Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tanja

Tanja

02-12-2010 om 14:56

Verjaardag

mijn zoontje wordt in december 10 en wilde zijn vriendje uitnodigen en twee vriendinnetjes
Nou kwam hij thuis met het verhaal dat vriendje heeft gezegd dat als mijn zoontje een ander vriendje niet ook uitnodigd, hij ook niet komt.
Wat moet ik hier nu mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Chantage

Dat is natuurlijk pure chantage. Jouw zoon nodigt uit wie hij wil, wat vriendje er ook van vindt. Dan komt hij maar niet.
Je zoon wordt 10, oud genoeg om dat met hem door te nemen. Straks zegt iemand als hij 14 is: "Jij moet voor mij een zak drop stelen, anders ben je m`n vriend niet meer."
Tijd voor een goed gesprek met je kind en kijken hoe hij daar over denkt. Interessant, kopje thee erbij en we gaan het hebben over:"Laat je je chanteren, of zijn vrienden die je chanteren geen echte vrienden?"

Tanja

Tanja

02-12-2010 om 15:35

Tja

hij heeft niet zoveel vriendjes.
Mijn zoontje heeft Asperger en vond het wel een rotopmerking zei hij
Ik ga eens met hem zitten en vragen of hij een oplossing weet
Kijken wat hij zegt.

Je zoon heeft gelijk

Het was ook een rotopemerking. Het is een goed teken dat hij dat vindt, gelijk heeft hij!
En dit hoeft niet te betekenen dat hij zijn vriendje kwijtraakt, hij mag best een tegengeluid geven.
Ben benieuwd wat je zoon als oplossing gaat bedenken.

Moek

Moek

03-12-2010 om 10:25

Hier ook

Mijn zoon heeft ook AS, en dat betekent dat andere kinderen vaak over hem heen lopen. Je zoon zal toch een keer moeten leren daarmee om te gaan. Het kan best zijn dat het vriendje aan het uittesten is hoe ver hij je zoon kan krijgen. Het lijkt me dus belangrijk dat dit nu stopt. Als het vriendje echt geïnteresserd is in je zoon, en niet alleen maar in iemand waarover hij de baas kan spelen, dan blijft de vriendschap wel. En misschien kan hij proberen wat meer vriendjes te krijgen via clubs die aansluiten bij zijn interesses?

Goh

als ik zoiets zou horen dan zou ik met de moeder van dat kind even babbelen. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat die andere ouder daar niet even met haar kind over gaat praten.

Kom zeg, je krijgt een uitnodiging en daar ben je dan blij mee en verdere eisen hoor je niet te stellen. Mooi leer moment !

pepernoot

pepernoot

03-12-2010 om 13:18

Maar cobi

"kan ik me best voorstellen dat een feestje met maar 1 jongetje en twee meisjes niet zo aanlokkelijk is"
Maar er zijn toch 2 jongetjes: de zoon van Tanja is er toch ook bij. Dan heb je toch 2 jongens en 2 meisjes. Ik kan me voorstellen dat er zo balans is: in ieder geval geen 2 jongetjes die een derde buitensluiten.
Ik heb zelf een keer de fout gemaakt om op een feestje van niet zo sociaal handige dochter 2 vriendinnetjes uit te nodigen. Deze 2 hadden samen een leuk feestje en dochter stond erbij en keek ernaar.

Tanja

Tanja

04-12-2010 om 12:12

Bedankt voor jullie reacties

Ik was gewoon verbaasd omdat het jongetje normaal gesproken helemaal niet zo reageert.
Het is een leuk ventje en zij zitten al 6 jaar bij elkaar in de klas.
Vorig jaar heeft mijn zoon hem en de 2 meiden ook uitgenodigd en dat ging super.

Ik heb er met mijn zoontje over gepraat en hij walst er eigenlijk overheen. Nu wil hij toch met de twee jongetjes naar de bioscoop en daarna bowlen.
Gewoon met zijn drieen.
Ik heb hem gezegd dat dat hij er wel iets van mag zeggen als iemand zo'n opmerking maakt en hoop dat hij deze beslissing maakt omdat hij het zelf graag wilt. Hij vindt het namelijk lastig om dit te doen omdat hij bang is om zijn vrienden te verliezen.

Ik heb gezegd dat als het echte vrienden zijn dat moet kunnen.

Ben benieuwd of hij dat nog doet. Hij wil namelijk niet dat ik met zijn moeder ga praten.

Lastig.

Ik wil er ook niet teveel ophef over maken.

Tanja

Tanja

04-12-2010 om 12:22

Trouwens

hij kent die meisjes ook heel goed.
Ze ziten allemaal bij elkaar in de klas en het echt een vierheid (om het maar zo te noemen)
Ik denk dat als ik echt zou willen weten waarom hij dat heeft gezegd het moet vragen.
Maar dat wil mijn zoontje niet.

Vriendje

Het is ook een rare chantage om te eisen dat een ander vriendje ook wordt uitgenodigd. Ik denk trouwens niet dat het zo'n vaart zal lopen en dat het vriendje gewoon op het feestje komt als zijn andere vriendje niet wordt uitgenodigd. Maar het lijkt me wel goed om tegen het vriendje te zeggen dat het een rotopmerking was!

Omdraaien

Kan je het niet omdraaien ?
Zodra die jongen een echte vriend is, krijgt hij een uitnodiging. Dus volgend jaar nieuwe kansen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.