Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wilma Huisman

Wilma Huisman

30-03-2010 om 11:59

Verlatingsangst 7-jarige dochter

Wie kan mij helpen met tips hoe om te gaan met mijn dochter van 7. Het maakt niet uit of ik even weg ga of 1 of meerdere nachten, mijn dochter maakt zich zo druk over mijn weg zijn dat ze erom kan huilen en slecht slaapt. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

30-03-2010 om 12:31

Meer info

Kun je wat meer info geven? Is er reden waarom ze het erg vindt dat je weggaat. Heb je een partner die jou je dochter kan opvangen? Waar is je kind als jij weg bent? Waarom ben je weg?
Dat zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen en van invloed kunnen zijn op het gedrag van je dochter. Probeer een reden te achterhalen waarom ze het zo erg vindt en ga daar mee verder.

Tineke

Tineke

30-03-2010 om 12:39

Oefenen

Speel eerst maar eens regelmatig verstoppertje. Wie je niet ziet, is er nog wel. Bij heel moeilijke plekjes kan een kind soms in paniek raken, 'ik ben haar écht kwijt, -voor altijd-'. Dus dan maak je een geluidje.
In een winkel kun je ook oefenen: 'haal jij vast het brood, dan zoek ik de groente uit', of ieder een eigen lijstje en bij de kassa weer afspreken.
Langzaam kun je het wat meer uitbouwen. Maar hoe gaat dat eigenlijk met school dan?

Wilma Huisman

Wilma Huisman

30-03-2010 om 13:10

Verlatingsangst

Ik denk dat er meer achter zit, ik was vergeten te melden dat ik sinds 2 jaar alleenstaand moeder ben. Verder zijn we regelmatig bij mijn ouders die in het dorp wonen en als ik weg ben slapen ze daar ook. Hun vader woont in het oosten van het land en zien ze niet al te vaak.
Als ze met haar zus van 9 is, is het bovendien een hele pief. In haar uppie is daar vaak weinig van te merken, of het moet bij bekenden zijn.
Wat betreft het waarom: of ik ben te sporten, of ik heb een vergadering van mijn werk. In dit geval ga ik met collega's een nacht weg vanwege een hardloopwedstrijd. Over het algemeen ben ik echter gewoon thuis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.