Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Verhuizen voor meer groen/natuur of niet?

waar is jullie werk precies? Is evt een andere provincie een idee of is dat geen optie? 

Anouk1234 schreef op 02-06-2025 om 18:13:

[..]

Er zijn mooie wijken in Driebergen en Zeist aan de bosrand, maar ook mindere wijken met sociale huurwoningen/flats. Dus let dan wel goed op waar je gaat wonen.

Geldt dat niet voor elke woonplaats? En bovendien, ze gaan toch ook niet blind een woning kopen? 

-knip-

-knip-

Mugs schreef op 02-06-2025 om 22:46:

[..]

Geldt dat niet voor elke woonplaats? En bovendien, ze gaan toch ook niet blind een woning kopen?

Nee dat geld niet voor elke woonplaats,  hier zijn geen slechte buurten

Miepjecody schreef op 03-06-2025 om 07:38:

[..]

Nee dat geld niet voor elke woonplaats, hier zijn geen slechte buurten

En waar is hier? 

krfe19

krfe19

03-06-2025 om 09:45 Topicstarter

We gaan zeker eerst de plek/buurt verkennen en fijn om te horen dat veel van jullie het wel kunnen aanbevelen, dank voor de feedback! Waar wij nu wonen zijn er nauwelijks huizen met grote tuinen en echt groen/natuur is hier ook niet te vinden. We werken in Den Haag en Utrecht, dus iets in Bilthoven/Zeist/Driebergen is goed te doen voor ons  

krfe19 schreef op 02-06-2025 om 11:27:

Zo, we hebben zitten nadenken en waren ook in Hilversum. Ik vind de binnenstad idd niet super sfeervol, ben niet zeker dat echt de juiste plek voor ons ins. We zijn nu meer aan het oriënteren rondom Utrecht, voornamelijk Bilthoven (Noord). Heeft hier iemand ervaring mee? Lijkt me op papier super leuk: heel dichtbij Utrecht, heel groen, mooie huizen die aan ons criteria voldoen, ietsjes 'goedkoper' dan Hilversum en ook best veel scholen op korte afstand (onze kinderen gaan nu naar een dalton school wat heel goed bevalt).

Ik heb een tijdje in Utrecht gewoond en ging wel naar Bilthoven en omgeving om te wandelen. Prachtige omgeving, wijds van opzet en ruime straten. Ik weet niet goed hoe makkelijk het is voor jonge kinderen om elkaar op te zoeken, lopend of met de fiets. En dan zit je weer vast aan speelafspraakjes waar je moet brengen.  Het lijkt niet persee een jong gezinnen regio maar misschien heb ik het fout

krfe19

krfe19

05-06-2025 om 10:21 Topicstarter

Bedankt allemaal, ik denk we moeten gewoon wat tijd investeren en een paar keer door de verschillende dorpen/wijken lopen en ervaren hoe de sfeer is etc. Wordt vervolgd

Bilthoven noord vind ik niet per se leuk. Erg veel kak. En er loopt een intercity spoor doorheen.

Het duurt ook behoorlijk lang voor je vanuit Bilthoven met de trein in Den Haag bent.

krfe19 schreef op 02-06-2025 om 11:27:

Zo, we hebben zitten nadenken en waren ook in Hilversum. Ik vind de binnenstad idd niet super sfeervol, ben niet zeker dat echt de juiste plek voor ons ins. We zijn nu meer aan het oriënteren rondom Utrecht, voornamelijk Bilthoven (Noord). Heeft hier iemand ervaring mee? Lijkt me op papier super leuk: heel dichtbij Utrecht, heel groen, mooie huizen die aan ons criteria voldoen, ietsjes 'goedkoper' dan Hilversum en ook best veel scholen op korte afstand (onze kinderen gaan nu naar een dalton school wat heel goed bevalt).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.