Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
motje36

motje36

02-11-2009 om 22:29

Veel te vrij?

Mijn dochtertje van 4 zit sinds maart in groep 1.
Ze is altijd al een knuffelkont geweest, maar het valt me op dat dit de laatste tijd steeds erger wordt.

En als ze nu alleen mij of andere gezinsleden knuffelde... Ze omhelst praktisch vreemde mensen of mensen die ze nog maar kort kent. Echt op het overdrevene af. Ik voel me echt opgelaten dan.
En ze is erg druk en huilt om het kleinste dingetje.

Zou ik haar thuis te weinig knuffelen/aandacht geven?
Ik heb nog twee kinderen; een meisje van 6 en een jongen van 9. De oudste heeft een autistische stoornis en zit op speciaal onderwijs. Het meisje van 6 is moeilijk lerend en zit sinds kort in groep 3. Ze moet ook in de gaten gehouden worden.

Het is vaak erg druk in huis, er moet veel geregeld worden. Mijn zoon heeft vaak "de drukte" in zijn hoofd en de middelste voelt zich bij de kleinste dingen achtergesteld.

Eigenlijk voel ik me als moeder enorm tekort schieten.
En ik werk niet eens (wel ernstig op zoek..). Ik ben in 2004 gestopt i.v.m. de problemen van mijn zoon.

We hebben sinds kort een jong poesje in huis waar de jongste erg blij mee is. Maar ik moet haar nog vaak corrigeren in hoe ze ermee omgaat. Maar dat lijkt me logisch bij een kind van 4. Misschien dat dit ook moeilijk voor haar is?

Wie herkent wat van mijn verhaal en kan me een hart onder de riem steken?
Soms wilde ik dat ik weer fulltime aan de slag kon....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

03-11-2009 om 09:07

Herkenning, hart nog niet

Ik herken het helemaal, mijn dochter (3) presteert het zelfs om als ze valt mij voorbij te lopen en bij de moeder van haar vriendinnetje troost te zoeken.

Hoewel dat verschrikkelijk pijn doet heb ik niet het idee dat het door mij komt. HEt is gewoon de aard van het beestje.

Ik probeer wel aan te leren dat je niet zomaar bij iedereen op schoot mag/moet kruipen. Een beetje meer natuurlijke reserve zou ik wel prettig vinden.

ishtar

ishtar

03-11-2009 om 10:05

Hee motje!

Volgens mij heeft jouw dochter laatst op mijn knie gehangen. Nou vond ik dat niet erg, maar ik kan me wel voorstellen dat jij je er opgelaten bij voelde. Toevallig dat ik dit lees zeg.
Overigens herken ik je verhaal aan alle kanten! Ik heb er 2 met behoorlijk kopieergedrag. Kan dat bij haar ook zo zijn?

motje36

motje36

03-11-2009 om 21:09

Bedankt

Ja, ik moet zeggen dat haar middelste zus ook erg enthousiast kan zijn (je ineens hard vastpakken).

Omdat het soms zo moeilijk is je aandacht te verdelen ben ik wel eens bang dat ik tekort schiet en dat ze daarom snel aan anderen hangt.
Maarja, ik ben ook maar een mens. Er zijn dagen dat alles lekker loopt, maar ook dagen.....

Ik heb vandaag geprobeerd de jonste wat meer te knuffelen. Misschien dat dit nog gaat helpen. Ze is erg druk op het moment en vliegt op alles af.
Vaak moet ik haar echt bij me roepen om haar tot rust te manen. Gelukkig vind de juf het niet erg dat ze zoveel wil knuffelen met haar...
Verder doet ze goed haar best op school.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.