Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

05-04-2010 om 15:34

Verjaardagsfeestje

Hoi,

Ik zit een beetje in mijn maag met het volgende. Mijn zoon wordt over 2 maanden 7 jaar en we hadden het over zijn verjaardagsfeestje voor vriendjes. Hij kon er zo drie bedenken die hij wilde uitnodigen uit zijn klas, en dat klopt wel dat dat de kinderen zijn die hij leuk vindt. Maar er is er maar eentje die ik ook vriendje zou noemen, eentje die vroeger veel kwam spelen maar nu al heel lang niet meer en eentje met wie hij nog nooit heeft afgesproken. Ik heb nog wat andere geopperd die hier weleens een keer zijn geweest, maar die waren inmiddels stom of 'middel' en wilde hij niet.

We hebben natuurlijk nog 2 maanden maar ik vind het een beetje sneu, zo'n feestje met drie kindjes. Moet ik dit loslaten en tegen die tijd even met hem bedenken wie handig zijn om uit te nodigen? Ik hoor altijd alleen maar dat kinderen moeten worden afgeremd in hoeveel kinderen ze uitnodigen, maar dat is hier niet het geval.

Hij heeft nog wel twee vriendjes van zijn vorige school, maar weet niet of dat wel mixt.

Graag jullie gedachten hierover.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

05-04-2010 om 16:01

Hier ook

zoon net 7 geworden. Hij heeft eigenlijk 3 echt goede vrienden. Dat zegt hij zelf ook. Dat zijn mijn vrienden voor het leven en verder niet. Uiteindelijk kwam er voor zijn feestje nog 1 klasgenootjes bij en was voor het eerst zijn zusje erbij en hadden we dus 6 kinderen, maar dan nog hoor. Ik zou er niet zo n probleem van maken , zeker niet als hij er zelf oke mee is?
Bedenk iets wat je met zo n klein clubje juist leuk kan doen.... (film? bowlen?)

liora

liora

05-04-2010 om 16:24

Angel

Hoi Angel,

Alleen zijn dit helemaal geen hartsvrienden, eentje is wel echt een vriend, die anderen niet. Dus ik vind het zo sneu voor hem al heeft hij er zelf totaal geen moeite mee.

Liora

koentje

koentje

05-04-2010 om 16:47

Stop

te denken voor jezoon!
Zo'n besloten feestje pakt misschien juist hartstikke leuk uit, helemaal geen gek idee, gewoon lekker zo doen. Waarom allerlei waarden en normen opleggen over hoeveel uyitnodigingen per feestje e.d.?
Ik zou wel de eis hebben dat kinderen die meegaan ook minstens een keer gespeeld moeten hebben zodat je ze ook een beetje kent.

Talia

Talia

05-04-2010 om 16:50

Waarom sneu?

Hmm volgens mij is een feestje met weinig kinderen alleen sneu als hij dat zo ervaart. Wat vindt hij ervan? Heeft hij er moeite mee dat hij niet meer vrienden heeft? Ligt hij ook niet goed in de klas of is dat niet aan de orde? Ik ben een keer met een kleine groep naar een museum geweest, was hardstikke leuk. Verder zou ik me voor een feestje niet druk maken of nieuwe en oude vrienden wel matchen. Je moet ze toch entertainen dus dat loopt wel los voor een middag.

liora

liora

05-04-2010 om 16:56

Klas

Hij vindt het heel leuk op school en ervaar dat hij veel vrienden heeft, dus wat hem betreft niks aan de hand.

Het is wel een keer of vier gebeurd dat een kind hier heeft gespeeld en dat het daarbij bleef. Ik heb juist een tijdje geleden besloten dat hele spelen een beetje los te laten, weet niet hoeveel behoefte hij er echt aan heeft.

Hij is dit jaar nieuw op de school gekomen, daar zal het vooral mee te maken hebben denk ik zo.

Ik probeer het een beetje los te laten. Wil hem ook niet het gevoel geven dat het weinig is.

Liora

Annet

Annet

05-04-2010 om 18:01

Klinkt juist goed voor een nieuwe school

Mijn zoon is een jaar ouder. Hij is na de herfstvakantie naar een andere klas gegaan. Hij heeft zo ongeveer met elke jongen een keer afgesproken. Ik zie dat maar als zoektocht naar jongens waar het mee klikt. Dit ging in groep 1-2 ook zo.
Langzamerhand heeft hij met sommige kinderen vaker een speelafspraak. Hij is nu ook voor het eerst uitgenodigd voor een vejaardagsfeestje. Daar hadden we eigenlijk niet op gerekend dit schooljaar (van zijn nieuwe klas).
Ik denk dat het voor jouw zoon heel mooi is dat hij nu al een duidelijk gevoel heeft bij drie kinderen uit zijn klas.

