Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Van die overactieve, beweeglijke periodes

Niet dat ik me er zorgen om maak, het is hooguit opvallend.
Onze relatief rustige 7-jarige heeft van die periodes dat geen beker drinken veilig is, alles valt uit zijn handen, hij kan niet recht op een stoel blijven zitten en tolt en stuitert door het huis. Dat gaat zo een paar weken waarna hij weer zijn rustige zelf wordt. Ik kan geen reden bedenken waarom hij zo is, geen veranderingen ofzo.
Ik vraag me gewoon af of hier mensen zijn die dit herkennen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

11-10-2011 om 20:57

Oh ja!

Maar hier doen ze dat vaak in commissie. Zo ook op het moment, de afgelopen ca. 2 weken zijn ze allemaal (4 stuks) weer extreem druk en lawaaiig. Gek word ik ervan! Er is meer ruzie, er gaan vaker bekers om, niemand blijft gewoon aan tafel zitten, iedereen praat hard en door elkaar, ze luisteren veel slechter... soms duurt het een paar dagen (storm op komst, kun je het dan nog noemen), soms een paar weken (euh... winter op komst?) en dan gaat het opeens weer stukken beter (daar is het wachten nu op, misschien helpt de herfstvakantie?).
Dus ja, ik herken het wel!

Ook "oh ja!"

Yep, er zijn hier ook periodes van ups en downs. Ik heb ook wel eens gedacht dat het misschien aan mij ligt. Misschien een wisselwerking? Hier hebben de downs niets te maken met aankomende vakanties, herfst, storm, sinterklaas, kerst of verjaardag. Misschien heeft het te maken met de groeispurten?
Dan begrijp ik in ieder geval dat het nog jàren gaat duren.....Zoon is 12.

Storm

De meeste kinderen worden drukker als het stormt. Hier momenteel twee stuiterballetjes (maar zoon is bijna jarig, dat helpt ook niet echt).
Mogelijk is er een verband tussen het gedrag van je kind en de windkracht.

Groeten,

Temet

jasset

jasset

13-10-2011 om 11:54 Topicstarter

Storm

Ha ha, dan voelt deze hier de storm al lang van tevoren aankomen! Maar vandaag is het mooi weer, we zullen eens zien of de "inwendige storm" nu ook geluwd is...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.