Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 17:20

Verkleden als boekfiguur

Wie o wie kan me helpen. Zoon moet over 2 weken als een boekfiguur verkleed naar school komen.

Afgewezen zijn: Harry Potter, Wally ( van Waar is Wally - ik vond het wel leuk omdat dochter wel zo gaat en er lopen er vast nog meer rond, kunnen ze de echte gaan zoeken) Karlson van het dak, de grijze jager (had ik ook nog wel goed te doen gevonden, alleen een grijze cape maken), ik stelde voor Jezus, de bijbel is immers ook een bekend boek maar ook dat werd afgekapt. (mahaam, doe niet zo stom). Het moet een leuk boek zijn voor een tien jarige jongen, niet te kinderachtig en bekend in engelstalige landen. Dat is zoons wens, ik vond een Nederlands figuur nou juist wel educatief voor de Angelsaxen. Als iemand nou een geweldig idee heeft kan ik hem misschien enthousiast maken. Pluk van de Petteflet was bijvoorbeeld geen goed idee, Dolfje weerwolfje ook niet

We gaan morgen een week op vakantie, en dan heb ik bij terugkomst nog 4 dagen om iets in elkaar te flansen.

Alle hulp is zeer welkom.

Hibiscus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even voor de duidelijkheid

..wiens taak is dit?
Ik zou tegen je zoon zeggen dat hij, als hij wil dat jij hem helpt, voor een bepaald tijdstip een keuze moet hebben gemaakt.

En verder laten gaan.

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 17:39

natuurlijk heb je gelijk, maar toch, ik wil hem graag helpen. Om verschillende redenen heeft hij ontzettend veel aan zijn hoofd en hij is super zelfstandig. Ik hoef hem niet vaak te helpen, maar bij deze zit hij vast.

Ook omdat we in een voor hem nog relatief nieuw land en nieuwe situatie zitten met nieuwe vriendjes, gun ik hem mijn hulp, als je me nog begrijpt. Beetje afkopen van misplaatst schuldgevoel, dat soort werk. Dochter had het snel bekeken, die heeft meestal meer hulp nodig!

Dat hij nu ook nog even in de vakantie een uitvinding moet maken en dinsdag na de vakantie moet meenemen, daar bemoei ik me niet mee. Als het maar in de koffer past. En dat hij 6 hoofdstukken in zijn klassenleesboek moet lezen, dat zoekt ie ook maar zelf uit. Als hij het boek niet inpakt, heeft hij zelf een probleem.

Hibiscus

Laurierdrop

Laurierdrop

18-02-2011 om 18:12

Ehm

Tom Sawyer (rieten zonnenhoed, tuinbroek, blote voeten)
Willy Wonka (hoge hoed pandjesjas en heel veel chocolade)
Oliver Twist (zwerverskleding en pet)
Alice in Wonderland (durft-ie vast niet)
Ron Weasley (haren verven rood gele sjaal sproeten.

'Arm kind', zegt mijn man. Pfft dat valt niet mee, zo'n opdracht. Ik geloof niet dat ik mijn zoon zo gek zou krijgen om verkleed naar school te gaan.

Fraz

Fraz

18-02-2011 om 18:18

zoon zou als Geronimo Stilton gaan ....... Misschien is een stripfiguur ook een optie dus bijv. als Suske of Lambik ?

Mix

Mix

18-02-2011 om 18:39

Uhm

Dracula of Frankenstein, handig als je nog wat geschikts hebt liggen van Halloween

Arthur

Captain Hook

Samen met een vriendje: Thing 1 en Thing 2

Ok hibiscus

niets gezegd!

School wil de raarste dingen tegenwoordig.

In dat geval (dus volledige support van moeders) zou ik het omdraaien: welke outfit kun jij makkelijk in elkaar draaien? En dan zou ik daar een boek uitzoeken.

Ik ben altijd gericht op minimale moeite maximale impact. Dus mijn kinderen tracteerden op het kdv een koekemannetje: gewoon een groot brood in de vorm van een mannetje. Of ze deelden stoepkrijt uit, papiertje eromheen, klaar.

Er moeten boekfiguren te verzinnen zijn met simpele kleren.

Held

Wie is de held van zoon? Of hoofdpersoon uit een boek dat hij al gelezen heeft en leuk vond?

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 19:51

Lastig lastig

Ik heb al een heleboel leuke dingen langs zien komen maar ik krijg net de nieuwsbrief van school, ze moeten dat personage ook de hele dag uitbeelden! Oh nee toch.

AnnaJ, jij vroeg naar een held, hij heeft gesmuld van Koning van Katoren, de Grijze jager, brief voor de koning, Kruistocht in spijkerbroek, maar dat zijn allemaal boeken die ze hier niet kennen. Grijze jager zelfs ook niet echt. Overigens, van Geronimo Stilton hebben ze ook nog nooit gehoord, snappen jullie dat? Ik had de twee kinderen graag als ding 1 en ding 2 gezien, had ik ook al bedacht, maar dat werd weggehoond. Alles van Dr Suess leek me leuk, vooral de kat met de hoed.
Alice in Wonderland, hmm, nee

Tom Sawyer (ik zag het al helemaal voor me) kan niet want dat kent hij niet, Willie Wonka vond ik ook super maar dat wil hij niet (alles van Roald Dahl vindt hij te kinderachtig, dat lezen ze toch in groep 4 mam) Harry Potter boeken zijn ook stom volgens zoon dus Ron Weasley kan ook niet.

rodebeuk, ik heb hem zojuist gezegd (ala rb) dat hij tussen het maken van zijn Victoriaanse uitvinding en het lezen van zijn boek een beslissing moet nemen. Het zal wel Grijze jager worden en dat wordt dus mijn naaimachine tevoorschijn halen. Volgens mij zag ik een tijdje geleden een draadje "Hoe maak ik een Grijze jager cape" voorbijkomen. Heel handig.

