Donderkopje
30-04-2014 om 19:28
verjaardagskado's 9 jarige jongen?
Wie helpt me inspiratie opdoen voor de verjaardag van mijn zoon? Ik moet voor de opa's en oma' s ook inkopen en ben beetje door de ideeen heen.
Zoon komt al om in de lego, en hangt al te veel op de ipad en de minecraft maar houdt wel van spelletjes en creative (buiten) dingen.
Wie heeft wat leuke suggesties? Dank!!

Thursday Next
30-04-2014 om 20:10
minecraft gadgets..
er is minecraft lego en minecraft papercraft (bouwpaketten).
Een minecraft-lamp is ook erg leuk!
hier staat van alles: http://www.thinkgeek.com/brain/whereisit.cgi?t=minecraft

Anneque
30-04-2014 om 20:36
een waveboard!
Of een andere variant op zo'n ding. Ik zie allerlei bijzondere vervoermiddelen voorbijkomen hier, wavestep en dat soort dingen. Maar een gewoon waveboard was een grote hit hier.
Een leuk spelletje is Set. Of een boek? In de categorie graphic novels (Loserboeken en zo) doet de serie Tom Groot het hier heel goed. Of De Waanzinnige boomhut, ook erg grappig:
http://www.bol.com/nl/p/de-waanzinnige-boomhut-van-13-verdiepingen/9200000011675398/
Of strips? Lucky Luke, Suske en Wiske, Kuifje, Asterix.

Temet
30-04-2014 om 21:08
spacescooter?
Een spacescooter? Wel prijzig, maar misschien kan je alle bijdragen poolen.
Groeten,
Temet

creabea
30-04-2014 om 22:13
spelletjes
Het kaartspelletje saboteur is hier een grote hit bij mijn 8-jarige zoon momenteel. Daar is ook een uitbreiding bij, die ook erg leuk is.
Verder schijnt Dominion erg leuk te zijn (staat op het verlanglijstje hier). Wij spelen verder veel Metropolis, Kolonisten kaartspel (voor 2 personen is dat), Quixx (vlot dobbelspelletje), Beverbende, Carcassonne (zijn ook veel leuke uitbreidingen bij).
Een lego-ideeënboek, is dat misschien wat? Die hebben wij ook en wordt ook leuk gevonden. Heb je alleen wat aan als je inderdaad omkomt in de lego (wij komen om in de lego anders kun je de voorbeelden niet maken.
Een spelletje voor buiten wat we veel doen is Kubbs, (iets met houtblokken gooien).
Wat mij ook leuk lijkt voor buiten: een metaaldetector (schijnt niet duur te zijn). Je kunt er niet overal mee zoeken schijnt, bij ons in de buurt (regio Arnhem) ligt er nog vrij veel WOII materiaal in de grond en dat is dan weer link.

Mijntje
01-05-2014 om 09:23
meer
Mijn 9 jarige kon ik gelukkig maken met een Echte Tekenpen, uit een winkel voor kunstenaarsbenodigheden. Hij houdt dan ook van tekenen.
Encyclopedie, woordenboek van Dale (voor kinderen), het spel Twister of skates is misschien ook nog een idee.
Skates werd hier alleen nooit wat, maar het waren wel goedkope van mp, dus er zijn wellicht betere. Waveboard is hier ook een groot succes, het duurde wel even om het te leren. Ik zie allemaal jongetjes van die leeftijd de school uit waven als op het schoolplein sta.
Of een échte gereedschapskist met gereedschap en wat hout.

Philou
01-05-2014 om 09:41
abonnement
Een abonnement op een blad: DD, Quest, National Geographic junior, Freek in het wild, Kidsweek, Wetenschap in beeld, Dolfje Weerwolfje etc. En wellicht is een ervaring iets voor je zoon: bijv museumjaarkaart, een (skelteter) workshop, museum jeugd universiteit.

Donderkopje
04-05-2014 om 11:53
Dank!
Dank voor alle tips! Het heeft zeker geholpen! 9-jarige is heel verwend!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.