Bastet

Bastet

05-04-2010 om 19:09

Spelen

Mijn dochter heeft vriendinnen die hier nooit komen,maar waar ze op school veel mee speelt.En mijn jongens spraken niet zoveel af na school,die vonden een hele dag tussen zoveel kinderen genoeg..
Kortom,geen problemen zoeken die er niet zijn,veel plezier!
Groetjes,Bastet

Jesse_1

Jesse_1

05-04-2010 om 19:45

Hier ook zo

Hier 3 jongens. De oudste wilde voor zijn 7e verjaardag maar 2 vrienden uitnodigen, voor zijn 8e verjaardag 3 en vorig jaar 4. En daar blijft het ook bij. Hij heeft één hartsvriend, één jongen met wie het toevallig de laatste tijd iets aantrekt en de andere 2 jongens zijn jongens die hem wel liggen en waarmee hij op BSO of school speelt. Hij ligt prima in de klas, maar voelt verder geen klik of behoefte naar andere kinderen toe.
Zelfde geldt voor zoon2: 3 echte vrienden (waaronder een tweeling), verder wat contacten, maar geen 'vrienden'.
Zoon3 (bijna 6) is een stuk 'socialer', maar heeft zich inmiddels ook beperkt tot 3 echte vrienden (die zijn met z'n vieren ook echt een vriendengroep). Voor zijn verjaardag worden dan ook deze 3 uitgenodigd, aangevuld met een jongen die 2x hier gespeeld heeft het afgelopen half jaar en een meisje op wie hij verliefd is.
Het leek mij ook ontzettend leuk om eens een Groot Feest te vieren, maar wie weet, volgend jaar als Jongste wat meer kinderen van zijn leeftijd in de klas heeft.
Overigens is het feestje dat Oudste voor zijn 7e verjaardag had (met dus slechts 2 genodigden) wel het Allerleukste-en-Meest-Relaxte feestje dat we hier hebben gehad.
Jesse

Tango

Tango

05-04-2010 om 20:49

Prima toch?

Als je zoon er geen problemen mee heeft is het toch prima om 3 vrienden uit te nodigen en inderdaad een wat duurder partijtje te houden.
Ik zou willen dat wij dat hier hadden, Tangodochter heeft altijd teveel kinderen die ze wil uitnodigen, dat is dan vaak weer lastig als je aan een bepaald aantal vast zit met vervoer e.d. Mij lijkt zo'n partijtje met zo'n klein clubje juist heel gezellig.

Prakje

Prakje

05-04-2010 om 22:05

Mag ik ook een kinderfeestje zonder kinderen?

Was de vraag van mijn bijna 6-jarige jongste zoon. Uiteraard was dit mogelijk! Het is ZIJN feestje, niet dat van mij

Op het laatste moment heeft hij 1 vriendje en de broer van het vriendje uitgenodigd. Die zijn hier regelmatig en 'kind aan huis', het was een erg relaxed feestje, zoon heeft genoten!

Dit jaar wil hij alleen met zijn broers en ons naar de Efteling. Ook prima!

Geniet ervan, 3 goede vrienden is toch prachtig en veel!

Prima

ik vind 3 goede vrienden ook al heel wat hoor ! Op deze leeftijd zie ik bij de meisjes dat het allemaal nog heel wisselend is, de ene week spelen ze met X de andere week is X opeens ingeruild voor Y etc. Ik heb bij mijn dochter een maximum aantal gezegd en de regel dat ze alleen kinderen mocht uitnodigen waar ze regelmatig mee speelde. Verder lekker laten gaan, als hij er 3 wil dan wil hij er 3.

Een vriendinnetje van mijn dochter nodigt komend feestje er ook maar 3 uit, dan gaan ze naar de film. meer dan 3 kan niet omdat het dan te duur wordt.

liora

liora

06-04-2010 om 10:12

Hartstikke bedankt

Wat fijn toch hoe dit forum weer mijn zorg heeft weggenomen. En wat mooi hoe je tijdens het opvoeden keer op keer wordt geconfronteerd met allerlei vaststaande beelden, normen en waarden die je zelf hebt, die niet altijd ergens op slaan.

We maken er een superfeestje van, lekker rustig! En ik houd het sowieso goedkoop, nu het nog kan!

Liora

Feestje met drie

Heb de reacties niet gelezen, maar.... Toen mijn zoon op school niet lekker in zijn vel zat en veel gepest werd, kon hij ook maar drie kinderen verzinnen. We hebben toen zijn negende verjaardag met die drie gasten gevierd, en het ontzettend leuk gehad !!

Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.