Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoniem

anoniem

07-04-2011 om 12:25

Verhuizen in groep 7, of wachten tot middelbare school?

Hallo,

Wij willen liefst zsm verhuizen terug naar de stad. Zie mijn posting hier ergens boven ( vriendinnetje mag niet met mijn dochter spelen). Maar nu zit mijn dochter in groep 7. De oudste al op de middelbare school hier in de buurt. De stad ligt op 40 km dus de jongste zou naar andere school moeten. Zelf wil ik hier ook graag weg, maar ik weet niet of het wijs is om dat laatste jaar op een nieuwe ( lees; oude, dus haar vorige school in de stad waar ze groep 1-4 gedaan heeft).
Er is plek, dat wel.
Maar het is toch ook wel een hele overschakeling lijkt me, nu ze net hier gewend is. De dorpse sfeer qua ouders is hier vreselijk hoor, erg afwijzend en negatief t.o.v mijn kind.
Maar wat is wijsheid?

groeten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

07-04-2011 om 12:44

Verhuizen

ik denk dat verhuizen en allemaal lekkerder in je vel zitten beter is dan nog een jaar ( of 2) wachten.
Ze kent die kinderen nog van vroeger en ik denk dat ze er zo weer tussen zit. Anders wordt het voor je oudste straks toch weer moeilijker of niet?

Inge M

Inge M

07-04-2011 om 20:11

Ja, verhuizen

Maar probeer alvast een middelbare school uit te zoeken voor jongste en kies voor een basisschool waarvandaan kinderen naar die school gaan. Dat geeft haar een goede basis voor het VO.

Goed zo

hup snel weg daar de kinderen gaan er ook op vooruit. De oudste kan misschien met brommer ofzo gaan rijden als dat dan te ver is of ook switchen.

Mooi en positief besluit, helemaal goed !

Trouwens

als je het binnen een half jaar weet te verkopen dan krijg je die 6% overdrachtsbelasing terug (ik ken de precieze details niet, kan je ze vinden op internet).

Dus hup in de verkoop zetten voor een redelijke prijs en verkassen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.