Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Leidse

Leidse

14-02-2011 om 20:47

Vakantie-zwemcursus in leiden e.o.

Zoon ziet zijn zwemles nu al 2 jaar als een soort meditatie-oefening en kruipt als een slak door het water. Het ziet er dan ook niet naar uit dat het voor de zomer nog gaat lukken met diploma A. Ik denk er daarom over hem in de zomervakantie op cursus te doen, voor A en misschien ook meteen B. En ik ben vastbesloten om dochter tzt. gelijk met een vakantiecursus te laten beginnen... als ik er een kan vinden! Is er iemand die in de omtrek van Leiden (mag best een half uur rijden zijn) een zwembad weet waar je vakantiecursussen kunt doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hendrik ido ambacht

Hele zomervakantie, elke werkdag een half uur in de ochtend.

Tango

Tango

15-02-2011 om 11:59

Alphen aan den rijn

Hier in Alphen doen ze het zowel in de kerstvakantie als in de zomervakantie volgens mij. Maar het lijkt me sterk dat er dichterbij geen zwembad is waar het wordt aangeboden (Voorschoten, Leiderdorp, Oegstgeest). Ik zou gewoon eens diverse zwembaden gaan bellen.
Overigens lijkt het mij niets hoor zo'n cursus, ik vind eenmaal per week in het zwembad zitten wel genoeg. Je zou ook nog aan intensief zwemmen kunnen denken, in kleinere groepjes. Gaat vaak ook sneller.

Leidse

Leidse

15-02-2011 om 20:20

dank voor de suggesties. Op internet kon ik niets vinden in Leiden, maar inderdaad, aan gewoon bellen had ik nog niet gedacht . Dat ga ik dus maar eens doen.
Ik hoop alleen nog op ervaringen van mensen met zulke cursussen zodat ik ook weet of ze goed zijn.

Vakantiecursus vs regulier

Zo'n vakantiezwemcursus leek me ook ideaal. Maar ben er van teruggekomen. Mijn zoon haalde vrij snel zijn zwemdiploma tijdens een soort privéspoedcursus maar wat bleek? Als ze het 'te snel' leren bekleefd het vaak niet. Zoon bleek binnen een half jaar het zwemmen zo goed als verleert te zijn. Hij had zichzelf een soort eigen slag aangeleerd die nergens meer op leek. Daar liepen we tegenaan toen zijn klas ging schoolzwemmen. Zijn niveau was gedaald tot onder het A diploma. We hebben hem toen heel snel weer op de reguliere lessen gezet en toen heeft hij het pas "echt" geleerd.
Dus mijn tip: als je persé voor de zomervakantie dat diploma binnen wilt slepen moet je hier maar mee beginnen, maar ga tijdens, of erna ook door met reguliere lessen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.