Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
aly.

aly.

10-04-2010 om 21:02

Vanaf hoe oud kan mijn dochter ongesteld worden?

onze dochter word volgende week 10 en klaagt geregeld over buikpijn die anders is als normale buikpijn.
nu hoorde ik dat je met 10 al ongesteld kunt worden,maar omdat ik zelf dat pas werd met 14 lijkt me dat zo vroeg.
wie heeft ervaring? ik hoor ze graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

10-04-2010 om 21:25

Ja hoor

ik was zelf in dec 10 geworden en in februari werd ik voor het eerst ongesteld.
Mijn dochter word van de zomer 11 en ze klaagt denk al 1,5 jaar over buikpijn. De huisarts had het erover dat het wel 2,5 jaar van te voren al kan rommelen, en dus met vlagen pijn kan doen..

Kan

De een is er heel vroeg bij, bij de ander duurt het wat langer. Mijn dochter heeft ook heel lang hele erge buikpijn gehad en ik herken dat ook van mezelf van vroeger. Ik was met 11 al ongesteld, dochter is vorige maand voor het eerst ongesteld geworden, drie maanden voor haar 13e. Je kunt er geen pijl op trekken.

Ik ben op een gegeven moment wel naar de huisarts gegaan om te vragen of ik haar iets mocht geven en als het echt te erg werd, mocht ik haar een ibuprofen (200 mg.) geven. Meestal deed ik dat dan maar, plus een beker warme melk (kreeg ik vroeger altijd van m'n moeder, geen idee of dat echt helpt) en een lekkere warme kruik op haar buik. Vaak viel ze dan gewoon in slaap en was het de volgende morgen weer over. Mijn dochter had het dus met name 's avonds als ze in bed lag, één keer in de 4 à 6 weken zeg maar.

Emmalynn

Bastet

Bastet

11-04-2010 om 15:20

Ja hoor

Mijn moeder was tien jaar,toen ze voor het eerste ongesteld werd.Het kan dus,maar het kan ook voorgerommel zijn,en nog even duren voor de menstruatie volgt.
Groetjes,Bastet

soepstengel

soepstengel

11-04-2010 om 15:42

Dochter

was een paar maanden 10 toen ze ongesteld werd. Zonder voortekenen van buikpijn overigens.

Talia

Talia

11-04-2010 om 19:59

Ik verslijt de buikpijn van oudste al maanden voor "psychisch", omdat het telkens weer overgaat en ze niet ziek wordt. Ik was de verklaring "gerommel voorafgaand aan eerste menstruatie" even uit het oog verloren ... Dochter is 11 trouwens en lichamelijk al behoorlijk aan het groeien (borstjes, schaamhaar).

aly.

aly.

12-04-2010 om 21:25

Bedankt!

bedankt voor al jullie reakties!!
goed te weten dat het dus een hele tijd vooraf al kan rommelen en dat het dus echt toch al kan met 10 (hoop het niet voor haar, kan nog lang genoeg...., maar goed, de natuur hou je natuurlijk niet tegen....).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.