Ik ga ook heel pedagogisch dochter zelf haar wit/rode Wally muts laten maken. rood wit shirt en maillot en spijkerrokje had ze al.

Deze school is echt super, maar vergt heel veel van ouder en kind. Het grote voordeel is dan weer wel dat ik nooit meer overblijfmoeder hoef te zijn, hallelujah. Professionele overblijfkrachten en geen kosten voor de ouders. Ik kan in dit land misschien nauwelijks fietsen door alle gaten in de weg, en de openbare omgeving ziet er op veel plekken nog net zo uit als net na de oorlog, maar iedere klas heeft 1 of 2 klassenassistenten en een leerkracht. Mag wel ook met 30 kinderen per klas, standaard. En daarbij voor alle andere vakken vakleerkrachten, ook voor de talen.

maar ja, ik moet wel mooi twee outfits in elkaar draaien.

Bedankt voor het meedenken!

Hibiscus

NaShA

NaShA

18-02-2011 om 22:32

Deja vu?

Was er een tijdje terug niet ook al zo'n draadje over? Misschien in het archief nog te vinden?

Chippie

Chippie

18-02-2011 om 23:16

Wat een rampopdracht

Sorry, geen ideeen. Maar wat een rampopdracht! Zeker voor een 10jarige jongen. Dan zitten we hier in NL te zeuren over een bijdrage aan het kerstbuffet of een keertje luizenpluizen. Ik wens je zoon en jou sterkte!

Rafelkap

Rafelkap

19-02-2011 om 08:27

Even meedenken

Als Kleine Kapitein?

Rafelkap

Rafelkap

19-02-2011 om 08:28

pinokkio (meer bekend in andere landen)

Leuk!

Ik vind het een leuk idee. Bij ons zie je alleen prinsessen, heksen, dracula's, cowboys en indianen.

Wat is niet zo omschlachtig? Wat dacht je van Floddertje? Het is natuurlijk wel een meisje.
Of Rémy van "alleen op de wereld" (vergeet knapzakje niet). Of Jip. Of Sjakie i.p.v. Willy Wonka. Of Kruimeltje. Of een andere Bijbelse figuur als Mozes of Abraham.

Succes en laat weten wat het is geworden

Fély

Zie dat er toch wel wat restricties zijn i.v.m. kinderachtig. Dan vallen de boeken van Annie M.G. Schmidt wellicht af. Is de boekenserie "de wilde bende" in Nederland populair? Vooropgesteld dat zoon een voetbalfan is, is daar zeker een figuur te vinden dat hem aanspreekt.

Een karakter uit de serie "de Griezelbus"?

bertje1

bertje1

21-02-2011 om 09:39

Obelix

dat is leuk..

Hibiscus

Hibiscus

01-03-2011 om 11:04

En het is geworden...

tja,

ik heb hem de hele vakantie gegeven en hem af en toe gevraagd of hij het al weet.

Hij wil gewoon helemaal niets. Hij houdt niet van verkleden, wilde als peuter al niet als zwarte piet, zelfs niet thuis.

Hij zat er echt wel mee in zijn maag, arm kind. Ik heb gezegd dat het absoluut niet hoeft, het moet wel iets leuks blijven. Dus hij gaat als Stach uit de Koning van Katoren. Lekker in zijn gewone kleren. Hij gaat wel het verhaal vertellen en het boek meenemen om te laten zien want dat kennen ze hier niet.

Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken, ik vond er een hoop leuke ideeen tussen zitten.

Nu nog een waar-is-wally-muts voor dochter maken. Ik denk dat ik daar maar een oud wit t-shirt en een kerstmuts voor ga gebruiken.

Hibiscus

Leuk! mijn zoon wil per se als gehaktbal :-s

Leuk hoor Hibiscus. Weet je dat ik daar ook al aan dacht? Mijn zoon heeft het geniale idee opgevat dat hij zich als gehaktbal wil verkleden. Heb nog 1 dag om uit te vogelen hoe en of dat mogelijk is.

Hibiscus

Hibiscus

01-03-2011 om 18:44

Gehaktbal?

Hoe komt ie daar nou weer bij. Ik vind het wel grappig maar ja, dan mag jij weer iets verzinnen. Ik kan je niet helpen vrees ik afgezien van helemaal in het bruin en een pannetje op zijn hoofd?

mmm, heb wel lekker gehaktballen in de pan liggen nu, maar ja, daar heb je ook niks aan

Muts voor Wally is af, t-shirt van man en kerstmuts hebben er aan moeten geloven maar dochter is nu helemaal klaar, compleet met gestreepte maillot.

Is gehaktbal voor carnaval trouwens? de boek figuren zijn hier voor world book day op vrijdag, ze doen hier niet aan carnaval.

Hibiscus

Ja, ik lag ook dubbel toen hij daarmee aankwam. Heb echter geen inspiratie en de suggestie van mijn vriendin om hem te beplakken met gehakt vond ik niet zo fris. Hier (Duitsland) wordt bijna overal carnaval gevierd. Het is zijn laatste jaar op de basisschool en dan ben ik van het verkleed-gedoe af. Ik heb me wat afgeschminckt, geknutseld en genaaid de afgelopen 11 jaar. Zijn tweede optie was voetballer. Dat is al eenvoudiger, want hij heeft van vele Duitse en Nederlandse clubs, en van beide nationale elftallen, shirts. Denk dat ik maar een Van Nistelrooijtje naar school stuur, inclusief zijn gesigneerde AH-voetbalplaatjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.