Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
amk

amk

15-09-2012 om 20:30

Van af welke leeftijd jeugdjournaal?

De titel zegt het al, vanaf welke leeftijd kijken jullie kinderen het jeugdjournaal? Op de site van het jeugdjournaal staat de doelgroep 10 -12 jaar is.

Zouden jullie het er mee eens zijn dat kinderen in groep 4 die nog 7 moeten worden (sept- eind oktober) dit zonder aanwezigheid van een docent zouden kijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vind 10-12 erg beperkt. Vanaf een jaar of 6, 7 zou het van mij kunnen. 'heftige'. Onderwerpen worden op een goede manier gebracht zodat het voor kinderen geschikt is. Ik zou er geen problemen mee hebben.

ody

ody

15-09-2012 om 21:04

Zoon 7 kijkt ook

Mijn zoon van 7,5 kijkt elke avond. Dit doet hij al een geruime tijd, zeker al anderhalf jaar. Moet er wel bij zeggen dat hij dit zelf wil en zeer veel interesse heeft in wat er in de wereld gebeurd. Vind nieuwsbegrip ook het leukste op school.
Ik zou er dus geen probleem mee hebben als ze zouden kijken op school.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Vic

Vic

15-09-2012 om 21:34

Ja hoor

Geen probleem. Dochter kijkt het volgens mij op school (ook groep 4), maar ook wel eens thuis.

Ook

Hier kijken ze ook al vanaf jong, omdat er meegekeken wordt met oudere broer/zus. Mijn ervaring is dat de heftige onderwerpen toch eigenlijk langs ze heen gaan. Als ze het niet begrijpen, krijgen ze er ook niks van mee. Althans, zo werkt het bij die van mij.

Maylise

Maylise

16-09-2012 om 01:44

Niet goed

Ik zou het niet goed vinden dat 7 jarige kinderen op school naar het jeugdjournaal kijken. Er zitten soms best heftige onderwerpen tussen en daarnaast is het officieel ook voor oudere kinderen.

Sowieso zou ik voorzichtig zijn met wat je aan een groep kinderen laat zien. Sommige kinderen kunnen het vast prima aan maar niet alle kinderen. Ik vind ook niet dat je de thuissituatie met school kan vergelijken. Een school zou voorzichtiger moeten zijn met wat ze laten zien. Een bepaald onderwerp kan wel maar niet klakkeloos het hele jeugdjournaal. Niet op die leeftijd in elk geval.

Thuis kijken vind ik echt heel wat anders. Dan kan je als ouder zelf bepalen of je kind daar aan toe is.

Lynna

Lynna

16-09-2012 om 10:24

Ook niet goed

Ik vind dat er op school moet gekeken worden naar de leeftijdsgroep en dan vind ik 7 echt te jong.
Thuis keken ze bij mij op die leeftijd allang, maar ik keek mee en we konden er samen over napraten.

Thuis

vanaf 7 de oudste en jongste dus vanaf 5, heeft vanaf heel jong al brede interesse gehad.
Op school zou ik zeggen groep 5 en hoger.

koentje

koentje

16-09-2012 om 13:05

Iedereen gaat eraan voorbij

dat de onderwijzer dan uit de klas gaat. Dat vind ik een wezenlijk verschil. Ik vind dat je wel in de gaten moet houden wat er op het nieuws komt en wat er in de klas gebeurt!

Hier

Kijken beide kids, zoon 10 en dochter 8 jaar. Zoon keek vorig jaar in groep 5 elke ochtend op school. OF de juf erbij was weet ik niet.

Pham

Fiorucci

Fiorucci

16-09-2012 om 15:31

Hier...

Alleen de bovenbouw kijkt jeugdjournaal, met de leerkracht erbij.

Vic

Vic

17-09-2012 om 14:57

Amk

Kun je er iets mee? Wat vind je zelf?

amk

amk

17-09-2012 om 21:21

Zeker, vic

Ik heb hetzelfde als de meesten hier denk ik, thuis samen kijken geen probleem, maar de school moet zich wel aan de leeftijdsindicatie houden. Zeker bij een (voor sommige kinderen) "aangrijpend / indrukwekkend" programma als een journaal. Als je al een stukje wilt gebruiken bij deze leeftijdsgroep 6 - 8 jarigen, dan blijf je er bij, maar niet het hele journaal zonder docent.

Yippe

Yippe

18-09-2012 om 15:11

Oudste

Oudste keek voor het eerst toen hij een jaar of 6 was, tweede met 4 en jongste twee al sinds ze tv kunnen kijken. Het journaal en andere nieuwsprogramma's staan ook aan als de kinderen beneden zijn. Mijn ervaring tot nu toe is dat ze zich afsluiten voor dingen waar ze nog niet aan toe zijn. Maar dat kan niet elk kind denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.