek. Na een lekker etentje kwam ik, als bluesliefhebber, aan mijn trekken op de Platte Stenenbrug.
Mijn zoon (14) was zelf op een verjaardag, dus ik had mijn dag helemaal voor mij zelf.
Mijn zoon wilde allang iets samen met mij doen zonder zijn zusje. Wij besloten de tram te pakken naar de bioscoop en hadden veel plezier bij de film 17 Again.
Dochterlief vond het daar zo leuk en wilde nog een paar dagen blijven. Dat was mogelijk.
Over een paar dagen komt bij ons een vriend van mijn zoon een week logeren. Dat wordt dan samen playstationnen, ik heb geen kind aan ze. Wel hebben wij, naast dat playstationen en gamen op de pc plannen om naar het Dungeon (spookhuis in Amsterdam) en naar Wakan, waar we kunnen ervaren hoe onze zintuigen reageren op prikkels als alles in het duister is gehuld.
En dan is hun vader er ook nog die de kinderen onder zijn hoede zal nemen. Heel misschien gaat mijn dochter bij een ander vriendinnetje logeren..
Ik moet dan weer aan het werk. Er zullen ongetwijfeld nog een paar weken overblijven dat zij dan alleen met elkaar zijn. Tegen die tijd zien we het wel.. ik zeg wel dat ze het ervan moeten nemen, want voor je het weet begint de school weer.

Jolijt

Jolijt

09-07-2009 om 10:20

Kinderen vermaken zich prima

Jongste heeft in zijn net (vanwege de vakantie) extra opgeruimde kamer de lego weer ontdekt, oudste heeft een nieuw help-de-wetenschap-puzzel-programma gevonden en is daar mee bezig, Nr.2 slaapt nog maar zal later op de dag wel gaan voetballen en de laatste kijkt nu tv, maar heeft in de rustige uurtjes zich heerlijk op de bank genesteld met een boek. En ik rommel er wat tussendoor, alvast spullen klaarzetten voor de vakantie, wat opruimen, veel lezen. Wij komen die 2 weken voor we gaan wel door.

Hillary

Hillary

09-07-2009 om 11:01

Weet nog niet

Hier begint vrijdag de vakantie. Kijk er wel tegen op. Meestal waren we de eerste een of twee weken thuis en dan op vakantie. De laatste week waren we thuis en dan heb je hier in het dorp allerlei vakantie-activiteiten, heerlijk daar zitten alle vriendjes en vriendinnetjes. Nu zijn we eerst 3 weken thuis en dat vind ik wel lang, vooral omdat dan wel erg veel vriendjes op vakantie zijn. Mijn ouders zijn helaas ook weg, anders gingen ze daar nog wel eens logeren. Vaak kunnen ze ook uren samen spelen, maar de laatste weken zijn ze continu aan het kibbelen. Volgende week gaan we een dagje naar de Efteling met 3 moeders en vriendjes, verder nog niks gepland. Wilde naar Harry Potter gaan maar lees net dat die nu vanaf 12 jaar is en dochter is dan te jong. Denk dat ik een soort schema maak met activiteiten om te gaan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.